Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1327
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1324

Følg bodybuilding.dk på

Forskudt overskud ved bulk, erfaringer?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa

Jeg ville høre om, hvor mange af jer, der har erfaringer med at køre med forskelligt overskud på forskellige dage, når i bulker?

Sagen er den, at når jeg regner ud, hvor meget jeg forbrænder, er der ca. 700 kaloriers forskel på en hvile og en træningsdag (jeg træner fullbody med cardio 3-4 gange pr. uge)

Jeg har derfor overvejet, at flytte rundt på mit kalorieoverskud.

Pt. kører jeg med ca. 3900-4000kcal pr. dag, og den måde jeg tænker mig, at det skulle laves om på ville være således:

Træningsdag: 4200kcal (beregnet til at forbrænde 3800kcal)
Fridag: 3600kcal (beregnet til at forbrænde 3100kcal)

Gennemsnittet af mit ligevægtsindtag er 3500kcal (regnet ud over 3 uger med 3500kcal hver dag, samme træningsmængde som nu, og stemmer jo meget godt overens med det, som jeg forbrænder.)

Det vil give mig et "snævert" overskud på fridagen og et udemærket overskud på træningsdagen. Min teori er, at der vil være færre "spildkalorier" på hviledagen og derfor mindre fedtgain.

Hvad siger i? For med så stor energiforskel på de to dage, kan man jo begynde at argumentere for, at der vil være en mening med det her.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Problemet er at du tager udgangspunkt i at din proteinsyntese er højest lige efter træning, og det er den ikke. Den topper snarere efter en 24 timer. Desuden er alle de andre parametre rigtigt svære at styre, så det er ikke sådan lige at få til at fungere i virkeligheden.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Problemet er at du tager udgangspunkt i at din proteinsyntese er højest lige efter træning, og det er den ikke. Den topper snarere efter en 24 timer. Desuden er alle de andre parametre rigtigt svære at styre, så det er ikke sådan lige at få til at fungere i virkeligheden.

Dermed sagt at man skal have samme overskud på træningsdage som ikke-træningsdage, selvom energiforbruget er højere på træningsdage?

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog

thefighter skrev:
Smeden skrev:Problemet er at du tager udgangspunkt i at din proteinsyntese er højest lige efter træning, og det er den ikke. Den topper snarere efter en 24 timer. Desuden er alle de andre parametre rigtigt svære at styre, så det er ikke sådan lige at få til at fungere i virkeligheden.

Dermed sagt at man skal have samme overskud på træningsdage som ikke-træningsdage, selvom energiforbruget er højere på træningsdage?

Ja, også mit store spørgsmål.

Tager nemlig ikke udgangspunkt i syntesen, men snarre kroppens forbrænding.

Der er ikke nogen der siger at forskellen skal være enorm jo. Det Kunne være +700 kcal på træningsdagen ift. ligevægtsindtag og +300 på fridagen. Svarende til gennemsnitligt +500 begge dage.

Ja man skal ligge i overskud på sine fridage os. Som smeden så fornuftigt skriver er syntesen højst efter 20-24 timer :) Det samme gælder IgF niveauet :)
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 200.00

Poliquin skrev:Ja man skal ligge i overskud på sine fridage os. Som smeden så fornuftigt skriver er syntesen højst efter 20-24 timer :) Det samme gælder IgF niveauet :)

Men et forskudt overskud, vil vel som sådan have bedre effekt, hvis ens hverdag er meget ens struktureret og man derfor kan udregne et generelt energiforbrug på de forskellige dage, som aldrig vil afvige ret meget?

Denne tråd går ikke på, om man kan nøjes med at være i overskud en af dagene...... Den går på om man kan drage fordel af at være i et højere overskud på en dag, hvor man forbrænder meget og et mindre overskud på en dag, hvor man forbrænder noget mindre.

Hvad mener du med overskud? Når du siger 700kcal+ på træningsdage, er det så før eller efter du har taget højde for træningsudgiften?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Hvad mener du med overskud? Når du siger 700kcal+ på træningsdage, er det så før eller efter du har taget højde for træningsudgiften?

Før. Hvis man regner træningsudgiften med, vil overskuddet kun blive 500kcal ca..

De 700 er set ift. ligevægtsindtag

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster