Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1142
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1140

Følg bodybuilding.dk på

Fullbody 3 gange i ugen . Ok ?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey ville lige høre hvad i sys om øvelserne?

Mandag :
Squat
Bænkpres
Mili
Lying Triceps
Pulldown
Incline Bænkpres
Curls
Calf
Shrug
Back Extension
Kickback
Crunch

Og onsdag og fredag det samme.

Skulle jeg måske dele øvelserne op i stedet for at tage alle øvelserne hver gang ?

Mvh. Jakob

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du fjerner: pulldown, kickback, back extension (tøseøvelse :P ) og muligvis også calf og shrug.

Du tilføjer: Rows, chinups/pullups, dødløft (skift evt. mellem den og squat) og dips.

Så burde den være der IMO. Selvfølgelig er isolationsøvelser op til den enkelte, men jeg synes ikke der bør være så mange af dem ift. basisøvelserne.

Fullbody er fint, bliv bare ved med det.
Sidst rettet af The Juice 2. nov 2005, 20:58, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Kostplan: Vis kostplan

syns øvelserne er gode. men du kan sagtens nøjes med en tricepsøvelse og jeg ville foretrække lying triceps. eller hvis du er stærk nok så dips.
du kan også nøjes med en brystøvelse, bænkpres.
du kan også smide back extensions væk og tage dødløft istedet, det er rigtig god rygøvelse som aktivere meget af kroppen, men pas på det tager lidt tid at mestre den så der skal øvelse til.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Ere ... dlift.html

og syns også du skal ha en ryg øvelse mere. bent over barbell row.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Bac ... erRow.html
den træner ryggen mere generalt imens pull down går i lats. (vingerne)

du kan sagten træne dem 3 gange ugentligt eller dele dem op og lave et 2 split program hvor du måske tilføjer nogle suplerende øvelser.

Karl Æg skrev:Du fjerner: pulldown, kickback, back extension (tøseøvelse :P ) og muligvis også calf og shrug.

Du tilføjer: Rows, chinups/pullups, dødløft (skift evt. mellem den og squat) og dips.

Så burde den være der IMO. Selvfølgelig er isolationsøvelser op til den enkelte, men jeg synes ikke der bør være så mange af dem ift. basisøvelserne.

Fullbody er fint, bliv bare ved med det.

back extensions kan være effektive evt. med en vægtskive på nakken den er godt til at bygge styrke i ryggen med henblik på at træne dødløft
syns ikke pull down absolut skal fjernes du ved jo ikke om personen er i stand til at udføre chinups/pullups.

Han kunne vel bare starte med fø kg i dødløft og så fokusere på teknikken? Problemet med back extension er, at de fleste ikke vil have særligt svært ved at runde 20 gentagelser uanset udgangspunkt med relativt kort tids træning, også selvom man lægger en vægtskive eller sandsæk på nakken. Derfor er potentialet i øvelsen meget minimalt, og er derfor ikke særlig hensigtsmæssig i ret mange henseender, og da slet ikke når det nu drejer sig om noget så essentielt som rygtræning. Som en støtteøvelse til dødløft og rows er den vel ok.

Mht. pulldowns kommer jeg sgu nok til at rette mig selv lidt. Jeg forvekslede den lige et kort øjeblik med pushdowns. Pulldowns er selvfølgelig et ganske fint alternativ til dem, der mangler styrke til chins.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Kostplan: Vis kostplan

siger heller ikke at øvelsen er den ultimative ryg øvelse men den kan sagtens bruges til at øge styrken i ryggen. du kan jo prøve med 40 kilo på nakken. så begynder den at bide og er i det tilfælde nok lige så effektiv som goodmornings. som jo er en støtte øvelse i Sheiko.

Jeg kender selvfølgelig godt dødløft, men efter jeg havde kørt den i to måneder fik jeg ondt i ryggen og har meget svært ved at rette de fejl jeg gør så derfor droppede jeg den.

Tak for jeres svar jeg regner med jeg tilføjer rows, og skifter kickback og lying triceps ud med dips.

Men hvis jeg skulle lave et to-split program , er der nogen der har nogle forslag?

Problemet med back extension er, at de fleste ikke vil have særligt svært ved at runde 20 gentagelser uanset udgangspunkt med relativt kort tids træning, også selvom man lægger en vægtskive eller sandsæk på nakken. Derfor er potentialet i øvelsen meget minimalt, og er derfor ikke særlig hensigtsmæssig i ret mange henseender, og da slet ikke når det nu drejer sig om noget så essentielt som rygtræning. Som en støtteøvelse til dødløft og rows er den vel ok.

Vi er enige om, at vækstpotentialet i øvelsen (back extensions) ikke er noget at råbe hurra for, men den fungerer ganske udmærket til at styrke lænden og til fx at varme en del af ryggen op inden man kaster sig ud i en omgang dødløft eller squat. Jeg kører fx altid et par sæt back-extensions inden dødløft og squat og det får jeg en del ud af.
Brugeravatar

Hyv skrev:Jeg kender selvfølgelig godt dødløft, men efter jeg havde kørt den i to måneder fik jeg ondt i ryggen og har meget svært ved at rette de fejl jeg gør så derfor droppede jeg den.

Tak for jeres svar jeg regner med jeg tilføjer rows, og skifter kickback og lying triceps ud med dips.

Men hvis jeg skulle lave et to-split program , er der nogen der har nogle forslag?

som jeg også skrev tidligere kan du lave det om til et 2 split med nogle hjælpe øvelser. for bryst kan du tage incline dumbbell presses med. for skuldre kan du smide lateral raises ind og så tror jeg du er godt dækket ind hvis du beholder de andre øvelser, selvfølgelig.
jeg har trænet meget få øvelser det sidste lange tid og det virker fint så længe der er fokuseret på basisøvelser.
sån her ser mit ud, har kørt det som 2 split og fullbody

benchpress
military
dips
crunches
squat
dødløft
pulldowns
yates row
crunches
så enkelt kan det gøres.

Okay men hvad gør du så med resten af din krop , der er jo nogle steder som ikke bliver berørt ?

Har også et andet spørgsmål :
Er det ikke noget med at hvis man tager færre kilo´s og flere i rep. bliver man hurtigt større ?

Hyv skrev:Okay men hvad gør du så med resten af din krop , der er jo nogle steder som ikke bliver berørt ?

Har også et andet spørgsmål :
Er det ikke noget med at hvis man tager færre kilo´s og flere i rep. bliver man hurtigt større ?

Ikke nødvendigvis, nej.
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster