Jeg håber virkelig, at i kan hjælpe her.
Siden marts 2008 har jeg smidt cirka 32 kg. og har nu brug for at styrketræne. Jeg har gjort det før, men har "desværre" fokuseret for meget på konditræningen. Desuden har jeg været vant til ikke at spise alt for meget; alle varer bliver vendt, så jeg kan se hvor mange kalorier produkterne indeholder.
Så jeg har sat mig det mål, at jeg vil se hvor muskuløs/markeret jeg kan blive på tre måneder (foråret red.). Mit problem er bare, at jeg skal vænne mig til "at spise så frygteligt meget". Sådan føles det. Mit ligevægtsindtag ligger på 2100 - 2200 kcal (vægt: 88, højde: 186, alder: 23 og træner gerne 4 - 5 gange ugentligt). Og mit energiforbrug ligger på omkring 3100. Skal jeg virkelig spise så meget? Og hvor ofte skal jeg svede de overskydende kalorier væk? Træner jeg dem væk via styrketræningen osv? Jeg føler mig virkelig tyk og fed når jeg spiser så ofte og skal holde et højt kalorieindtag. Men jeg er udmærket klar over, at enhver begyndelse sikkert er sådan.
Og kan jeg købe/låne nogle gode bøger/artikler, hvor jeg kan læse nærmere om styrketræning, hvilken kost man skal have, hvilke øvelser der findes osv.
På forhånd tak!