Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1334
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1332

Følg bodybuilding.dk på

Fit til sommer

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej jeg er en fyr på 18 med en vægt på 87kg, jeg træner omkring 4 gange om ugen. Jeg vil gerne vokse lidt over det hele, (især armene og bryst) men synes bare jeg vejer nok i forvejen, hvis jeg skal til at bulke. På den anden side vil jeg gerne tabe lidt på maven, så jeg er mere markeret ..

Derfor har jeg et spørgsmål som lyder; er det muligt at vokse i masse på både arme og bryst, selvom jeg har tænkt mig at cutte lidt inden sommer?? Og hvad er bedst med mit kalorie intag, de -500 eller + 500 da mit er kcal pr dag er: 3200

Eller det meningen man skal bulke indtil du er blevet sådan rimelig stor all around, og derefter kan du cut dig tynd og stadig beholde din masse ? (:

Tak på forhånd
Begge billeder er hvor jeg spænder
Vedhæftede filer
bryst.png
ryg.png

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hvor høj er du?
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Logbog: Vis logbog

MBang skrev:hvor høj er du?

Ca. 185

Styrkeliste

Nej, det er som udgangspunk ikke muligt at øge muskelmassen herunder på armene og brystet, mens man ligger i kalorieunderskud.

Om det er bedst at ligge ~500 kcal. over eller under, afhænger af dit mål - om du vil bulke eller cutte.

Som det så flot normalt bliver beskrevet; det er ikke en spurt, men et marathon. Så om du skal bulke indtil du har opnået din ønskede størrelse, er i bund og grund dit eget valg. De fleste veksler dog mellem bulk og cut, da det netop ikke er en "spurt".
Det afhænger selvfølgelig af, hvor stor du gerne vil være, men sagen af den, at man jo også tager fedt på, mens man bulker - så jo længere tid man bulker, jo mere fedt på kroppen. Derfor cutter man engang imellem ned. Jeg vil skyde på, det er de færreste som udelukkende bulker indtil de har nået deres ønskede størrelse.

a34 skrev:Nej, det er som udgangspunk ikke muligt at øge muskelmassen herunder på armene og brystet, mens man ligger i kalorieunderskud.

Om det er bedst at ligge ~500 kcal. over eller under, afhænger af dit mål - om du vil bulke eller cutte.

Som det så flot normalt bliver beskrevet; det er ikke en spurt, men et marathon. Så om du skal bulke indtil du har opnået din ønskede størrelse, er i bund og grund dit eget valg. De fleste veksler dog mellem bulk og cut, da det netop ikke er en "spurt".
Det afhænger selvfølgelig af, hvor stor du gerne vil være, men sagen af den, at man jo også tager fedt på, mens man bulker - så jo længere tid man bulker, jo mere fedt på kroppen. Derfor cutter man engang imellem ned. Jeg vil skyde på, det er de færreste som udelukkende bulker indtil de har nået deres ønskede størrelse.

ja, det er jeg godt klar over.. men føler bare ikke jeg opnår resultater når jeg bulker altså er +500 i kcal overskud :s
så umiddelbart bulke lidt mere indtil jeg har fået noget mere masse all around og så cutte om et måneds tid?

Styrkeliste

Du kommer ikke til at kunne se på din form, at du lige har bulket en måned ekstra. Hvis jeg stod i din situation, så ville jeg helt klart bare forblive som det er nu, og bulke fra nu af, og til næste sommer. Der er efter min mening ingen grund til, at cutte til skind og ben.

Og udfra din beskeder, kan jeg vidst tyde noget disko. Ben er ikke en nødvendighed, men man bør træne lige så meget pull og press. Ikke kun træne de ting, som du kan se i spejlet.

Kostplan: Ingen kostplan

joey T skrev:Du kommer ikke til at kunne se på din form, at du lige har bulket en måned ekstra. Hvis jeg stod i din situation, så ville jeg helt klart bare forblive som det er nu, og bulke fra nu af, og til næste sommer. Der er efter min mening ingen grund til, at cutte til skind og ben.

Og udfra din beskeder, kan jeg vidst tyde noget disko. Ben er ikke en nødvendighed, men man bør træne lige så meget pull og press. Ikke kun træne de ting, som du kan se i spejlet.

Gør jeg nok så, altså bulke.. men træner skam hellere ikke kun bryst og arme men lige så meget ben , squat osv :) Ben er nok noget af det jeg er stærkest i, og mangler derfor ikke det store der ..

Styrkeliste

fopo skrev:
joey T skrev:Du kommer ikke til at kunne se på din form, at du lige har bulket en måned ekstra. Hvis jeg stod i din situation, så ville jeg helt klart bare forblive som det er nu, og bulke fra nu af, og til næste sommer. Der er efter min mening ingen grund til, at cutte til skind og ben.

Gør jeg nok så, altså bulke.. men træner skam hellere ikke kun bryst og arme men lige så meget ben , squat osv :) Ben er nok noget af det jeg er stærkest i, og mangler derfor ikke det store der ..

Hvis du begynder at squatte rigtigt kan du godt pille 80 kilo af dine stats. Men prove me wrong med en dejlig video af din numse nær gulvet.
Kan du gætte hvem jeg er? Jeg er ALUN! Den mægtigste og viseste troldmand i norden muhaha.

Geografisk sted: østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Olai skrev:
fopo skrev:

Hvis du begynder at squatte rigtigt kan du godt pille 80 kilo af dine stats. Men prove me wrong med en dejlig video af din numse nær gulvet.

Kan ikke gå så langt ned, da jeg har en gammel skade i min læn .. men kan prøve at smide en ind her næste gang jeg skal squatte.

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster