Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

I anden afhandling kommer han frem til, at der findes en samfundstilstand, hvori mennesket er frit, men det er dog underlagt nogle naturlove, der blandt andet indebærer, at det ikke må skade andre for sin egen lykkes skyld (jævnfør liberalismens grundtanke). Locke erkender, at der findes uorden og lovbrydere, og at der er brug for en statslov til at tage sig af dem. Ved at indgå i en samfundspagt, siger Locke, afgiver mennesket en del af sin frihed til en instans, som skal sørge for at sikre lov og orden.

tvelle skrev:Men jeg bliver spurgt om nødvendigheden af retsikkerheden i følge teksten. Jeg er med på at nødvendigheden er at sikre at myndigheder ikke overskrider sine beføjelser. Men Locke skriver jo "intet fornuftig væsen må formodes at ville forandre sin situation til det værre". Og at opgive friheden i naturtilstanden for risikoen at myndigheder overskrider sine beføjelser ER i mine øjne at forværre sin situation. Hvis vi holder fast i min opfattelse så ville overskridelse af beføjelser jo så ikke kunne eksisterer fordi så ville mennesket ikke indgå i samfundet og derved bliver retssikkerheden overflødig.

..
tvelle skrev:Det er bl.a. lige præcis det jeg mener som du nævner til sidst.. "bekostningen".. men jeg har nogenlunde fundet ud af hvad jeg skal skrive, jeg har ikke travlt med afleveringen er i god tid, så jeg kan lige tænke over det et par dage..
tak for hjælpen gutter!!! det stærkt (get it ???)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster