Hmmmmmm Jeg har ikke noget mod skamros, hvis det er på sin plads, men jeg synes det går lidt over gevind vedr. Olympia.
Rent træningsmæssigt er man sat tilbage i tiden. Jeg har trænet rigtig mange år og har trænet mange forskellige steder såvel inden- som udenlands.
Man kan sagtens træne på stedet og der er håndvægte der passer til de fleste - op til 56 kg. Maskinerne lader dog en del tilbage at ønske, hvis man er vant til at træne med nutidige maskiner. Bl.a. cablecrossover-stativet er ret dårligt konstrueret - forkerte proportioner.
Der hersker en slags klubånd og de fleste forlader stedet med en bemærkning til andre om "god træning", hvilket jeg synes godt om.
Ejerparret er dog bl.a. ekstremt krakilske på flere områder, hvilket let ødelægger det indtryk man kan få af stedet og dem der træner der. Fx det nævnte cablecrossover-stativs dårlige proportioner kan lavere personer til enkelte øvelser kompensere for ved at bruge én af de 2 fremsatte mælkekasser i kombination med en træplade så højden til fx tricepsøvelser passer. DET faldt bestemt ikke i god jord hos fruen, som brokkede sig gevaldigt over opsætningen, på trods af de indlysende mangler for stativet.
Når nøglen skal afleveres skal kvitteringen, som medlemmets bevis på, at man rent faktisk har betalt 250 kr depositum for nøglen medbringes. Intet andet kan hverken billedlegitimation eller andet kan bruges. Så min opfattelse er, at man på stedet bevidst udnytter at (nok oftest mænd ;-) ) folk forlægger denne åbenbart vigtige kvittering. (Det er jo intet problem for ejerne at fastslå at man findes i brugerkartoteket OG at man har betalt, når man medbringer billedlegitimation!)
En MEGET ”anderledes” ting jeg ikke har set noget som helst andet sted i de centre og klubber jeg har trænet i er, KAMERAOVERVÅGNING I OMKLÆDNING OG BAD. Det synes jeg gudhjælpemig er anderledes. Et indlysende misbrug af denne overvågning kunne man da godt få i tankerne ;-)
Ønsker man endnu bedre klubånd og har man brug for tunge vægte og knap så moderne og omfangsrigt udstyr, kan jeg anbefale Odin i Vejle, som et intimt og hyggeligt sted at træne (med tunge vægte!) og hvor formanden er særdeles servicevenlig og på ingen måde krakiler som ovennævnte. Lokalet er dog ret lille.
For et par år siden trænede jeg i en kortere periode i FW i kolding. Et stort sted og hvor jeg også sagtens kunne træne tungt uden at blive generet af personalet (det oplevede jeg i flere andre FW centre i den spæde opstart for en del år siden). Hvis ikke der er sket ændringer på denne lokalitet er det ihvertfald også en mulighed, selvom der er lidt kørsel fra Fredericia ,-)