Jeg har fulgt med herinde i lidt tid og har fjollet lidt rundt nede i fitnesscentret i nogle uger. Nu synes jeg det er på tide at strukturere tingene lidt så har sat et program sammen som jeg godt lige vil høre jeres mening om.
Træning A
Squat 4x6
Bænkpres 4x6
Bent Over Row 4x6
Military Press 3x10
Barbell Curls 3x10
Triceps Pushdown 3x10
Træning B
Front Squat 4x6
Incline Bænkpres 4x6
Dødløft 6x6 til 6RM
Chinups 3x10
Skullcrushers 3x10
Reverse Ez Curls 3x10
Jeg vil så skifte mellem A og B skemaet fra gang til gang og træne 2-4 gange om ugen. Inspireret af Bill Starr's program i artikelsektionen vil jeg forsøge at stige 2,5kg per gang i mine 4x6 øvelser og så tage noget af vægten af når jeg er ved at gå i stå og så stige med 2,5kg derfra igen. Resten vil jeg tage på dagsform.
Vil gerne høre hvad i synes om programmet; mangler jeg noget, er der en ubalance, virker det overambitiøst med godt 20 worksets om dagen?
Træningerne vil jeg godt holde relativt korte så regner med max 60-75 minutter hver gang. Ser det sandsynligt ud?
I forbindelse med dødløft har jeg undersøgt mig selv i spejlet og det ser ud til at jeg ikke kan tage stangen helt fra gulvet, men lige skal have den hæve 3-5 cm for at sikre en ret lænd og så går den mig til lidt over halvvejs oppe af skinnebenet. Vil det have nogen væsentlig indflydelse?
Er specielt interesseret i lidt bredere skuldre da jeg har en smal bygning. Synes lateral raises virker lidt akavet at lave og synes ikke man løfter nogle nævneværdige kilo. Hvor vigtig er den i forbindelse med brede skuldre? Er mine 3 presseøvelser nok?
På forhånd tak for svar