Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 776
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 774

Følg bodybuilding.dk på

For meget træning af samme muskel

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg vil høre om man kan træne den samme muskel for meget på én gang og derved hæmme væksten :)?

Mit program ser sådan her ud:

Bænk
Ben pres
Dips
Pull ups
Mave
Skrå bænk
Bent-over-rows
close grib bænk
Isoleret bryst på maskine (butterflies mener jeg)
Isoleret skulder
Skulder + ryg

Som i kan se, er der både bænk, skrå bænk, dips og isoleret bryst.

Så: Er det for meget træning til brystet? Burde jeg fjerne den isolerede f.eks.? Bænk og dips er jo obligatoriske.. og skrå bænk er jeg også glad for.

Og burde jeg få flere øvelser til bi/triceps :)?

Jeg er overhovedet ikke nybegynder, men er heller ikke specielt stor. For mange pauser, for lidt kost og for useriøs træning. Men alligevel ;)

På forhånd mange tak.

Ps. Mit mål er ikke at blive stor, men at få en okay muskelmasse og være markeret.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Squat
Bænkpres
Dødløft
*Skrå bænkpres (Kan godt undværes :))
bent over rows
millitary press
pulldowns/pullups
dips
+ lidt curls

Et godt solidt fullbody, som nok skal give dig okay muskelmasse :wink:

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Du skal huske at have ligeså mange træk- som presøvelser for at bevare en sund balance i skuldrene. Alle de brystøvelser er undødvendige.

Dine mål er nok nærmere bestemt ud fra, hvad du putter i munden frem for hvilke øvelser du laver i træningscenteret.

Og forresten så er ingen øvelser obligatoriske i et træningsprogram :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Vupti skrev:Squat
Bænkpres
Dødløft
*Skrå bænkpres (Kan godt undværes :))
bent over rows
millitary press
pulldowns/pullups
dips
+ lidt curls

Et godt solidt fullbody, som nok skal give dig okay muskelmasse :wink:

Jeg har med vilje ladet vær med at tage squat og dødløft, fordi jeg ikke mener jeg behøver det for at nå mit mål :)

Er det meget forkert?

Og synes lidt du glemmer mave. Selvom du sikkert vil sige den kan undværes, synes jeg den skal med. I hvert fald med én øvelse :)
Sidst rettet af leverpostej 25. jan 2009, 20:40, rettet i alt 1 gang.

krang skrev:Du skal huske at have ligeså mange træk- som presøvelser for at bevare en sund balance i skuldrene. Alle de brystøvelser er undødvendige.

Dine mål er nok nærmere bestemt ud fra, hvad du putter i munden frem for hvilke øvelser du laver i træningscenteret.

Og forresten så er ingen øvelser obligatoriske i et træningsprogram :wink:

Jeg har desværre et højt stofskifte(pt?) og har derfor svært ved at tage masse på. Både fedt og muskler. Jeg har leget lidt med tanken om det er muligt at jeg kan tabe fedt på samme tid med jeg tager masse på, men det er så en anden historie.

På trænigsdage spiser jeg ca:
8:00-14:00 8 skiver rugbrød, rent.
15:00 350g oksekød, 200g majs og 150g ris
18-19:00 (efter træning) 2 dåser tun
19-20:00 aftensmad (som regel kød + kartofler)
23:00 - 5æg og 2 stk rugbrød (i form af scramble eggs)

Det burde give et fornuftigt kalorieoverskud, da jeg er 178 og vejer ca. 66kg (jeg er lille af bygning)

Desværre får jeg spist for lidt i weekenden pga. byture og lang tid i sengen :)

Hvad jeg ikke forstår, er hvorfor folk der siger at de bare vil have en "okay muskelmasse" ikke bare træner som folk, der vil være gigantiske ville træne (da det jo, som det lidt siger sig selv, er den hurtigste måde at opbygge kæmpe muskler på) også bare stopper når de når den "okay muskelmasse" de vil have.

At træne som en bodybuilder for at blive størrere, også stoppe når man er stor nok, går da meget hurtigere end at træne some en atlet også stoppe når eller hvis man endelig bliver stor nok. Men det er vel fordi det er hårdt at træne seriøst?
Nubretpumper
Brugeravatar

leverpostej skrev:Jeg har med vilje ladet vær med at tage squat og dødløft, fordi jeg ikke mener jeg behøver det for at nå mit mål :)

Er det meget forkert?

Nu skriver du at "Ps. Mit mål er ikke at blive stor, men at få en okay muskelmasse og være markeret.", men kan ikke se hvorfor det skulle være grund til at udelade 2 af de bedste compound øvelser man overhovedet kan lave fra dit program.

Du bliver ikke stor hvis du ikke spiser derefter, derfor er det 100% op til dig selv hvor meget muskelmasse du vil tage på. Dødløft og squat kan være med til at stimulerer muskelmasse hurtigere end ved mindre krævende løft, da du indvolverer mange muskelgrupper på én gang, men det betyder ikke at du fra den ene uge til den anden bliver et monster. Om ik andet så for styrken og funktionalitetens skyld, burde du have dem med i dit program.

Selvom styrke og muskelmasse hænger sammen, kan du sagtens blive stærkere uden at blive større. Du er vel næppe bange for at blive for stærk? :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Dødløft: 100.00

David T skrev:
leverpostej skrev:Jeg har med vilje ladet vær med at tage squat og dødløft, fordi jeg ikke mener jeg behøver det for at nå mit mål :)

Er det meget forkert?

Nu skriver du at "Ps. Mit mål er ikke at blive stor, men at få en okay muskelmasse og være markeret.", men kan ikke se hvorfor det skulle være grund til at udelade 2 af de bedste compound øvelser man overhovedet kan lave fra dit program.

Du bliver ikke stor hvis du ikke spiser derefter, derfor er det 100% op til dig selv hvor meget muskelmasse du vil tage på. Dødløft og squat kan være med til at stimulerer muskelmasse hurtigere end ved mindre krævende løft, da du indvolverer mange muskelgrupper på én gang, men det betyder ikke at du fra den ene uge til den anden bliver et monster. Om ik andet så for styrken og funktionalitetens skyld, burde du have dem med i dit program.

Selvom styrke og muskelmasse hænger sammen, kan du sagtens blive stærkere uden at blive større. Du er vel næppe bange for at blive for stærk? :)

Det er lidt det samme som i indlægget over dit.

Jeg har aldrig trænet dem før og har derfor lidt svært ved pludseligt at lave om på det hele og tage dem. Men mener du/i at det er nødvendigt og den nemmeste måde at få masse, selvom jeg ikke behøver voldsomt meget af det?

Hvis vi nu tager udgangspunkt i Vupti's program.

Men jeg kan sagtens se logikken i det i skriver :)

Og tror jeg vil komme til at føle mig som en total nybegynder når jeg skal til at tage dem. Hvor meget skal jeg smide på ved squat f.eks.,når jeg er vant til at tage 170-180 i benpres? Hvis man overhovedet kan stille det op sådan. (efter jeg har lært teknikken vel og mærke)
Sidst rettet af leverpostej 25. jan 2009, 20:57, rettet i alt 1 gang.

Personligt ville jeg hellere lave et program der ser sådan her ud:

Squat
Dødløft
Bænk
Dips
Pullups
Shoulder press
Mave (Dragon flags eller mave på maskine)
Skrå bænk (Dumbbell)
Close grib bench press
(evt. curls, hvis det er nødvendigt)
Bent-over-rows

Det vigtigste er at træne noget du kan lide, men generelt er det godt at tage de øvelser der involverer mest muskelmasse når man er nybegynder især.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster