Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1543
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

Flytte udenlandske penge hjem: Beskatning??

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej

Jeg har nogle penge, jeg skal have flyttet hjem fra Australien efter godt og vel et års arbejde dernede. Jeg har brugt nogle af dem, men det er altså flere penge end hvad jeg har resterende i mit personfradrag på 48500,- for i år, da jeg også har arbejdet lidt småt herhjemme. Da jeg har betalt Australsk skat af dem og været i udlandet i over 6mdr (6mdrs reglen), håber jeg da ikke, at jeg ved at overføre dem fra min udenlandske konto til min danske konto, vil blive beskattet på ny (dobbeltbeskattiget). Tør ikke andet at spørge til råds, da sidder man først i saksen - ja - så ved vi vel alle at SKAT ikke er særlige medgørlige O:)

Hvad tror I ? Evt. nogle med egne erfaringer derude ?

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du må give noget mere info. Som udgangspunkt bliver du fraflytter-beskattet ved fraflytning fra Danmark. Du bliver ikke beskattet af dine aktiver ved tilflytning.
Har du fast bopæl i Danmark? Da er du fuld skattepligtig og er således skattet efter globalindkomstprincippet. Hvis der eksisterer en dobbeltbeskatningsoverenskomst mellem Danmark og Australien, vil du formentlig kunne få lempet din skat i DK med den skat du har betalt i Australien.

Min anbefaling er at du får fat i en skatterågiver. Det koster måske et par tusinde.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 85.00

Logbog: Ingen logbog

Jeg ville ringe eller skrive til Skat, de plejer at være fine til at hjælpe. Jeg arbejdede på et tidspunkt i udlandet, men var dog stadig registreret med bopæl i dk, her betalte jeg kun den udenlandske skat. Jeg fik dog at vide at der er en chance for at kunne blive udtaget til kontrol, hvor de så vil se på om man har været mere hjemme end hvad man må.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg ville overføre dem lidt af gangen til Bitcoin, og derefter sælge dem til nogle af udbyderne i Danmark, som derved overfører beløbene i kroner til din danske bankkonto.

Køb og salg af Bitcoin er ikke reguleret og beskattet i Danmark, og du vil derfor ikke blive beskattet af beløbene.

Din risiko ved denne metode vil være kursudsving i Bitcoin-kursen samt de gebyrer, du kommer til at betale ved køb og salg. Du vil til gengæld ikke betale skat for at få beløbet ind i Danmark.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Taastrup

Træner her: Fitness World

Selvom mange tror det, eksistere SKAT ikke for at snyde folk..
Jeg er sikker på at de vil besvarer dine spørgsmål ærligt, hvis du ringer til dem :)
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 72 gæster