Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1479
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1476

Følg bodybuilding.dk på

forbraending?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

jeg spiser kl. 6:30 kl 9:30 kl 12:30 kl 15:30 og kl ca. 18:00

mit spoergsmaal er om jeg skal smide en aften snack ind ved 21 tiden for at faa det optimale ud af min forbraending?

Kan sagtens lade vaere, men er det godt der er 12 timer mellem sidste og foerste maaltid?

havde taenkt paa bare et maaltid med 200 kcal der om aftenen eller mindre?
men kun hvis det saetter forbraendingen op

jeg spiser ikke hvedemel, kartofler, sukker pasta eller ris, men faar kulhydrater igennem havregroed om morgenen og lidt frugt i loebet af dagen og selvfoelgelig masser af groentasger og proteiner.

Vil gerne lige smide 3 kilo og de sidste er de svaereste at faa vaek syntes jeg.

loeber hver dag min, 5-6 km og styrketraener hver anden dag.

Paa forhaand tak :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Noget langsomt optageligt protein er klart bedst lige inden du sover. Ku være Tun, Kylling, Hytteost....

Ellers lyder det jo til du har ok styr på det =D>
Månedens skribent: December 2007

cj8000 skrev:Noget langsomt optageligt protein er klart bedst lige inden du sover. Ku være Tun, Kylling, Hytteost....

Ellers lyder det jo til du har ok styr på det =D>

Det lyder ogsaa som det jeg havde taenkt mig, stege lidt ekstra kalkun til det formaal...
ja jeg satte mig ned og begyndte at laese. Koebte Tom Venuto ebook
"burn the fat feed the muscle"( http://www.burnthefat.com ) og lagde den praktisk talt ikke fra mig foer jeg var faerdig, men mangler lige lidt erfaringer fra jer vedr. det med at spise inden sengetid naar man VIL have det sidste fedt omdannet til muskler?
Brugeravatar

Har du nogen ide om hvor mange kcal du har brug for pr dag, og hvor mange du indtager om dagen??

Du gør det rigtige i at spise mange gange om dagen, men hvis du får alt for lidt kcal, bliver dit stofskifte også lavere. Det gælder om at intage den rette mængde hver dag :8
Brugeravatar

Geografisk sted: Pårup, Engesvang

Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du gør nogenlunde hvad der står i den bog,så skal det nok give resultat. Har selv læst den :)
Brugeravatar

Multiman skrev:Har du nogen ide om hvor mange kcal du har brug for pr dag, og hvor mange du indtager om dagen??

Du gør det rigtige i at spise mange gange om dagen, men hvis du får alt for lidt kcal, bliver dit stofskifte også lavere. Det gælder om at intage den rette mængde hver dag :8

ja det ved jeg, jeg vejer sgu al min mad, er blevet helt bidt af det.
.
jeg ligger paa ca. 1600-1700 kcal pr dag.

nogen dage lidt mere andre dage lidt mindre.
Brugeravatar

Multiman skrev:Hvis du gør nogenlunde hvad der står i den bog,så skal det nok give resultat. Har selv læst den :)

jeg maa sige han fik mig til at aendre livsstil fuldstaendig. jeg er fortsat meget glad for de nyhedsbreve og lign der bliver sendt ud.
Brugeravatar

Flueknepper - men du kan ikke omdanne fedt til muskler. Men forbrænde fedt og opbygge muskler :)

En god gang natmad for mig er enten:

125g tun i vand
125g hytteost (Cheasy)
½ agurk
2stk tomater

Eller

400g SKYR
+ SØD

:D

Og du husker at have nogle høj kcal dage?? Hvor lang tid har du kørt efter det princip og hvad har det givet i resultat?? :8
Brugeravatar

Multiman skrev:Og du husker at have nogle høj kcal dage?? Hvor lang tid har du kørt efter det princip og hvad har det givet i resultat?? :8

nja... de hoeje kcal dage er nok mere en gang eller to hver 14 dag, jeg koerer det rimelig haardt i disse mdr.

jeg har altid traenet en smule til husbehov, lidt aerobic og saadan noget pige-noget, :-) men efter jeg laeste den bog af Tom, for ca. 3 mdr siden har jeg udelukkende fokuseret paa fedtforbraending(loeb, nu med interval:-) og styrketraening, og det har givet resultater. jeg har smidt 7 kilo fedt og er blevet strammet betydeligt op overalt. Har altid vaeret hoej og slank af bygning, men nyder at jeg nu kan begynde at se resultater.

jeg er pt 178 og vejer 57 kilo. ved godt jeg kommer til at veje lidt mere naar jeg faar lidt flere muskler, men det er fint nok. bare det ser godt ud
Brugeravatar

cj8000 skrev:Flueknepper - men du kan ikke omdanne fedt til muskler. Men forbrænde fedt og opbygge muskler :)

125g tun i vand
125g hytteost (Cheasy)
½ agurk
2stk tomater

Eller

400g SKYR
+ SØD

hvad er SKYR?? :)
Brugeravatar

annmarie skrev:
cj8000 skrev:Flueknepper - men du kan ikke omdanne fedt til muskler. Men forbrænde fedt og opbygge muskler :)

125g tun i vand
125g hytteost (Cheasy)
½ agurk
2stk tomater

Eller

400g SKYR
+ SØD

hvad er SKYR?? :)

En super yogurt ting fra Island. Der er 45g protein pr glas og det smager godt. Ingen kulhydrat og ingen fedt :) Det er Thise majeri der laver den

cj8000 skrev:

En super yogurt ting fra Island. Der er 45g protein pr glas og det smager godt. Ingen kulhydrat og ingen fedt :) Det er Thise majeri der laver den

hvilke supermarkeder kan man koebe den?
Brugeravatar

Jeg vil nok være så fræk at sige at du ikk behøver at smide mere, med mimdre du skal stille op til konkurence.. 57 kg er jo ingen ting med din højde :lol:

Og hvis du er stædig,bliver du nød til at have en høj kcal dag minimum en gang om ugen.

Det er flot hvad du har opnået, husk det
Brugeravatar

Multiman skrev:Og hvis du er stædig,bliver du nød til at have en høj kcal dag minimum en gang om ugen.

Og hvorfor så det?

annmarie skrev:
cj8000 skrev:

I århus har SuperBrugsen det. I Kbh har Irma det. Mange helse butikker har det os :) Husk det er Natural versionen. Så smid SØD i :)

Multiman skrev:Jeg vil nok være så fræk at sige at du ikk behøver at smide mere, med mimdre du skal stille op til konkurence.. 57 kg er jo ingen ting med din højde :lol:

Og hvis du er stædig,bliver du nød til at have en høj kcal dag minimum en gang om ugen.

Det er flot hvad du har opnået, husk det

jeg vil gerne have min fedtprocent ned. ikke saa meget tabe mig paa vaegten, men vil gerne vaere rigtig strammet op og flot at se paa

:)
Brugeravatar

cj8000 skrev:
annmarie skrev:
cj8000 skrev:

I århus har SuperBrugsen det. I Kbh har Irma det. Mange helse butikker har det os :) Husk det er Natural versionen. Så smid SØD i :)

jeg maa ind til min lokale helsekost i eftermiddag og se om de har det :)
Sidst rettet af annmarie 5. okt 2007, 09:53, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

cj8000 skrev:
Multiman skrev:Og hvis du er stædig,bliver du nød til at have en høj kcal dag minimum en gang om ugen.

Og hvorfor så det?

ja det vil jeg ogsaa gerne vide...?
Brugeravatar

cj8000
Og hvorfor så det?

Fordi efter min overbevisning er det nødvendigt at at spise efter sit ligevægts indtag engang i mellem for at bevare sin naturlige forbrænding
Brugeravatar

Multiman skrev:cj8000
Og hvorfor så det?

Fordi efter min overbevisning er det nødvendigt at at spise efter sit ligevægts indtag engang i mellem for at bevare sin naturlige forbrænding

Det er ikke bevist, at du ændre dit Leptin niveau og dermed holde din naturlige forbrænding ved høj kal. dage. At der så er meget psyke i, at få lov til at spise er en anden ting :)

cj8000 Skrevet: Fre Okt 05, 2007 10:55 Emne:

--------------------------------------------------------------------------------

Multiman skrev:
cj8000
Citat:
Og hvorfor så det?

Det er ikke bevist, at du ændre dit Leptin niveau og dermed holde din naturlige forbrænding ved høj kal. dage. At der så er meget psyke i, at få lov til at spise er en anden ting

Det er meget muligt at det ikke er bevist,men det virker for rigtig menge mennesker.
Og det hun gør nu virker åbentbart ikk tilfredsstillende for hende, så hvorfor ikk prøve noget? :)

Når du cuttet optil K-dag, kører du da med samme kcal underskud hele vejen igennem?
Brugeravatar

Du har fat i de rigtige ender. du ved hvormange kalorier du skal indtage.. Husk nu daglig kalorieforbrug -500 Kcal for cut (fedtforbrænding) +500 for bulk (opbygning af masse).holde dig til dette!
Sørg for som mininum cardio 2 gange om ugen. Tag enten og løb en lille tur om morgen, på tom mave, eller noget cardio eftertræningen. Groft sagt, er den bedste måde at forbrænde fedt på, når kroppen er tom for energi. Når kroppen ikke har mere energi tilovers, så går det udover fedtet ;) Det bruger kroppen nemlig som reserve.

Husk at drikke masser af vand.
Spis varieret
Hold dig fra animalsk fedt.
Desuden kan du godt tillade dig selv at have en gainer dag. Det er en dag i ugen, hvor du spiser hvad du har lyst til DOG med måde.
Husk på at kroppen hurtig vænner sig til alt. er man på diet i længere tid. Så kan det godt være du smider en masse væske og fedt i starten, men så begynder det at gå langsomt igen, det er fordi kroppen tror at du faster, så sparer den på fedtet, og det går pludsligt ikke hurtigt længere med at komme ned i vægt. Med den ene gainer dag, undgår du dette.

Og til slut, du kan godt tillade dig at tage en aften snack, men som tidligere nævnt hold dig inden for dit daglige kalorie forbrug, og det er bedst at du tager noget langsomt optagene protein istedet for noget som kan være "formeget" kalorie holdigt. For kalorie er det samme som energi, og hvis energi ikke brændes af, så omdannes det til fedt.

Held og lykke
Sidst rettet af mickyboy 5. okt 2007, 10:12, rettet i alt 2 gange.

Logbog: Ingen logbog

Multiman skrev:cj8000 Skrevet: Fre Okt 05, 2007 10:55 Emne:

--------------------------------------------------------------------------------

Multiman skrev:
cj8000
Citat:
Og hvorfor så det?

Det er ikke bevist, at du ændre dit Leptin niveau og dermed holde din naturlige forbrænding ved høj kal. dage. At der så er meget psyke i, at få lov til at spise er en anden ting

Det er meget muligt at det ikke er bevist,men det virker for rigtig menge mennesker.
Og det hun gør nu virker åbentbart ikk tilfredsstillende for hende, så hvorfor ikk prøve noget? :)

Når du cuttet optil K-dag, kører du da med samme kcal underskud hele vejen igennem?

Stortset samme underskud ja (Alt efter hvilken diæt jeg kører). Når jeg har spisedage (Hver 14dag) er det 100% for det psykiske og sociale :)

mickyboy skrev:Du har fat i de rigtige ender. du ved hvormange kalorier du skal indtage.. Husk nu daglig kalorieforbrug -500 Kcal for cut (fedtforbrænding) +500 for bulk (opbygning af masse).holde dig til dette!
Sørg for som mininum cardio 2 gange om ugen. Tag enten og løb en lille tur om morgen, på tom mave, eller noget cardio eftertræningen. Groft sagt, er den bedste måde at forbrænde fedt på, når kroppen er tom for energi. Når kroppen ikke har mere energi tilovers, så går det udover fedtet ;) Det bruger kroppen nemlig som reserve.

Husk at drikke masser af vand.
Spis varieret
Hold dig fra animalsk fedt.
Desuden kan du godt tillade dig selv at have en gainer dag. Det er en dag i ugen, hvor du spiser hvad du har lyst til DOG med måde.
Husk på at kroppen hurtig vænner sig til alt. er man på diet i længere tid. Så kan det godt være du smider en masse væske og fedt i starten, men så begynder det at gå langsomt igen, det er fordi kroppen tror at du faster, så sparer den på fedtet, og det går pludsligt ikke hurtigt længere med at komme ned i vægt. Med den ene gainer dag, undgår du dette.

Og til slut, du kan godt tillade dig at tage en aften snack, men som tidligere nævnt hold dig inden for dit daglige kalorie forbrug, og det er bedst at du tager noget langsomt optagene protein istedet for noget som kan være "formeget" kalorie holdigt. For kalorie er det samme som energi, og hvis energi ikke brændes af, så omdannes det til fedt.

Held og lykke

tak for de raad, jeg er dog stadig i tvivl om kcal + og - mht opbygning af muskler og fedttab. skal jeg ligge i underskud nu for at tabe de sidste kilo rent fedt jeg vil af med eller i overskud for at opbygge muskler? jeg loeber som sagt hver eneste dag min 5-6 km. intervalloeb. det maa vaere nok?
Brugeravatar

mit problem med min forbraending er at selvom jeg goer alt hvad der er muligt for at holde den i topform, ja saa tager jeg paa bare jeg kigger paa en kartoffel eller en is. det er virkelig irriterende, jeg haabede at jeg kunne begynde at synde lidt mere, og slappe bare en smule mere af uden at tage paa nu hvor jeg goer saa meget for at holde forbraendingen ved lige...
Brugeravatar

Jeg synes du skal give dig tid. Du er nået langt, på 3 måneder, og det sidste er altid svært.
Du skal bare forstå at du ikk både kan bygge muskler og smide fedt samtiddig.. Det er ihvert fald meget få der kan.
Vent nogle uger og se hvordan det ser ud der
Brugeravatar

annmarie skrev:mit problem med min forbraending er at selvom jeg goer alt hvad der er muligt for at holde den i topform, ja saa tager jeg paa bare jeg kigger paa en kartoffel eller en is. det er virkelig irriterende, jeg haabede at jeg kunne begynde at synde lidt mere, og slappe bare en smule mere af uden at tage paa nu hvor jeg goer saa meget for at holde forbraendingen ved lige...

Jo mere muskelmasse du har jo højere forbrænding. Så med noget mere masse ville du kunne spise mere generelt :)

Det altid et dilema om man skal være i Kcal underskud (Cutte / Tabe fedt) eller Kcal overskud (Bulke / Tag muskel på). Tag og smid noget masse på vinteren over. Der behøver man ikke være totalt slim og i topform :) Hvorimod op til sommemren kan du så cutte lidt ned igen :)

cj8000 skrev:
annmarie skrev:mit problem med min forbraending er at selvom jeg goer alt hvad der er muligt for at holde den i topform, ja saa tager jeg paa bare jeg kigger paa en kartoffel eller en is. det er virkelig irriterende, jeg haabede at jeg kunne begynde at synde lidt mere, og slappe bare en smule mere af uden at tage paa nu hvor jeg goer saa meget for at holde forbraendingen ved lige...

Jo mere muskelmasse du har jo højere forbrænding. Så med noget mere masse ville du kunne spise mere generelt :)

Det altid et dilema om man skal være i Kcal underskud (Cutte / Tabe fedt) eller Kcal overskud (Bulke / Tag muskel på). Tag og smid noget masse på vinteren over. Der behøver man ikke være totalt slim og i topform :) Hvorimod op til sommemren kan du så cutte lidt ned igen :)

jeg kan tydeligt maerke paa mine laar at de er kommet mere masse paa, saa et eller andet goer jeg rigtigt(de har altid vaeret alt for tynde), men er stadig ikke helt sikker paa hvad jeg goer for at smide de sidste kilo fedt og opbygge muskler andre steder saa jeg bliver fin at se paa: + eller - kcal... du har ret i at det er lidt problematisk... tror jeg fortsaetter i samme stil og ser hvad der sker den naeste maaned...

er virkelig glad for jeres hjaelp, det er meget interessant laesning for mig.
Brugeravatar

har netop fundet SKYR i den lokale brugs, det er vildt sa meget protein der er i. og hvor det fylder i maven. en god ny kammerat til min kostplan! :)
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster