Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1149
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1146

Følg bodybuilding.dk på

Forskellige slags bryst - Hvordan?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey

Jeg er ny her! Har prøvet at søge lidt om emnet, men finder intet :(

Men mit spørgsmål handler om brystet. For kan man træne dem på forskellige måder, så man får forskellige former for bryst? Jeg har i 3 måneder nu trænet 3 gange om ugen. Alle gange har jeg taget Bænkpres og andre bryst øvelser. Mit bryst har vokset enormt på kort tid, men den er blevet en form for "skinke". Altså den hænger lidt? (eller er bare ikke så hård?).

Hvis jeg kigger rundt på min venner som også træner, så har de enten et stramt bryst eller det samme som mig, nemlig sådan en mere hænge agtigt bryst?

Min kropsbygning er normal. Jeg er hverken fed, robust eller helt vild tynd. Men hvad gør jeg for at stramme mit bryst? For det ser jo ud til at den bare bliver større og større hvis jeg træner som jeg gør? :S

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kluivert89 skrev:Hey

Jeg er ny her! Har prøvet at søge lidt om emnet, men finder intet :(

Men mit spørgsmål handler om brystet. For kan man træne dem på forskellige måder, så man får forskellige former for bryst? Jeg har i 3 måneder nu trænet 3 gange om ugen. Alle gange har jeg taget Bænkpres og andre bryst øvelser. Mit bryst har vokset enormt på kort tid, men den er blevet en form for "skinke". Altså den hænger lidt? (eller er bare ikke så hård?).

Hvis jeg kigger rundt på min venner som også træner, så har de enten et stramt bryst eller det samme som mig, nemlig sådan en mere hænge agtigt bryst?

Min kropsbygning er normal. Jeg er hverken fed, robust eller helt vild tynd. Men hvad gør jeg for at stramme mit bryst? For det ser jo ud til at den bare bliver større og større hvis jeg træner som jeg gør? :S

Det er nok fordi at du har været i kcal overskud, så du bbåde har fået muskler og lidt overskydende fedt.

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 76.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)

Jeg fik et godt råd af en gammel militær mand der træner oppe ved os, han sagde hvis man vil havde sit bryst til ikke at hænge så meget, så skal man trænne bænkpress hvor stangen rammer dig over dit bryst. det vil trække bryst musklen op.

Ved ikke hvor vidt det er sandt, men han har vidst temlig meget styr på det
"Folk kan grine fordi jeg lever sundt, men jeg skal nok få min del af kagen" Citat mig

Crai skrev:Jeg fik et godt råd af en gammel militær mand der træner oppe ved os, han sagde hvis man vil havde sit bryst til ikke at hænge så meget, så skal man trænne bænkpress hvor stangen rammer dig over dit bryst. det vil trække bryst musklen op.

Det synes jeg lyder som en tvivlsom påstand. Man kan ikke ændre en muskels udseende. Se evt artiklen om træningsmyter
Pull-ups = OVERHÅND
Chin-ups = UNDERHÅND

LOG
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Crai skrev:Jeg fik et godt råd af en gammel militær mand der træner oppe ved os, han sagde hvis man vil havde sit bryst til ikke at hænge så meget, så skal man trænne bænkpress hvor stangen rammer dig over dit bryst. det vil trække bryst musklen op.

Det er en gammel skrøne desværre. For at ændre udseendet på din brystmuskulatur kan du gøre to ting:

1.) Gøre det større ved træning
2.) Gøre det mere markeret ved fedttab
Reality is an illusion caused by the lack of drugs.

Geografisk sted: Kokkedal

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Formen af brystmusklen er genetisk bestemt :wink:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Kostplan: Vis kostplan

Som Bay siger ja. Men ved ikke om jeg har forstået det helt. Det jeg tror ham mili-gutten siger er at ved incline pres enten bb eller db, kan du lægge stresset på den øvre del af brystet. Dette vil selvfølgelig stadigvæk ramme hele brystet, ligeledes vil decline gøre det samme, bare flyttet stresset en anelse på den nedre del. Det kan dog ikke som han siger, trække brystet "op", og det kan heller ikke ændre selve udseendet af musklen, altså om den fx. splitter tidligt eller sent.
Som de andre siger; få en god gang muskelmasse og få dig efterfølgende en lav FE%, og så kan du ikke gøre meget mere.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

S.K skrev:Som Bay siger ja. Men ved ikke om jeg har forstået det helt. Det jeg tror ham mili-gutten siger er at ved incline pres enten bb eller db, kan du lægge stresset på den øvre del af brystet. Dette vil selvfølgelig stadigvæk ramme hele brystet, ligeledes vil decline gøre det samme, bare flyttet stresset en anelse på den nedre del. Det kan dog ikke som han siger, trække brystet "op", og det kan heller ikke ændre selve udseendet af musklen, altså om den fx. splitter tidligt eller sent.
Som de andre siger; få en god gang muskelmasse og få dig efterfølgende en lav FE%, og så kan du ikke gøre meget mere.

eller måske kunne man også prøve at træne flyers måske vil det hjælpe lidt

Reputation point: 5

kinky_fætter skrev:
S.K skrev:Som Bay siger ja. Men ved ikke om jeg har forstået det helt. Det jeg tror ham mili-gutten siger er at ved incline pres enten bb eller db, kan du lægge stresset på den øvre del af brystet. Dette vil selvfølgelig stadigvæk ramme hele brystet, ligeledes vil decline gøre det samme, bare flyttet stresset en anelse på den nedre del. Det kan dog ikke som han siger, trække brystet "op", og det kan heller ikke ændre selve udseendet af musklen, altså om den fx. splitter tidligt eller sent.

eller måske kunne man også prøve at træne flyers måske vil det hjælpe lidt

Det vil stadig ikke musklens udseende. Men om Flyes vil fungere bedre til at give masse for nogle mennesker vil jeg ikke gøre mig klog på...
Pull-ups = OVERHÅND
Chin-ups = UNDERHÅND

LOG
Brugeravatar

Men som jeg ser på min krop, så bliver det vist meget svært at tabe mig mere? Men jeg kan da godt begynde at spise mindre, men jeg spiser i forvejen ikke meget, og jeg spiser stortset aldrig usundt.

På en almindelig dag, ser min kost således ud, så fortæl da gerne hvad jeg skal gøre anderledes:

Morgen:
3 store portioner Solgryn - lidt sukker.

Middag: (Ikke altid jeg spiser middagsmad)
Enten får jeg: Solgryn, Rugbrød med leverpostej eller toast.

Aften:
Det der bliver severet - Dog spiser jeg altid en masse kartofler og grønsager til maden.

Men hvad gør jeg så? Kunne det være en idé at løbetræne lidt udenfor og prøve at tabe det jeg kan? Måske holde en lille pause med træningen imens jeg løbetræner?

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster