Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1109
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1106

Følg bodybuilding.dk på

Forøg leptin? - Optimalt cut (Leangains)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.

Jeg har nu tabt omkring 9kg +/-, lige begyndt på kreatin, så vægten er steget lidt igen.
Generelt har jeg bare ligget i omkring 500-1000kcal underskud med en del cheat days. Nu har så en fedt procent på omkring 20% eller deromkring, og vil gøre optimere mit cut en smule ift. bevaring af muskelmasse. Jeg kan forstå leptin er det primære hormon, der regulerer fedtforbrænding, hovedsageligt forøget ved motion samt overspisningen (leangains).

Nu vil jeg høre hvor optimalt det faktisk vil være at faste? - det lyder jo lidt voldsomt, og på ingen måde naturligt for kroppen at gøre.

Hvordan cutter i andre optimalt? - Jeg er nu selv begyndt at dyrke cardio på all off-days, hvilket fungerer godt. Iflg. Martin Berkhan skal man faste i 16 timer, og spise i 8 timer.

Jeg er klar over, der er en masse litteratur om emnet, dog vil jeg også rigtigt gerne høre egne erfaringer, om hvad der har virket bedst for jer!

Tusind tak :)

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Oliverg skrev:Jeg er klar over, der er en masse litteratur om emnet, dog vil jeg også rigtigt gerne høre egne erfaringer, om hvad der har virket bedst for jer!

Bare til information:

Du kan søge efter tidligere tråde omkring leangains/intermittent fasting. Der har været nogle meeeeget lange diskussioner om emnet herinde før. Tjek i øvrigt også logbøger som Fistandantilus, Garik, MiniHebs og JensLyn m.fl. - de har skrevet en hel del om deres tilgang og tanker om leangains/IF.

Hele humlen er jo at leangains ikke er en "mirakelkur", men blot et opgør mod de traditionelle spisevaner og dogmer om måltidstiming - som Martin Berkhan også selv skriver flere steder, så er leangains/IF ikke for alle.

Oliverg skrev:Hvordan cutter i andre optimalt?

Personligt går jeg ikke særlig meget op i timing af mine måltider, andet end at jeg sørger for at få noget mad indenbords direkte efter træning. Derudover spiser jeg når jeg er sulten, uanset om klokken er syv om morgenen, tre om eftermiddagen eller midnat. Og jeg er fuldstændig ligeglad med om der er gået én time, tre timer eller fem timer siden jeg sidst spiste :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Når jeg cutter faster jeg selv, ser intet problem i det som sådan..
Kan heller ikke helt se hvorfor det skulle forekomme kroppen så fandens unaturligt.

I starten er det hårdt, rigtig hårdt, men det bliver bedre og mere naturligt med tiden. Hvis man vælger ikke at spise om morgenen så kan man være mere træt, det var jeg ihvertfald, i løbet af formiddagen, min træning var nogle gange super hvor den andre gange var elendig.. Det er MEGET vigtigt at få nok søvn hvis du faster (også hvis du ikke gør). Det er godt at tage en BCAA shake pre-workout, det gør Berkhan selv, men mix det evt. op med koffein. Det fik mit energi-niveau op, og jeg havde nogle langt bedre træninger..

Hvis du vælger IKKE at lave IF, så kan du stadigvæk faste. Du kan evt. lave et 24-timers fast, ligesom Brad Pillon gør det. Det er også super-effektivt, men dog en del hårdere. Jeg har aldrig selv fastet i 24 timer på en træningdag, men du kan da prøve det :)

Det var mine personlige erfaringer med det, hvis du vil have teoretisk viden osv, så skal jeg hjertens gerne copy/paste noget til dig ;)

Reputation point: 0

Tak for svarene både flamingopikken og Lothario.

Jeg er klar over leangains ikke er en "mirakelkur", men medmindre jeg har misforstået noget på Berhkan hjemmeside, så forøger det alligevel fedtforbrændingen lidt.

Pt. går jeg på HTX; og min dag er som minimum 08.00 - 14.00, derfor bliver træning nok ikke fastet. Umiddelbart vil jeg indtage 25% kalorieindtag kl 12.00, og 10% kl 15.00, hvis jeg skal træne der eller 25% hvis det bliver kl 1700(Faste blive altså 09.00-12.00).
Lyder det ikke meget fornuftigt? - Jeg kan forstå du anbefaler BCAA? - Whey 100 fra bodylab består jo af cirka 20% BCAA, så kan man måske med fordel indtage en 50 gram whey 100 kl 10.00, såfremt man ikke kan holde hele fasten?

Jeg læser de forskellige logs, diskussioner, som tidligere har været her på BB.dk nu, og regner med det kan besvare evt. resterende spørgsmål. Tak :)

Styrkeliste

Nu tog jeg kun selv BCAA fordi Berkhan anbefalede det, men de dage jeg ikke gjorde mærkede jeg, for at være ærlig, ingen synlig forskel fordi jeg stadigvæk tog koffein. Ideen med BCAA er at der ikke er lige så mange kalorier i, som hvis du tog en pre-workout shake.

Hvis du skal bruge det energi-boost der, så køb nogle koffein-piller, de er herlige til de dage du ikke helt er med. Og så har jeg hørt et rygte om at de øger leptin niveauet (broscience may appear?).

Reputation point: 0

Lothario skrev:Nu tog jeg kun selv BCAA fordi Berkhan anbefalede det, men de dage jeg ikke gjorde mærkede jeg, for at være ærlig, ingen synlig forskel fordi jeg stadigvæk tog koffein. Ideen med BCAA er at der ikke er lige så mange kalorier i, som hvis du tog en pre-workout shake.

Hvis du skal bruge det energi-boost der, så køb nogle koffein-piller, de er herlige til de dage du ikke helt er med. Og så har jeg hørt et rygte om at de øger leptin niveauet (broscience may appear?).

Jeg har faktisk købt 3 bøtter koffein-piller fra bodylab, og snart frådet den første. Dog er jeg lige begyndt på kreatin, så har næsten ikke brugt det siden, da det skulle hæmme effekten af kreatin :/ Såvidt jeg ved øger koffein forbrænding, pg.a. noget adrenalin mv. der bliver frigivet, har dog ikke hørt noget om leptin-niveauet.

Men er strukturen ikke udemærket, eller hvordan har du tilrettelagt det?:
"25% kalorieindtag kl 12.00, og 10% kl 15.00, hvis jeg skal træne der eller 25% hvis det bliver kl 1700(Faste blive altså 21.00-12.00). "

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster