Jeg har trænet fitness/bodybuilding/styrketræning i snart 1,5 år. Dvs. jeg har ikke kørt ren bodybuilding i 1,5 år, jeg har også i perider kørt en del hold osv.
Jeg har igennem tiden både kørt 2 split program og full-body program.
Der skete så det på min sommerferie i år at jeg blev syg og det samt at jeg var på ferie gjorde at jeg tabte mig 5-6 kilo. Da jeg kom hjem fra ferien begyndte jeg så at træne lige stå stille op igen.
Her for ca. 14 dage siden besluttede jeg mig så for at gøre noget seriøst ved træningen igen. Jeg har før været på proteinpulver og kreatin, men har holdt en pause for at se om jeg kunne mærke en forskel hvilket jeg ikke helt har fundet svar på endnu
Men for at starte på en frisk, så har jeg købt to slags proteinpulver samt NO-XPLODE(BSN produkt) efter noget research på nettet.
Dvs. jeg tager proteinpulver lige efter træning samt lige inden jeg smutter i seng(proteinpulver der hodler 8 timer) samt NO-XPLODE inden jeg tager ned for at træne.
Det jeg vil frem til er om mit træningsprogram er optimalt i forhold til at jeg ønsker at lægge en del energi i det at træne.. Landet ligger sådan at jeg pt. køre 2 split program 2 gange om ugen dvs. jeg træner 4 gange om ugen.
Her kommer så spørgsmålet. Efter jeg er begyndt at tage NO-XPLODE er jeg begyndt at have masser af energi, hvilket har resulteret at jeg bare ikke kan stoppes til træning.
Det har resulteret i at jeg har formået at lave 16-17 øvelser pr. træningspas hvad endten det er dag 1 med (Bryst, skulder, triceps, mave) eller dag 2 med (Ryg, ben, biceps).
Jeg holder ca. 1 minuts pause mellem sættene hvilket gør at jeg kan holde træningenpasset nede på 1 t 50 min. Det skal siges at jeg pt. eller dvs. næsten altid har kørt 3*12, da jeg ønsker maksimal volumetræning.
Mit spørsmål er så om mit program kan forbedres i forhold til antal øvelser, antal træningspas og om det ville være bedre med et fullbodyprogram. Skal siges at jeg arbejder, så 4 træningspas er maks.
Eller er det bare super at jeg har så meget energi, så jeg bare skal klø på?
Mvh. Mikkel