Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 976
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 974

Følg bodybuilding.dk på

Fra fullbody til 2 split

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej.

Jeg har nu trænet fullbody en 4 måneders tid og er da steget okay i især dødløft, men også squat, db incline bænk og military, men det er som om det hele er ved at gå i stå og måske gå den forkerte vej, men tror dette er grundet mit for nyligt påbegyndte cut.

har derfor kigget på et program som B2B som jeg har kørt før, men grundet problemer med skulderen, og leggen så bliver jeg nød til at lave lidt om i dette. Og derudover syntes jeg det er sindsygt at køre ben og ryg samme dag så ville smide squat på pas a istedet for.

her er det program som taget udgangspunkt i B2B:

pas man/tors

DB incline bænkpres
Military press
side raises
skullcrusher/franskpres
squat
crunches

pas tirs/fre

Chinups
bent over barbell row
cable row
dødløft
dumbell curls
evt planken

da jeg har lavet lidt om i programmet har jeg da også nogle spørgsmål

1: Kan jeg godt kun nøjes med den ene brystøvelse eller vil i anbefale at smide flere sæt ind eller smide nogle flat db bænk op også?
2: rækkefølgen op ryg programmet ser den helt ad helvedes ud til, eller er det i orden at slutte med den "største" øvelse til sidst, grunden til jeg har valgt at tage den sidst er at min ryg ellers er helt smadret under BOR, men hvis dette er "det eneste rigtige" må jeg jo bare bide det i mig.
3:grundet skiftet for situps til crunches er at dårlig teknik :oops:

men ser det i det heltaget total ringe ud eller er det et program der kunne gå an?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Theking skrev:Hej.

Jeg har nu trænet fullbody en 4 måneders tid og er da steget okay i især dødløft, men også squat, db incline bænk og military, men det er som om det hele er ved at gå i stå og måske gå den forkerte vej, men tror dette er grundet mit for nyligt påbegyndte cut.

har derfor kigget på et program som B2B som jeg har kørt før, men grundet problemer med skulderen, og leggen så bliver jeg nød til at lave lidt om i dette. Og derudover syntes jeg det er sindsygt at køre ben og ryg samme dag så ville smide squat på pas a istedet for.

Ja, det er hårdt at træne ben og ryg samme dag. Det stiller nogle krav til dit kredsløb, og du skal have tanket godt op med energi inden træningen. Been there, done that. :mrgreen: Jeg synes dog, at programmet bliver lettere at gennemføre med tiden, når kroppen har tilpasset sig. Jeg kan anbefale, at man foruden vægttræningen også dyrker noget konditionstræning, så ens åndenød begrænses. :D

/ Martin
Brugeravatar

Reputation point: 695

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog

Ligner et Push/Pull split, som godt kan fungere.

Nu kender jeg ikke B2B programmet fuldstændigt og det her er nok det eneste der sådan lige umiddelbart ringer en klokke, men hvor fanden er din bænkpres henne?

Squat, dødløft, bænkpres og OHP/Military Press med en vægt over 80 % af dit 1RM, selvfølgelig fordelt ud over et givent set/rep scheme - er masse bygning#1 mht. Testosteron og vækst hormon, og du har vist glemt én. :lol:
The only constant is indomitable human will. Those with power and those without it.
Brugeravatar

Reputation point: 255

Geografisk sted: Brabrand.

Styrkeliste
- Bænkpres: 182.50
- Squat: 282.50
- Dødløft: 262.50

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg kan desværre ikke lave bænkpres da jeg døjer med skulder skade fra et styrt fra snowboard. Incline bænk er der hvor min skulder har det bedst. Dips og cg bænkpres for tri er også udelukket.

Theking skrev:Jeg kan desværre ikke lave bænkpres da jeg døjer med skulder skade fra et styrt fra snowboard. Incline bænk er der hvor min skulder har det bedst. Dips og cg bænkpres for tri er også udelukket.

Kæft noget røv. Nej så kan jeg godt se du må klare dig med alternativer. :)

Men som jeg sagde, programmet ser fint ud.
Hvis du vil definere dit program ud fra et Push/Pull gør det også det hele lettere for dig, hvis og når du skifter øvelser ud.
The only constant is indomitable human will. Those with power and those without it.
Brugeravatar

Reputation point: 255

Geografisk sted: Brabrand.

Styrkeliste
- Bænkpres: 182.50
- Squat: 282.50
- Dødløft: 262.50

Kostplan: Ingen kostplan

Syntes nu også db bænk rammer patterne noget bedre, men det er vel bare individuelt. Men tror jeg vil give det et forsøg med 4x6-8 og samme progration som b2b. Har aldrig prøvet at køre med prograsion før. Nogle der har erfaringermed at skrive ens træning ned i bog eller et stykke udprintet program papir, hvad er nemmest ?

Theking skrev:Syntes nu også db bænk rammer patterne noget bedre, men det er vel bare individuelt. Men tror jeg vil give det et forsøg med 4x6-8 og samme progration som b2b. Har aldrig prøvet at køre med prograsion før. Nogle der har erfaringermed at skrive ens træning ned i bog eller et stykke udprintet program papir, hvad er nemmest ?

Jeg synes at det er dejligt med en logbog at kigge tilbage på, her på siden og det er da meget nemmere at have med at gøre, end en masse papirer, synes jeg :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Men skriver du så dine reps & vægt på din telefon og indtaster det når du kommer hjem ? :)

Så du vil træne ben to dage i træk? I dont get it..
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Theking skrev:Men skriver du så dine reps & vægt på din telefon og indtaster det når du kommer hjem ? :)

Ja, har skrevet øvelserne ind på mine noter i forvejen og så smider jeg det herind :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Træne ben 2 dage i træk ??? Dødløft bruger jo ikke primært benene + jeg løfter meget med ryggen!

Theking skrev:Træne ben 2 dage i træk ??? Dødløft bruger jo ikke primært benene + jeg løfter meget med ryggen!

Så gør du det forkert :)

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

SPH GYM

Styrkeliste

Jeg må give dig ret. Gik fra et sæt på 5 reps med 110 kilo og Idag kunne jeg kun tage 4 med 100 kg. Om det er fordi jeg sluttede af med død eller om mine ben er halvsmadret fra igår ved jeg ikke, men gætter på det sidste. Kan være jeg skal bruge stiffleg død så det er mere bagkæden baseret. Syntes bare squat og død samme dag er for hårdt

Theking skrev:Jeg må give dig ret. Gik fra et sæt på 5 reps med 110 kilo og Idag kunne jeg kun tage 4 med 100 kg. Om det er fordi jeg sluttede af med død eller om mine ben er halvsmadret fra igår ved jeg ikke, men gætter på det sidste. Kan være jeg skal bruge stiffleg død så det er mere bagkæden baseret. Syntes bare squat og død samme dag er for hårdt

Hvis du kun tager et sæt, så sæt kilo ned og tag flere.

Hvis du syntes det er for hårdt samme dag, og ikke helt kan overskue det, så syntes jeg bestemt ikke du skal gå op i om det er stifflegged, sumo, konventionel, mixed grip, straps, og alt det, men få teknik på plads, og løft ordentligt.

Skal nok lade dit topic være nu..

SPH GYM

Styrkeliste

Syntes nu ikke jeg mangler noget på det tekniske, selvfølgelig kan alt forbedres men syntes bestemt ikke jeg har en dårlig form. Med det sagt så er det bare det at give sig fuld ud i store øvelser jo lidt hårdere end de små og 2 store øvelser efter hinanden er simpelthen for hårdt for mig. jeg køre forresten 4x6-8 men før kørte jeg 5x5

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster