Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1015
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1012

Følg bodybuilding.dk på

Første gang med HST

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Har besluttet, at det vist er på tide at lege med noget HST ;>

Da det er første gang vi eksperimentere med HST, ville det være rart, hvis nogle kunne påpege noget der skulle ændres eller lignende ;)

Som det lyder følgende: (HST)

Squat x 2
Deadlift x 2
Benchpress x 2
Militarypress x 2 (evt 1?)
Bend over row x 2 (evt 1?)

Og så følgende øvelser ved siden af (ikke HST cycle):

Dips 2 x 15
Chinups 1 x 10
Calf raises 1 x 10
Dragonflags 2 x 8
Rear lateral raises 1 x 8
Side lateral raises 1 x 8
Dumbell curls 2 x 8
Barbell preacher curls 2 x 8

Lyder det nogenlunde fornuftigt, eller for voldsomt program? ;p
Sidst rettet af Xaxoz 23. nov 2007, 13:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Grimstrup

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 165.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Øvelsesvalget lyder imo meget fint. Men pas på med at blande et program (HST) sammen med noget andet (de øvelser du ikke kører efter HST-principperne).
Det vel muligvis skabe for meget "støj" og ødelægge nogle af de kontinuerlige gains du helst skulle opleve.
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger

anders078 skrev:Øvelsesvalget lyder imo meget fint. Men pas på med at blande et program (HST) sammen med noget andet (de øvelser du ikke kører efter HST-principperne).
Det vel muligvis skabe for meget "støj" og ødelægge nogle af de kontinuerlige gains du helst skulle opleve.

Ja, ville også helst gerne køre så meget efter HST princippet som muligt, men vi har ikke mulighed for ekstra belastning i dips, pullups og chinups. Og kg intervallet på håndvægtene er 5kg efter de 20kg, hviklet er lige voldsomt nok ;p

Men vil du vurdere, at det kan lade sig gøre med følgende program, eller burde vi skærer et par øvelser væk?
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvis du har råd kan du jo købe et dipbælte? Så kan du bare smække vægtskiver mellem benene til dips, chinups og pullups.
- Arnold Schwarzenegger

anders078 skrev:Øvelsesvalget lyder imo meget fint. Men pas på med at blande et program (HST) sammen med noget andet (de øvelser du ikke kører efter HST-principperne).

Hvis vi taler om 1-2 øvelser vil jeg ikke mene det påvirker meget, men når man ser på de 8 øvelser du har med xaxoz tror jeg godt det kunne tage overhånd.. Ved dog ikke om der er beviser på at det skulle ødelægge træningen anders078? I så fald kunne det være fedt med en artikel der viste det :)
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Kostplan: Vis kostplan

schulz skrev:

Hvis vi taler om 1-2 øvelser vil jeg ikke mene det påvirker meget, men når man ser på de 8 øvelser du har med xaxoz tror jeg godt det kunne tage overhånd.. Ved dog ikke om der er beviser på at det skulle ødelægge træningen anders078? I så fald kunne det være fedt med en artikel der viste det :)

Har desværre ingen understøttende studier eller artikler. Men det forstyrrer jo idéen bag HST. Som du sikkert selv ved påbegynder man jo cyklussen i en dekonditioneret tilstand, men stadig submaksimalt. Herefter bygger man så op, dog med det henblik at konditioneringen ikke bliver for hurtigt (for ikke at hæmme hypertrofien).

Hvis man så giver den fuld gas i øvelserne ved siden af vil det medvirke en hurtigere konditionering, og de vægte han løfter efter HST-principperne vil ikke have samme hypertrofipotentiale.

Kan du følge min tankegang? :)
- Arnold Schwarzenegger

Har selv kört med HST hvor nogen af övelserne ikke fulgte princippet 100% men jeg havde gode gains anyway...Kan self ikke sige om de kunne have väret bedre, det er altid svärt at vurdere...Men gode gains nonetheless.

Men jeg tänkte om vi ikke kunne have en stor fed banner her på siden hvor der med store og endnu federe bogstaver kunne stå: "La' nu vär' med at träne biceps fuldständig hemningslöst meget mere end resten af kroppen" - Det er en lille muskelgruppe, den får massere täsk i basis övelserne og så skal man träne triceps midst ligeså meget som biceps. Det bliver trättende at poste hele tiden :P

Anyway jeg ville også helt klart holde mig til 2 sät i BoR og Mili for de övelser er bare the shit ^^ Klart noget af det bedste der er for overkroppen..

Hvis du gerne vil köre 100% HST så skift da chinups ud med pulldowns, skip dips og evt smid incline bench ind. Og resten af övelserne kan du da sagtens lave som HST? Mave kan du kör' for sig eller du kan ta' en övelse med vägt.

By the way, hvis du laver gode Rows så kan du sagtens skippe rear lats. Calf Raises er en herlig övelse så den får du mig ikke til at sige du skal skippe ;)
No One Ever Really Dies

Logbog: Ingen logbog

N*E*R*D skrev:Men jeg tänkte om vi ikke kunne have en stor fed banner her på siden hvor der med store og endnu federe bogstaver kunne stå: "La' nu vär' med at träne biceps fuldständig hemningslöst meget mere end resten af kroppen" - Det er en lille muskelgruppe, den får massere täsk i basis övelserne og så skal man träne triceps midst ligeså meget som biceps. Det bliver trättende at poste hele tiden :P

Anyway jeg ville også helt klart holde mig til 2 sät i BoR og Mili for de övelser er bare the shit ^^ Klart noget af det bedste der er for overkroppen..

Hvis du gerne vil köre 100% HST så skift da chinups ud med pulldowns, skip dips og evt smid incline bench ind. Og resten af övelserne kan du da sagtens lave som HST? Mave kan du kör' for sig eller du kan ta' en övelse med vägt.

By the way, hvis du laver gode Rows så kan du sagtens skippe rear lats. Calf Raises er en herlig övelse så den får du mig ikke til at sige du skal skippe ;)

Synes nu ikke jeg overdriver biceps træningen, 2 øvelser og 1 til tricep, som jo for betydeligt mere tæsk i basisøvelser end bicep ;>

Har bestemt også overvejet dipsbælte, men bliver først i januar, økonomien er temmelig stram, specielt med de bunkevis af julefrokoster og diverse fester forude ;S

Kan kun lave front pulldowns med 100kg belastning som max, hvilket ikke er hårdt på nogen måder ;/

Tak for rådet vdr. rear lats, har du jo ret ;>

Forsøger mig lige med et modificeret program igen så:

Squat x 2
Deadlift x 2
Benchpress x 2
Militarypress x 2
Bend over row x 2

Og så følgende øvelser ved siden af (ikke HST cycle):

Dips 2 x 15
Dumbell curls 2 x 8
Chinups 1 x 10
Dragonflags 2 x 8
Calf raises 1 x 10
Side lateral raises 1 x 8

Vil i anbefale at flytte calf raises og lateral raises til HST cycle?
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online