Nu må det være tid til en log:)
Jeg er 22 år gammel. Tilflyttet studerende i Svendborg nu. Har længe læst på BB.dk men først nu fået mig en profil.
Min trænings erfaring er omkring 4 år. De første 2-3 års træning var med hoved under armen, dvs langt fra effektivt; Dårlig kost, træning til failure Hver gang. Dengang bestod mit 'program' primært af bryst og arm træning... suk. Desuden har der været lidt pause pga nogle måneders rejse og et par brækkede arme.
Anyway for ca 2 år siden blev det mere struktureret. Fik nogenlunde styr på kosten(dog ikke med slavisk kostplan, og måske stadig lidt (læs: alt) for meget alkohol). Havde god fremgang med planlagte cyklusser bygget op primært omkring 5*5 i basisøvelserne.
Mine bedste løft so far:
Bænk: 1*120kg
Død: 1*150kg
Squat: 1*116kg
Mili: 1*70kg
Derudover trænede jeg:
Dips: 3*8 Bw+30kg
Chinup: 3*8 Bw+7,5kg
Noget BOR, Curls og mave(dragon flags & Evilwheel)
Men grundet mit uddannelsesforløb som skibsofficer hente det at jeg skulle ud og sejle 6 måneder! Sejlede fra jan til juli. Det var dog muligt at træne på skibet, men det var sq ikke muligt at køre de store øvelser og slet ikke at maxe dem. For det første pga plads, men også grundet skibets bevægelse! (forestil jer at ligge og maxe i bænk mens skibet ruller!). På skibet kørte jeg en lang omgang cut og fik da også tabt 5 kg primært fedt.
Så kom jeg hjem til en dejlig lang sommerferie. 2 måneder uden at få rørt sig overhovet! Men nu er jeg flyttet tilbage til svendborg og kommet ned i klubben hvor jeg har været ét år 'Svendborg motion og vægtløftning.
I modsætning til min tidligere træning vil jeg benytte mig af min lejlighed til at få lært de olympiske løft. Både for variation af min træning i forhold til tidligere og så fordi at det jo er den ultimative jern sport!
Anyway startede for en uge med at indøve træk og stød. Derudover fik jeg løftet lidt andre øvelser med relativ lav vægt bare for at se om kadaveret stadig havde bare lidt kraft tilbage..
Min fremgangsmåde/program for det næste stykke tid bliver som følgende:
- Få indøvet Træk og Stød teknik.
- Komme op på samme styrke som før jeg drog til søs.
Jeg vil i første omgang ikke benytte mig af cyklusser. Både med hensyn til besværet med Træk og Stød men også fordi jeg endnu ikke ved hvad mit max i forskellige øvelser er!
Derfor er jeg startet blidt ud og øger så stille og rolig til jeg rammer mit max. Få rep og flere sæt:)
-Fenger

)