Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1563
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1560

Følg bodybuilding.dk på

For meget mælk?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej

Jeg drikker ca 2 liter mælk om dagen også sad jeg og snakkede med en igår og han sagde at det var usundt at drikke så meget mælk fordi kroppen kun kan optage kalk osv fra 1/2 liter mælk og man kan få overforkalkning ved at drikke for meget. så spørgsmålet er om det er usundt at drikke ca 2 liter om dagen?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: Hillerød Fysioterapi & Træningscenter

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

defter to liter har du fået 300% kalk efter sundhedsstyrelsens andbefalinger* og jeg mener at havde hørt at der efter 500% så begynder det at havde bivirkninger som fx. hård mave, åreforkalkning sker over en lang proces, drik du roligt din mælk.. drikker også selv ca. 2 liter mælk om dagen og har ingen problemer..

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Ingen logbog

Den eneste bivirkning ved at drikke så meget mælk, kan være lidt maveproblemer hvis man har svært ved at nedbryde laktosen, dvs. mælkesukkeret. Men så længe du ikke oplever problemer med dette, så fortsæt du bare med mælken..

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 147.50

Kostplan: Vis kostplan

chris_f skrev:defter to liter har du fået 300% kalk efter sundhedsstyrelsens andbefalinger* og jeg mener at havde hørt at der efter 500% så begynder det at havde bivirkninger som fx. hård mave, åreforkalkning sker over en lang proces, drik du roligt din mælk.. drikker også selv ca. 2 liter mælk om dagen og har ingen problemer..

Jeg har nemlig heller ikke haft nogle problemer og har gjort det længe men aner ikke noget som helst om åreforkalkning og sådan noget så ville bare lige være på den sikre side ;P

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: Hillerød Fysioterapi & Træningscenter

Logbog: Vis logbog

2l mælk dagligt lyder lidt voldsomt :-k
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00

Overdrevet indtag af mælk kan medføre hyppigere forkølelse (snot). En kammerat gik til lægen da han altid var snottet og efter lægens råd stoppede han med sit overdrevne indtag af mælk - og det hjalp.
Hvis du ikke har nogle problemer med at drikke 2 liter om dagen, så der i princippet ingen grund til at stoppe - men det er en satans omgang laktose din mave skal arbejde med hver dag, og tror ikke det er specielt sundt i det lange løb.
Jeg drak selv sindsygt meget mælk for nogle år siden da jeg gav den ekstra gas med træningen, men nu kan jeg dårligt drikke et glas uden at få ondt i maven, og har derfor måtte til undersøgelse for laktoseintolleranse.
Så pas lidt på dig selv og din mave og se om du ikke kan variere dit protein-indtag lidt :)
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster