Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1109
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1106

Følg bodybuilding.dk på

Fedtprocent :-)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey derude :)

Jeg vil meget gerne have min fedtprocent ned, men har meget svært ved det. Jeg er 17 år, 183 høj, vejer 79 kg og har en fedtprocent på 13.7 %. I første omgang vil jeg gerne have min fedtprocent ned på 10 % inden jeg starter i skole igen den 15 august, det synes jeg ikke, er helt urealistisk. Jeg træner to gange om dagen og har minimum 1 dags restitution om ugen.. Mit mål er jo at blive markeret, hehe.

Jeg træner cirka 1 til 1 ½ time om formiddagen, hvor jeg styrketræner.. (bryst den ene dag, arme den anden osv.)
Så træner jeg igen en halvanden time efter aftensmaden, hvor jeg cardio træner og evt. træner en muskelgruppe.

Jeg har lige fået serveret et Be lean kostprogram af min kammerat, som er personlig træner - er det vejen frem? :)

Smid gerne nogle tips til at smide fedtprocent! Taaaak :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Altså, for at tabe sig skal man forbrænde mere end man indtager, så enten bliver du nok nød til at indtage lidt mindre mad, eller dyrke endnu mere cardio, så du forbrænder mere.

Find ud af hvad dit ligevægtsindtag er, og så forbrænd mere, eller spis mindre end det, alt efter hvor hurtigt du ønsker det skal gå.

Kostplan: Vis kostplan

Thomz1 skrev:Altså, for at tabe sig skal man forbrænde mere end man indtager, så enten bliver du nok nød til at indtage lidt mindre mad, eller dyrke endnu mere cardio, så du forbrænder mere.

Find ud af hvad dit ligevægtsindtag er, og så forbrænd mere, eller spis mindre end det, alt efter hvor hurtigt du ønsker det skal gå.

Jeps, det er jeg godt klar over :)
Jeg har kørt dét træningprogram i en uge, hvor jeg har spist to dåser tun, et kyllingebryst, 3 shakes á 35 gram, én banan, ét æble og i alt 2 liter mælk - det har været mit kostprogram den sidste uge, hvilket har resulteret i, at min fedtprocent er steget med 0,5 %.. Jeg vil nu umiddelbart ikke mene, at den kostsammensætning indeholder så mange kalorier :)

- Nu har jeg så fået det der Be lean kostprogam, hvor jeg har taget stilling til mit ligevægtsindtag osv. :)

MortenJensen skrev:
Thomz1 skrev:Altså, for at tabe sig skal man forbrænde mere end man indtager, så enten bliver du nok nød til at indtage lidt mindre mad, eller dyrke endnu mere cardio, så du forbrænder mere.

Jeps, det er jeg godt klar over :)
Jeg har kørt dét træningprogram i en uge, hvor jeg har spist to dåser tun, et kyllingebryst, 3 shakes á 35 gram, én banan, ét æble og i alt 2 liter mælk - det har været mit kostprogram den sidste uge, hvilket har resulteret i, at min fedtprocent er steget med 0,5 %.. Jeg vil nu umiddelbart ikke mene, at den kostsammensætning indeholder så mange kalorier :)

- Nu har jeg så fået det der Be lean kostprogam, hvor jeg har taget stilling til mit ligevægtsindtag osv. :)

Nej det lyder ikke umiddelbart som om det indeholder særligt mange kalorier..Hvordan måler du din fedtprocent? 0,5% er ikke meget, og hvis det muligvis har været lidt upræcis, er det jo slet ikke sikkert at den er steget :)

Hvordan måler du din fedtprocent? :D Hvis du bruger en vægt til det, er usikkerheden så ekstrem stor at man ikke kan bruge det til en skid, selv de halv dyre vægte de har i fitness centerne er noget lort.
Personlig erfaring, i et center havde jeg ifølge vægten en fedtprocent på 8% hvilket jeg bestemt ik havde, nok nærmere 10-12 stykker og har prøvet en der sagde 17,5 i et andet center, hvor jeg lå omkring de 12-14 stykker.
Folk går sku også for meget op i hvad fedtprocent siger, frem for hvad spejlet siger

Dertil skal jo lige tilføjes at hvis din vægt er stigende, jamen så må du jo ifølge fysikkens love indtage mere end du forbrænder :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Hey boys :)

Jamen, jeg har fået målt den på vægten op i det lokale fitness center.. Den sidste uge her hvor jeg har kørt træningsprogrammet og kostprogrammet, har jeg godt nok tabt mig 1 kg., så vægten går jo den rigtige vej, så det er lidt uforståeligt, at fedtprocenten sagde det modsatte :) Jeg synes selv, at jeg er blevet lidt mere markeret, men det er slet ikke meget. Er der andre måde at måle fedtprocent på? evt. en fedttang? :)

MortenJensen skrev:Hey boys :)

Jamen, jeg har fået målt den på vægten op i det lokale fitness center.. Den sidste uge her hvor jeg har kørt træningsprogrammet og kostprogrammet, har jeg godt nok tabt mig 1 kg., så vægten går jo den rigtige vej, så det er lidt uforståeligt, at fedtprocenten sagde det modsatte :) Jeg synes selv, at jeg er blevet lidt mere markeret, men det er slet ikke meget. Er der andre måde at måle fedtprocent på? evt. en fedttang? :)

Ligesom andre skriver her, så tror jeg ikke en vægt der sender signaler igennem kroppen osv. for at måle fedtprocent, bruges til så meget. En fedttang er nok vejen frem og der er flere forskellige metoder og måleteknikker. Søg på google.

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

En fedtmåler i et center kan bruges som et fingerpej til hvilken retning det går i. Men et præcist resultat vil du ikke få. Spejlet er din bedste ven under diæt.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Logbog: Vis logbog

Mange tak drenge!
Be lean kostprogram, er det vejen frem? :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster