Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1387
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1384

Følg bodybuilding.dk på

Fejlkilde(r) ved maxtest?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Godeftermiddag vægtløftende folk.

Jeg sidder lige og skriver træningrapport til idræt.

I projektet har jeg forsøgt at øge min styrke i de 3 store.

Men, man skal snakke om fejlkilder ved testen, altså maxtesten for de 3 store.

Hvilke fejlkilder kan der være ved at maxteste i de 3 store?
Kvantitet er også en kvalitet!
Brugeravatar

Reputation point: 30

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 235.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Et par stykker: Energiniveau, søvn, kost, pre-workout, sygdom, pauser, deload/dekonditionering, opvarmning, opbygning til max :)
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Kostplan: Vis kostplan

Lithium skrev:
Biiver skrev:Et par stykker: Energiniveau, søvn, kost, pre-workout, sygdom, pauser, deload/dekonditionering, opvarmning, opbygning til max :)

lidt flere:

Teknik <- this is a big one

Sindtilstand, herunder; nervøsitet, stress, overtændthed mv.

Tidspunkt på døgnet i forhold til normalt træningstidspunkt

Hmm ja okay, jeg tænkte lidt mere i andre baner.

Fx hvis jeg havde skiftet til en ny bænk, der havde bedre kraftudviklingspotentiale end den bænk, hvor jeg maxtestede i begyndelsen af træningsforløbet.

Men i har ret, det behøver vel ikke at være så kompliceret. Det kan jo også være fx træthed, da jeg ville kunne have løftet mere, hvis jeg var frisk.
Brugeravatar

Styrkeliste

For mig er det forskelligt om jeg træner alene eller om der er andre i centret. Hvis der er andre i centret, og især hvis de spørger om jeg skal have hjælp, kan jeg tage "meget" mere, bare fordi jeg føler at skal vise dem at jeg sgu godt kan klare den selv :D
Så for mig kan det have meget med psyken at gøre
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Det ene udelukker jo ikke det andet. At man pludseligt har et squatrack og derfor ikke skal lave clean+military for at få stangen på nakken, kan jo påvirke ens maxforsøg :wink:
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Biiver skrev:Det ene udelukker jo ikke det andet. At man pludseligt har et squatrack og derfor ikke skal lave clean+military for at få stangen på nakken, kan jo påvirke ens maxforsøg :wink:

Det ville i hvert fald være en ret væsentlig faktor for mig :mrgreen:
Brugeravatar

Styrkeliste

Jamen ting som træthed ovs. er jo en fejlkilde til alle tests.

Når man skal teste sin styrke i de 3 store, hvad kan der så være af fejlkilder?

Jeg har ikke skiftet udstyr under forløbet. Kan ikke komme på noget?
Brugeravatar

Styrkeliste

madein89 skrev:Jamen ting som træthed ovs. er jo en fejlkilde til alle tests.

Når man skal teste sin styrke i de 3 store, hvad kan der så være af fejlkilder?

Jeg har ikke skiftet udstyr under forløbet. Kan ikke komme på noget?

Hvis det ikke er ting som vi har skrevet allerede, kan det jo kun være hvis de tikke var i samme center/samme udstyr, hvor man det ene af stederne ikke kunne regne med de kg som stod på vægtene
Brugeravatar

Styrkeliste

Vi har haft et træningsforløb i 10 uger, som vi skal skrive rapport om. Det eneste krav er, at træningsprojektet skulle forbedre ens fysiske tilstand, dvs. det ikke kan handle om teknik og kordination. Men folk tager jo alt muligt forskelligt. Jeg har taget styrketræning. Et de obligatoriske punkter til rapporten er "Begrundelse for valg af test. Herunder fejlkilder ved testen."

Begrundelsen for testen kan jeg selvføgelig godt svare på. Det er jo klart at jeg skal teste min styrke i de 3 store, da mit mål med træningsprojektet var absolut all-round styrke.

Men jeg kan ikke komme på nogen fejlkilder ved NETOP denne form for test. Det er selvføgelig en fejlkilde, hvis man er træt på maxtestdagen, men det er jo ikke en fejlkilde for selve denne form for maxtest, hvor man tester sin BP, SQ og DL. Det er bare en generel fejlkilde for fysisk præstation. Jeg tænkte mere på om der kunne være nogle specifikke fejlkilder ved SELVE testen. Jeg kan ikke gennemskue, om der kan være en fejlkilde ved denne form for test.
Brugeravatar

Styrkeliste

madein89 skrev:Vi har haft et træningsforløb i 10 uger, som vi skal skrive rapport om. Det eneste krav er, at træningsprojektet skulle forbedre ens fysiske tilstand, dvs. det ikke kan handle om teknik og kordination. Men folk tager jo alt muligt forskelligt. Jeg har taget styrketræning. Et de obligatoriske punkter til rapporten er "Begrundelse for valg af test. Herunder fejlkilder ved testen."

Begrundelsen for testen kan jeg selvføgelig godt svare på. Det er jo klart at jeg skal teste min styrke i de 3 store, da mit mål med træningsprojektet var absolut all-round styrke.

Men jeg kan ikke komme på nogen fejlkilder ved NETOP denne form for test. Det er selvføgelig en fejlkilde, hvis man er træt på maxtestdagen, men det er jo ikke en fejlkilde for selve denne form for maxtest, hvor man tester sin BP, SQ og DL. Det er bare en generel fejlkilde for fysisk præstation. Jeg tænkte mere på om der kunne være nogle specifikke fejlkilder ved SELVE testen. Jeg kan ikke gennemskue, om der kan være en fejlkilde ved denne form for test.

Når man tænker på fejlkiler i fysik, kemi og sådan nogle fag, er det jo tit noget der har med målinger at gøre. De eneste "målinger" du har i dit forsøg er jo vægten af det du løfter, og derfor er den eneste af de typer fejlkilder hvis du ikke kunne regne og kom til at putte forkerte vægte på stangen
Brugeravatar

Styrkeliste

Lithium skrev:
madein89 skrev:Vi har haft et træningsforløb i 10 uger, som vi skal skrive rapport om. Det eneste krav er, at træningsprojektet skulle forbedre ens fysiske tilstand, dvs. det ikke kan handle om teknik og kordination. Men folk tager jo alt muligt forskelligt. Jeg har taget styrketræning. Et de obligatoriske punkter til rapporten er "Begrundelse for valg af test. Herunder fejlkilder ved testen."

Hvis den underlige situation skulle ske at du kun havde trænet biceps i styrketræningsprogrammet der leder op til selve testen så vil øvelserne squat dødløft og bænkpres ikke være retningsgivende for den styrke du har opnået i biceps simpelthen fordi den muskel ikke er udslagsgivende for mere absolut styrke i disse øvelser

Så er testen forkert udformet og en kilde til fejl i sig selv.

Godtaget ?

Ja :D Godtaget...

Når man har skrevet 100 fysikrapporter gennem tiden, oplever man bare ikke at der ikke at der IKKE er fejlkilder i testen. Men skulle ikke mene der er nogle fejlkilder ved selve testen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Off topic