Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1569
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1566

Følg bodybuilding.dk på

FEDT PROCENT NED TAK!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

HEY, jeg har lige et spørgsmål
jeg har trænet sammen med en af mine venner i lidt over 1 år nu, og har efter hånden tager omkring de 10 kilo på. han ser efter hånden bare mere trænet ud end mig, fordi han aldrig har haft et gram fedt på kroppen
problemet er bare at min fedt procent har jeg lige fået målt til 14.5% og jeg vil meget gerne have den så langt ned som muligt.
jeg ved at man ikke både kan lave fedt forbrænding og samtidig gaine vægt på i muskler, men vil jo stadigvæk gerne være meget større.
mit spørgsmål lyder, hvad skal jeg gå efter i min kost plan, hvis jeg vil have nok proteiner og andet til at kunne blive større og som samtidig har en meget lav fedt procent.
desuden er jeg meget interesseret i hvor lang tid sådan noget kan tage før fedt procenten kan være nede på omkring de 8-9% bare via rent kost.
og er der en smart metode?

det er lidt forvirrende men håber en kan svare på alle mine spørgsmål :-)
hilsen frederik!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du kun tænker på at få din fedtprocent ned, så er det ikke så vigtigt hvor mange proteiner osv. du får, bare sørg for at ligge i kalorie underskud.. Hvis du har fået målt din fedtprocent, så ved du sikkert også hvor mange kalorier du skal have om dagen :)
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

Træn hårdt og få dine daglige proteiner samtidig med du ligger i kalorieunderskud. Vej dig engang om ugen for at se, at vægten går den rigtige vej (nedad...). Bruger du denne meget grovt opstillede approach, bør du primært smide fedt. Hvor lang tid det tager, afhænger af din nuværende fedtprocent, samt hvor langt du vil ned. Som udgangspunkt, så stik fedtprocenten op et vist sted og brug spejlet som indikator for, om det går fremad eller ej. De amatørfedtprocentmålinger du, jeg og 99% af resten herinde kan foretage er ikke særligt præcise alligevel.

Træner her: OBBC

Recept skrev:Træn hårdt og få dine daglige proteiner samtidig med du ligger i kalorieunderskud. Vej dig engang om ugen for at se, at vægten går den rigtige vej (nedad...). Bruger du denne meget grovt opstillede approach, bør du primært smide fedt. Hvor lang tid det tager, afhænger af din nuværende fedtprocent, samt hvor langt du vil ned. Som udgangspunkt, så stik fedtprocenten op et vist sted og brug spejlet som indikator for, om det går fremad eller ej. De amatørfedtprocentmålinger du, jeg og 99% af resten herinde kan foretage er ikke særligt præcise alligevel.

En fedttang er "forholdsvist" præcis, så vidt jeg har forstået. Når det så er sagt, er jeg eller enig i hvad du skriver :)

Du kan også læse artikler/bodybuilding/cut-til-sommer.html, Den er virkeligt godt beskrivende omkring cutting.
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Kig i spejlet, alle de der fedtmålinger kan man sgu ikke rigtig bruge til noget alligevel :P

Ser det godt ud det man ser i spejlet, så kan man da skyde en hvid pil efter hvad alle de fancy apparater og forskællige tænger kan sige :P

Og så bare ellers brug den fremgangsmåde Recept kom med. Good luck :)
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Jeg er enig, at spejlet bør være den primære indikator for, hvorvidt vægtabet skrider fremad. En måling af fedtprocenten kan dog meget vel bruges til at sikre, at man taber fedt og ikke muskelmasse, derfor vil jeg mene, at begge dele med fordel bør anvendes.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Kan ikke se problemet i at få målt sin fedtprocent, hvis man får målt den på samme måde hver gang?
Hvis du har lyst, så kan du følge med i min log. Ja, den er god nok!
http://www.bodybuilding.dk/post1274898.html#p1274898

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Galleri: Vis galleri (10)

det kan måske godt være, men i realiteten behøver muskelmassen egentlig ikke at stige på mig lige for tiden, det kan godt vente lidt, skal jo bare have min fp ned, så det må jeg jo bare se på så.. synes bare det vold svært, ja rent faktisk sværer en at gaine vægt i muskler q:
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 140.00

Tilbage til Kost & kosttilskud