Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1102
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1100

Følg bodybuilding.dk på

Fitnessinstruktør-uddannelse @ At Work

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Er der nogen, der har taget/været i gang med en uddannelse på At Work-skolen?

Positive/negative oplevelser?

Og hvordan er uddannelsens faglige niveau - vil en "alm." bodybuilding.dk-bruger, som har læst de fleste artikler på sitet, have samme viden om anatomi/fysiologi som en uddannet instruktør?

Mvh. :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg har taget fitnessinstruktør uddannelsen.
Der er rigtig meget anatomi på meget højt niveau, meget fysiologi os på okay højt niveau og lidt om kost på lavt niveau.
Derud over der der gennemgang af øvelser, dog bruger man ikke så langtid som man burde på frivægte. Det er nok største minus ved Atworks.
Men du lærer helt sikkert en masse om anatomi og fysiologi, som du kan vide for at bestå eksamen, men dog ikke lige så relevant når du kommer ud og arbejder i centeret.
No Pain, No Gain

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tak for svaret :-)

Man får en karaktér i hvert fag, som kommer til at stå på et karakterblad, man får med sammen med det afsluttende bevis, ikk'?
Havde du arbejde i et center allerede inden, du tog uddannelsen? I København?
Hvis ikke - havde du "nemt" ved at finde arbejde efter uddannelsen?

eLPeDRoMagNiFico skrev:Tak for svaret :-)

Man får en karaktér i hvert fag, som kommer til at stå på et karakterblad, man får med sammen med det afsluttende bevis, ikk'?
Havde du arbejde i et center allerede inden, du tog uddannelsen? I København?
Hvis ikke - havde du "nemt" ved at finde arbejde efter uddannelsen?

Du får en karakter i forholdsvis anatomi/fysiologi samt en karakter for din eksamen/fremlæggelse ud fra en case. Her skal du konstruere et træningsprogram, samt vise udvalgte øvelser fra netop det valgte program.

Jeg har selv taget uddannelsen og er ganske tilfreds med udbyttet. Det kræver dog noget hjemmearbejde, da det som sagt er aftenskursus.
Som erfaren bodybuilder kan det praktiske være ganske kedeligt, i og med at alt er "nulstillet" og at der skal tages hensyn til andre kursister der ikke er lige så erfarne. Dvs at du kommer til at bruge tid på at lære øvelser, som allerede er implementeret i dit repertoire.

Anatomi og fysiologi har for mig været det bedste. Jeg ser det som et fantastisk redskab når jeg, især med kunder som har skader, skal analysere øvelser og bevægelser.

Kig på uddannelsens længde, det er begrænset hvor dygtig du bliver på så kort tid. Jeg har også været på en "statsanerkendt" instruktøruddannelse og jeg var ekstremt skuffet over det faglige niveau, ligeledes har jeg arbejdet med DGI uddannede instruktører som er blevet undervist af selv samme herre som uddanner underviserne på mange af instruktør uddannelserne(noget de har udtalt, kan ikke huske navnet på manden og har ikke andet belæg end deres udtalelser) og det var langt fra imponerende hvad de havde lært som værende korrekt løfteteknik, cueing, programkonstruktion og sportsspecifik træning og rehabilitering.

Det bedste bud herhjemme på en fyldestgørende træneruddannelse som leverer den faglige basisviden man, efter min mening, bør have for at træne folk er Aalborg sportshøjskole. Og så gerne suppleret med kurser i FMS, ART, TAS mm.
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Logbog: Vis logbog

Hvad med en uddannelse inden for SU regi ? overvejer det selv lidt, men kun hvis man kan finde en ordenlig uddannelse det er "gratis" hvor man samtidigt kan få SU.

Har studenter eksamen ^^

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster