Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1295
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1292

Følg bodybuilding.dk på

Fordeling af bryst vs. ryg

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej,

Jeg har ikke længere lyst til at bruge så meget tid på styrketræning, men omvendt vil jeg dog bestemt heller ikke slippe det.

Jeg planlægger derfor at træne noget a la følgende via et fullbody program (meget minimalistisk hvis man kan bruge det ord omkring træning/fokuser kun på det mest nødvendige):

- Ben (1 øvelse)
- Bryst (1 øvelse)
- Ryg (1 øvelse)
- Skulder (1 øvelse)
.. Det er ALT!

Er dét så det perfekte program? Formentlig ikke, men det er nu engang sådan at jeg gerne vil gøre det.

Det kan derfor for eksempel være:

- Squat/Dødløft/Lunges/Osv.
- Bænkpres/Brystpres/Dips/Osv.
- Pull-ups/Chin-up/Pull-down/BOR/Row/Osv.
- Military press/skulderpres/Osv.

Overstående er blot for et nævne et par af de mulige øvelser og jeg vil som sagt kun køre en øvelse per træningsession og derfor selvfølgelig variere fra gang til gang.

Jeg ved godt at der passende kan tilføjes noget mere som isolationsøvelser, flere af øvelser til ovennævnte muskelgrupper, maveregionen og så videre - Det har jeg dog valgt at fravælge og det er jo trods alt meget bedre at lave noget end intet.

Mht. hyppigheden af træningen, så vil dette variere lidt og jeg ved godt at et program bør afhænge af dette, men et par gange om ugen vil være at sigte efter.

Nå, men her er så mit egentlige spørgsmål med indlægget (og I må også meget gerne komme med kommentarer til indlægget ift. andet relevant):

I og med at jeg træner brystet hver gang (måske nogle gange via skrå positioner, men alligevel) og har tænkt mig at skifte mere imellem rygøvelserne (pull-up og BOR træner fx ikke nøjagtigt det samme), vil det så kunne risikere at skabe en ubalance?

Eksempel:

Dag 1:

- Squat
- Bænkpres
- Pull-ups
- Military press

Dag 2:

- Dødløft
- Brystpres
- One arm row
- Siddende skulderpres

...
Her vil brystet jo groft sagt blive trænet identisk, mens der vil være noget mere forandring i forhold til rygdelen. Vil I mene dette kan gå an over tid eller bør jeg i stedet indføre to rygøvelser, eksempelvis således:

Dag 1:

- Squat
- Pull-ups
- Bænkpres
- Bent over row
- Military press

.. Begge variationer kan sikkert gå an, men formentlig er en af dem at foretrække? Jeg håber at I fornemmer hvad jeg er lidt i tvivl om. Det er det med at uligheden ikke skal blive for stor (en mindre form for "disko-træning" med for meget fokus på bryst). Så kan man så sige at ved den anden variation, der vil der være lidt mere ulighed den anden vej ift. for meget fokus på ryggen, men det er vel bedre end den anden vej rundt?

Jeg ser meget frem til at høre fra jer :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan også evt. vælge at skifte mellem incline, decline og konventionel bænkpress, skifte med db og indføre dips.

Men altså, der er ikke særlig meget volumen.

Hvordan er din rep-range sat samt sæts?
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

troublemaker skrev:Du kan også evt. vælge at skifte mellem incline, decline og konventionel bænkpress, skifte med db og indføre dips.

Og hvad skulle det så hjælpe mht. det han spørger om?

troublemaker skrev:Men altså, der er ikke særlig meget volumen.

Hvad pokker ved du om det ud fra det han har skrevet?

Til spørgsmålet:
Det kommer nok ikke til at gøre en kæmpe forskel hvorvidt du kører vertikale eller horizontale træk (pull-ups eller BOR), men hvis du vil helgarderes så kan du vel med fordel udføre BOR som udgangspunkt, efterfulgt af 2-3 sæt pull-ups /chin-ups.
Det er meget få baby'er der er pæne. De ligner det de er, et foster der har ligget fastklemt oppe i en kvinde, og er blevet presset ud igennem et meget lille hul.

-DonKahle
Brugeravatar

Reputation point: 30

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster