Bruger login







Ugen der gik, uge 7, 2019
Podcast og flad mave!

Tilbudsguide, uge 8, 2019
Pålæg, kylling og kalkun!

Tilbudsguide, uge 7, 2019
Juice, kaffe og oksekød!

Ugen der gik, uge 5, 2019
Sunde shakes og fedttab!


Statistik

Vi har 55368 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Kostplansmail11

Vores medlemmer har i alt skrevet 2025142 indlæg i 86412 emner

11 nye indlæg i dag


Online
I alt: 563
Medlemmer: 16
Skjulte: 3
Gæster: 544

Følg bodybuilding.dk på

For hårdt til mig?

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Situationen er den, at jeg har trænet sådan lidt hist og her, og nu gerne vil ordenligt i gang med at træne, og tabe mig + få noget mere muskelmasse op til sommeren. Jeg løber 5 km på ca. 26-27 min.
Mit spørgsmål er så, om det nedenstående program vil være for hårdt for en semi-begynder (forstået ved at jeg har trænet ca. 2 gange om ugen i 2 måneder, og jeg udover det er i en okay form). Kunne jeg evt. cutte intervallerne ned for at gøre det lidt nemmere?
Programmet:

Mandag: intervaltræning i løb.
6×1 kilometer løb. Dvs. løbe 1 kilometer 6 gange, på et løbebånd, så hurtigt så muligt. Her starter du løbebånet, eller din tracker udendørs, og løber en kilometer så hurtigt, som du OVERHOVEDET kan. 1 minuts pause imellem hver km.

Tirsdag: styrketræning.
Opvarmning: 0,5 km. i CrossTrainer, eller 0,5 kilometer i romaskine.
Bænkpres: 10 gentagelser á 3 (30). (Brug gerne et stationær stativ hvor stangen sidder fast, hvis du løfter skævt.)
Dødløft: 8 gentagelser á 3 (24).
Armbøjninger / Strækkere : 10 gentagelser á 5 (50). (Smal fatning, afstand mellem hænder som ved dine skuldre.
Flyes: 10 gentagelser á 3 (30).
Pull-up øvelse i maskine: 10 gentagelser á 4 (40).
Squat: 12 gentagelser á 3 (36).

Onsdag: intervaltræning i løb. Samme program som om mandagen. 6×1 kilometer løb.

Torsdag: styrketræning. Samme program som om tirsdagen.

Fredag: Løbetur, UDEN pauser. 5-6 km

Weekend = Pause
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. maj 2017, 09:17
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg synes pausen mellem de løbe intervaller er alt for korte. Hvis du vitterligt skal løbe alt det du overhovedet kan så er du jo helt færdig efter 1km, og så er 1 minuts pause slet ikke nok. Du kommer til at være helt død på 3. eller 4. kilometer.
Det er meget få baby'er der er pæne. De ligner det de er, et foster der har ligget fastklemt oppe i en kvinde, og er blevet presset ud igennem et meget lille hul.

-DonKahle
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 443
Tilmeldt: 21. mar 2012, 10:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ikke interval løb med så få timers pause(restitution) (dage)

Få lavet en bedre uge fordeling med din løbetræning. Personligt ville jeg max have en dag om ugen, hvor interval var på programmet.
Du beder næsten om at få en fiber. 12 gange max på 1 km, det halve mængde er rigeligt.
Vil anbefale dig at løbe 1-2 gange 10 km om ugen med med cirka 75 % (intensitet) det vil hjælpe dig på sigt, til at få dine 5 km tider ned.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 5. maj 2018, 11:16
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Enig med ovenstående kommentarer. Variation i ens løbetræning er ret vigtigt; både for at forebygge overbelastning men også for at du ikke kører død af kedsomhed. Derudover vil jeg også mene, at det er et lige lovligt aggressivt volumenspring, hvis du hidtil kun har trænet to gange ugentligt.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis jeg har løbet en K med max intensitet... som virkelig max intensitet..så er min træning slut den dag!
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



dit styrketræningsprogram..

du skriver at du vil lave bænkpress i et stationært stativ..

jeg vllle hellere lære at lave press rigitgt med håndvægte eller vægtstang.

Du har pushups, flyes og bænkpress for bryst /pressmuskulaturen men ikke nogen horisontale trækøvelser... det er et problem.
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 125
 
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tak allesammen for svarene! Det sætter jeg meget pris på.
Men nu er jeg faldet over Back to Basics, som eftersigende skulle være et godt begynderprogram.
eg undrer mig bare over, om træningsprogrammet nu også vil give resultater, hvis man ikke kun går efter at opbygge muskler, men mere at tabe en lille smule fedt og holde konditionen på et respektabelt plan?
Burde jeg eventuelt sætte noget cardio ind til sidst?

Tak på forhånd! :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 21. maj 2017, 09:17
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster