Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1120
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1118

Følg bodybuilding.dk på

Forslag til trænings-øvelser derhjemme

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey boys

Jeg har købt en bænk man kan slå op og nogle frie vægte med en masse skiver, så planen er at finde nogle øvelser, så jeg kan komme igang med at træne. Jeg søger kun inspiration til øvelser der træner kroppen, og der skal helst være nok til at det dækker alle muskler på kroppen, hvis det kan lade sig gøre med mit begrænsede udstyr.

Har tænkt mig at træne ca 3 gange om ugen, og ikke køre noget split. Grunden til jeg ikke vil træne ben er, at jeg i forvejen har halv store muskuløse ben, da jeg har spillet meget fodbold, og ønsker kun at blive markeret og ikke lige frem voldsom stor. Så hvis i ville anbefale forskellige øvelser, så alle musklerne på kroppen bliver trænet, kunne det være super nice.

/Dalle

EDIT: Kan godt være det lyder dumt at jeg skriver "kroppen" i stedet for overkroppen. Men overkroppen dækker vel ikke alle muskelgrupper på kroppen?. altså mave ryg osv ?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Til overkroppen er du rimelig godt dækket med et pres til bryst, et pres til skulder, en row-øvelse til ryggen, en pullupvariant (Hvis du har mulighed for det), og så en øvelse til triceps og en til biceps. Så kan du selv finde dem du vil bruge o øvelsesbiblioteket. Hvis du ikke synes en øvelse til det forskellige er nok, kan du jo selv vælge flere øvelser. Jeg tror også dødløft og noget mave ville være godt, for at skabe en mere naturlig overgang fra din spæde overkrop til dine muskuløse ben. Ellers kommer bliver din midsection nok lidt kedelig over længere tid.
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

I min log er der billeder og videoer af en masse hjemmetræning.
Jeg træner både hjemme og i center.
God fornøjelse. :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Dalle17 skrev:Grunden til jeg ikke vil træne ben er, at jeg i forvejen har halv store muskuløse ben, da jeg har spillet meget fodbold, og ønsker kun at blive markeret og ikke lige frem voldsom stor.

1. You. Have. Got. To. Be. Shitting. Me.?!?!
2. Du vågner ikke op en morgen og er voldsomt stor på magisk vis.
3. Nej. Nej. Nej.
4. Vil du gerne ligne ham fra Twilight?
5. Det står dig frit for at træne som du vil, og det er muligvis også sådan du får bedst resultater, men lad for Guds skyld være med at prøve at bilde os eller dig selv ind, at dine ben er store og muskuløse pga fodbold. Det næste bliver vel at du er bange for at blive stor fordi du "vokser ekstremt hurtigt?"
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend, ufattelig dumt og ubrugeligt indlæg du kommer med. Du misforstår fuldstændigt det jeg skriver. Jeg skriver ikke at jeg på magisk vis bliver voldsom stor, skriver bare mit mål med træningen er at blive en anelse markeret. Desuden siger jeg ikke mine ben er sygt muskuløse, men de er forholdsvis store i forhold til min krop, da jeg har spillet fodbold i over 10 år.

Ellers andre der kan komme et bud med nogle øvelser som er gode, så jeg kan få bikset et program sammen? Typer som Legend frabedes at skrive i tråden : )

Men ellers tak for rådende søren og henning :)

Fo ra t blive markeret er du nødt til at have en relativ lav fedtprocent i forhold til den muskelmasse, der ligger under fedtlaget. Hvis du ikke har meget muskelmasse nu, er du derfor nødt til at opbygge noget muskelmasse først (bulk), for derefter at smide det overflødige fedt (cut). Hvis du bare cutter nu, for at blive markeret, uden nogen nævneværdig muskelmasse på overkroppen, vil du bare blive en tynd pind, og det gider du jo ikke.

Du er simpelthen nødt til at sætte dig ind i de grundlæggende principper for vægttræning og kost, gennem artikellæsning. Når du har læst de mest grundlæggende artikler i artikelarkiver garanterer jeg dig for at dit grundlag for at stille spørgsmål vil være meget bedre.

Held og lykke :)
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding