Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1168
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1166

Følg bodybuilding.dk på

Forsæt cut eller start med at lean bulke?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Sagen er den at jeg lager en del fedt ved min talje og lower back. Det gør at min talje kommer til at se bredere ud end den er. Er i forvejen ikke "Giftet" med en smal talje som jeg ville ønske, men det er genetik så det kan jeg ikke ændre.

Har cuttet i 2 uger og kan godt se en forskel, men er bare i tvivl om hvad jeg skal... Startede mit cut fordi jeg ikke ville forsætte min bulk og bare få mere fedt omkring taljen. Havde så tænkt mig at lean bulke når mit cut er over som jeg have regnet med ville tage 4 - 6 uger.

Men jeg er i forvejen ikke kæmpe.

Jeg er 175 cm høj.
Vejer 74 kg. (Vejede lidt over 76 inden jeg startede mit cut, men blev syg hvor jeg mistede en del vandvægt og ikke var i stand til at træne en hel uge.)

Skal jeg forsætte mit cut til mit fedt ved taljen og min lower back er væk? Eller starte et lean bulk nu? Hvad ville i gøre hvis i var mig?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Har du muligheder for at ligge billeder op? ..
du kunne jo evt ligge i et lille overskud af kcal over de næste måneder og så tage en længere diæt når sommertiden nærmer sig.. omkring 12 uger. så skal du nok få dit fedt væk :)

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Tak, vil tage det til overvejelse :)

Hvor længe har du trænet?

Jeg har læst flere tråde hvor de anbefaler man bare spiser fornuftigt og øger vægten langsom over et år eller to eventuelt 1 kg i snit om måneden fx. Også cutter, de har sikkert ret alt for mange skifter for ofte mellem bulk og cut.

Men det lyder til du har taget din beslutning og nu du er igang syntes jeg du skal fortsætte, du syntes taljen er for stor og du gik på cut og har kun tabt 2 kg, går du på lean bulk nu ville det hurtigt gå dig på igen.

Jeg er selv i samme situation og er pt på et lille cut på 6 kg og der efter er det nok slut med decideret bulk fra min side, håber på en vægt øgning på 500-1200 gram om måneden for ikke at være tyk det meste af året:-)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Det lyder som en god idè.

Ved bare ikke om det er noget psykisk med hensyn til min talje.
For jeg får af vide af min kæreste og folk jeg omgås med, at min talje langt fra er bred.
Var overvægtig da jeg var mindre, så det har måske noget med det at gøre.
Har nok det billede af mig selv som mindre i baghovedet.
Der ud over er jeg også slem til at sammenligne mig selv med andre, og hvis jeg så sammenligner mig selv med en der er højere og har en mindre talje kan jeg vel hurtigt føle min er bred.
Men jeg regner med at forsætte mit cut til mandag næste uge og føler jeg for, at jeg vil give det en uge mere gør jeg det.
Har trænet i lidt over et år, men har dog kun trænet seriøst og målrettet i lidt under et halvt år.
Så vil ikke bruge for lang tid på at cutte, eftersom jeg ikke har alverdens masse på min krop.
Når jeg slutter mit cut vil jeg give mig til at lean bulke og øge min vægt lige så stille.
Min bulk vil jeg bruge på at få øget min styrke og masse. (Sjovt nok derfor man bulker lol)
Men også fokusere meget mere på store basisøvelser end isolerings øvelser.
Det er en af de fejl jeg har lavet i den tid jeg har trænet, men man lære jo af sine fejl og så gentager det sig ikke :)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster