Nu er der masser af push/pull+ben og upper/lower splits på nettet. Hvorfor er der ingen forside/bagsige splits? Som jeg ser det, bliver pull+ben dagen f.eks. meget hårdere og til dels længere end push dagen. Med et forside/bagside vil man også undgå både DL og SQ på samme dag, hvilket jeg selv bedst kan lide.
Jeg har ikke fundet et 2 split som er anerkendt og en masse har haft gode resultater ved, som er bygget op på lign. måde.
Forside:
BP 3x5
OHP 3x8-10
Dips 3x8-10
FSQ 3x8-10
Mave
Bagside:
DL 3x5
Bor 3x8-10
Chins 3x8-10
Curls 2x8-10
Facepulls 3x10-15
Læg
Forside:
SQ 3x5
BP 3x8-10
OHP 3x8-10
Dips 3x8-10
Mave
Bagside:
Pullups 5x5
BOR 3x5
Glute harmraise lign. 3x8-10 (kun den negative fase med benene under noget)
Leg curls 3x8-10
Facepulls 3x10-15
Curls 2x8-10
Har fulgt SS i ca. 2 måneder, men kunne godt tænke mig at træne 4 dage i ugen. Vil bare gerne kører et simpelt 2 split med fokus på basisøvelser og bw-øvelser(gerne et anderkendt et, hvor en masse folk har fået gode resultater. Ligesom BTB altid bliver anbefalet). Ja, jeg har søgt på forummet og google, men har som sagt ikke fundet et der er enten push/pull+ben eller upper/lower hvor der både er DL og SQ på samme dag. Mht. til progression så havde jeg tænkt mig at stige 2,5kg i alle 3x5 hver uge. Kan også være jeg bare skal vænne mig til at kører begge dele samme dag, please enlighten me!