Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 969
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 966

Følg bodybuilding.dk på

Fedtprocent

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

foto (7).PNG
193 cm. - 80 kg. - 13,5 i fedt%
foto (7).PNG
193 cm. - 80 kg. - 13,5 i fedt%
Hej!

Jeg er ny herinde, men håber at indlægget er i den rigtige forumtråd :)

Jeg har igennem de seneste tre år trænet intensivt styrketræning (5-6 gange om ugen, tresplit), og er i den forbindelse begyndt at få målt min fedtprocent, for at se min progression over en længere periode.

Jeg er 24 år og 193 cm. høj. I vinters vejede jeg 90 kg., og jeg havde en fedtprocent på 20 %. Nu har jeg siden februar måned cuttet og min vægt er kommet ned på 80 kg. Min fedtprocent ligger nu på 13,5 %.

Min fedtmasse ligger på 11 kg. og min muskelmasse ligger på 18,6 kg. Jeg vil derfor spørge, om nogle af jer ved, hvordan et fornuftigt forhold mellem fedt og muskelmasse skal ligge? Og med fornuftigt mener jeg, hvordan man vil kategorisere en veltrænet fyr med en flot makering. Selvom det selvfølgelig er meget forskelligt, hvordan folk ser ud, kunne det være fedt at vide, hvordan jeres forhold mellem fedtmasse og muskelmasse ligger. Håber I forstår, hvor jeg vil hen? :)

Det skal lige siges, at jeg godt er klar over, at fedtprocentmaskinen (Tanita Analyzer BC-418) ikke er fuldstændig troværdig, og at den bare giver et nogenlunde billede af realiteterne. Jeg ved godt, at man selvfølgelig skal bruge spejlet derhjemme og se om kroppen ser fornuftig ud, men nogle gange er det også rart at have nogle tal og fakta omkring ens krop, og et billede på ens progression.

Jeg har brugt den samme maskine til begge målinger, hvor jeg har taget dem på den samme tid på dagen, og jeg har sørget for ikke at drikke væske lige inden målingerne.

Ps. Virker min fedtprocent realistisk udfra billedet? Og kan godt se at jeg mangler noget masse :) Regner med at starte et langsomt bulk nu her op mod 85 kg. og så cutte 2 kg., hvorefter jeg vil starte et lille bulk én gang til...
Sidst rettet af Champlos 27. jun 2014, 23:58, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Nickel's tommelfingerregel: (tyvstjålet fra interwebz)

Højde i cm, minus 100 og en fedtprocent ca. mellem 8 og 14%
~ 8% og så er du en relativt stor og shredded cunt.
~14% så har du en god slat masse men er ikke helt skåret.

Du er 193cm = 93 kg.
Ergo skal du tage 13,5kg masse på og holde procenten eller sænke den.

Dog synes jeg fedttangen+spejlet er meget bedre end de gøglervægte i fitness.
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Nickel's tommelfingerregel: (tyvstjålet fra interwebz)

Højde i cm, minus 100 og en fedtprocent ca. mellem 8 og 14%
~ 8% og så er du en relativt stor og shredded cunt.
~14% så har du en god slat masse men er ikke helt skåret.

Du er 193cm = 93 kg.
Ergo skal du tage 13,5kg masse på og holde procenten eller sænke den.

Dog synes jeg fedttangen+spejlet er meget bedre end de gøglervægte i fitness.

Haha ok.. tak :) det bliver sgu svært at nå lige foreløbig ;) Medmindre man tog steroider - og det gør jeg ikke =;

Styrkeliste

Det er jo en subjektiv sag.
Jeg synes at 80kg og 190 er lille for en der træner.
Det kan dog sagtens være stort (nok) for mange andre. Det er jo individuelt.
F.eks. nogle synes 40cm arme er store. Jeg synes de er små/normale på en som mig (189cm).
It's all in the head.
Brugeravatar

Styrkeliste

Veltrænet fyr kan jo være så meget, lige fra en Cykelrytter til en Bodybuilder, folk er jo veltrænet når de ligger godt til deres sport.
Men nu hvor det her hedder Bodybuilding.dk, så går jeg ud fra at du træner efter en bodybuilders form, og der mangler du noget masse, men med den højde så er det svært at se fyldig ud, og det vil tage en del år at opnå, men derfor kan tingene godt sidde rigtigt flot, så bare klø på og bliv ved, det er det som de fleste ikke gør i længden.

Et billede ville hjælpe med at vi kunne bedømme din fedt% lidt realistisk.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Søren pedersen skrev:Veltrænet fyr kan jo være så meget, lige fra en Cykelrytter til en Bodybuilder, folk er jo veltrænet når de ligger godt til deres sport.
Men nu hvor det her hedder Bodybuilding.dk, så går jeg ud fra at du træner efter en bodybuilders form, og der mangler du noget masse, men med den højde så er det svært at se fyldig ud, og det vil tage en del år at opnå, men derfor kan tingene godt sidde rigtigt flot, så bare klø på og bliv ved, det er det som de fleste ikke gør i længden.

mvh

Vil gerne lægge et billede op, men ved ikke hvordan jeg vedhæfter billede, da jeg ikke har brugt dette forum aktivt før :)

Styrkeliste

Søren pedersen skrev:Veltrænet fyr kan jo være så meget, lige fra en Cykelrytter til en Bodybuilder, folk er jo veltrænet når de ligger godt til deres sport.

mvh

Nu har jeg lagt et billede op :) Ser det rimeligt ud ift. fedt%? Kan godt se at jeg stadig mangler noget masse, men tænker at begynde et langsomt bulk op mod de 85 kg. nu her.

Styrkeliste

Du er godt nok noget tynd at se på, men man kan sagtens se at du træner, med en T-Shirt på kan man nok ikke se det, men mere masse, din fedt% er ganske fin lav, men du skal have noget mere mad ind, og smide frygten for lidt fedt.

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Søren pedersen skrev:Du er godt nok noget tynd at se på, men man kan sagtens se at du træner, med en T-Shirt på kan man nok ikke se det, men mere masse, din fedt% er ganske fin lav, men du skal have noget mere mad ind, og smide frygten for lidt fedt.

mvh

Tak for svaret :) Jeg begynder mit bulk mod de 85 kg. Jeg har været oppe og veje 90 kg. i vinters, der kan man ikke ligefrem sige, at jeg så tynd ud ;) Så det er ikke fordi, at jeg frygter at miste min sixpack, jeg ville bare gerne ned i en fornuftig fedt% hen mod sommeren.

Styrkeliste

Fin procent. Det kan der snildt bulkes 10-15kg på stille og roligt før næste cut. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Fin procent. Det kan der snildt bulkes 10-15kg på stille og roligt før næste cut. :)

:thumpup:

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster