Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1417
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1414

Følg bodybuilding.dk på

Fistel? I ar på ryggen

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg fik for små 2 måneder siden opereret et ar på ryggen efter fjernelse af et modermærke der var bulet ud. Det blev lavet og så rigtig fint ud, og alt gik fint mht sting og fjernelse af dem. Fik beordring af lægerne til at have arret dækket af plaster i 3-4 måneder for at skåne det mod eventuelle problemer. Men da jeg her i går fjernede plasteret, så jeg at der er kommet et hul midt i arret. Det er rundt, og nok en 3-4 millimeter i diameter, og er som sagt bare direkte et hul ind i i ryggen. Der kom lidt dråber af blod når jeg duggede et håndklæde på det. Jeg smurte herefter lidt Fusidinsyre på, og satte et plaster over. Jeg har overvejet om det kunne have sket ved at have revet for hårdt i plasteret da jeg tog det af?
Jeg har tænkt mig at kontakte en læge og få en tid, men ville høre om andre havde oplevet noget i samme genre? Vil gerne vide om det er dumt at lukke hullet inde, eller om det eventuelt skal have luft, og om hullet lukker af sig selv?

Er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre indtil jeg kan få en lægetid, og om jeg skal lade plasteret sidde en uges tid, for så at tage det forsigtigt af og kigge på det?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Capperz skrev:Jeg fik for små 2 måneder siden opereret et ar på ryggen efter fjernelse af et modermærke der var bulet ud. Det blev lavet og så rigtig fint ud, og alt gik fint mht sting og fjernelse af dem. Fik beordring af lægerne til at have arret dækket af plaster i 3-4 måneder for at skåne det mod eventuelle problemer. Men da jeg her i går fjernede plasteret, så jeg at der er kommet et hul midt i arret. Det er rundt, og nok en 3-4 millimeter i diameter, og er som sagt bare direkte et hul ind i i ryggen. Der kom lidt dråber af blod når jeg duggede et håndklæde på det. Jeg smurte herefter lidt Fusidinsyre på, og satte et plaster over. Jeg har overvejet om det kunne have sket ved at have revet for hårdt i plasteret da jeg tog det af?
Jeg har tænkt mig at kontakte en læge og få en tid, men ville høre om andre havde oplevet noget i samme genre? Vil gerne vide om det er dumt at lukke hullet inde, eller om det eventuelt skal have luft, og om hullet lukker af sig selv?

Er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre indtil jeg kan få en lægetid, og om jeg skal lade plasteret sidde en uges tid, for så at tage det forsigtigt af og kigge på det?

jeg ville umiddelbart tro, at det ville være fornuftigt at give det noget luft :)
"Keep away from those who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great make you believe that you too can become great.”
- Mark Twain

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00

Ring til vagt lægen, så er du sikker på at få den rigtige rådgivning.....

Reputation point: 0

Kostplan: Vis kostplan

Det er lidt vildt at det skulle være dækket i flere måneder... Det er ret unormalt. Af med plastret

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Logbog: Vis logbog

Plasteret skulle selvfølgelig skiftes engang imellem, og jeg tænker netop om det er hårdt for arret at skulle have revet plaster af 1-2 gange i ugen. Derfor er jeg skeptisk, om det er chancen værd at tage plasteret af nu?
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg fik fjernet en for 2 år siden og syet sammen bagefter, havde stingene i, i 2 uger uden plaster, andet end første uge. Har lidt ujævnt ar, men det var det.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 80.00

Du er virkelig nød til at ringe til din læge, og eventuel vagtlægen hvis det gør ondt eller er gået hen og blevet rødt, klør eller lignende irritation - SÅ du helt sikker på det bliver set ordentligt på.. Vi (herinde) bør virkelig ikke rådgive dig om det sår, selvom vi gerne ville..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Logbog: Vis logbog

Mærker ingenting til det overhovedet, hverken smerte eller kløe. Lige nu tager jeg en smule antibiotika og giver det noget luft. Søger en læge hurtigst muligt :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Off topic

Brugere online