Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1023
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1020

Følg bodybuilding.dk på

FullBody VS Split-program - Hvad er bedst?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle :)

Jeg er forholdsvis nybegynder i denne branche :) og er lidt i tvivl om jeg skal køre et FullBody program, eller om jeg skal køre et tre-split. I min første måned som bodybuilder har jeg kørt et FullBody program hver 2. dag, men er nu begyndt på et tre-split program.

Kan i sige mig hvilket af de to programmer der hurtigst og bedst opbygger muskelmasse. :D

På forhånd tak :D
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvor mange ugentlige træningspas har du, i dit tre-split?

Reputation point: 0

Kostplan: Vis kostplan

a34 skrev:Hvor mange ugentlige træningspas har du, i dit tre-split?

På grund af fritidsjob mandag, har jeg ikke tid til træning der. Jeg træner 3-split tirsdag, onsdag og torsdag, pause fredag og derudover 2-split lørdag og søndag :)
Brugeravatar

Hvis du skal have udbytte af et 3-split, skal du køre tre dage on, een dag off, tre dage on osv. Ellers bliver frekvensen for lav. Desuden skal du sørge for at uppe volumen betragteligt ifht. hvad du lavede i et fullbody.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Fullbody tirsdag, torsdag og lørdag.
Afhængig af din styrke kan du starte med noget ala Mark Ripptoes starting strength eller noget af Sheiko. Uanset hvad så husk dødløft, squat og bænkpres, da de giver mest bang-for-the-buck; og hvilken kvinde elsker ikke en squat-røv? :gay:
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

A Menace To Chicken skrev:Hvis du skal have udbytte af et 3-split, skal du køre tre dage on, een dag off, tre dage on osv. Ellers bliver frekvensen for lav. Desuden skal du sørge for at uppe volumen betragteligt ifht. hvad du lavede i et fullbody.

han kommer da kroppen igennem to gange i ugen, så vit jeg kan se.. den første gang er det bare fordelt over tre dage og den anden over to dage. Med mindre jeg tager fejl...
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

incognito skrev:
A Menace To Chicken skrev:Hvis du skal have udbytte af et 3-split, skal du køre tre dage on, een dag off, tre dage on osv. Ellers bliver frekvensen for lav. Desuden skal du sørge for at uppe volumen betragteligt ifht. hvad du lavede i et fullbody.

han kommer da kroppen igennem to gange i ugen, så vit jeg kan se.. den første gang er det bare fordelt over tre dage og den anden over to dage. Med mindre jeg tager fejl...

Det er sandt, jeg skulle lige regne efter.. - sproglig student, much. Hvis han vil uppe frekvensen yderligere, kunne han med fordel køre et antagonist 3-split, og hente lidt mere overlab hjem.

Men det er petitesser.
Brugeravatar

Jeg takker og vælger at fortsætte mit split-program :)
Brugeravatar

incognito skrev:

Incognito din velformulerende kloge fyr, kan du ikke forklare trådstarter, at det ikke er så smart at træne et 3-split program, når man kun har trænet i én måned?
Du kunne passende komme ind på at han nok er for svag og ikke udholdende nok, og derefter ender med ikke at skubbe betydelige kg i fx 3. brystøvelse - og i stedet bare brænder CNS.
Dernæst noget om han ikke med så kort træningserfaring kan akkumulere nok muskeltræthed til at han kræver så lang restitutionstid, som et 3-split gør.
Måske også noget om muskelprotein nedbrydningen ikke er så høj, nu hvor han er nybegynder.
Jeg vil anbefaler nybegyndere til altid at starte et fullbody-program i 2-3 mdr., hvorefter man kan prøve et 2-split.

Du må ikke svare: "Nej det gider jeg ikke, for der er intet hold i hvad du skriver", så bliver jeg ked af det. True story
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Støttrup skrev:
incognito skrev:

Incognito din velformulerende kloge fyr, kan du ikke forklare trådstarter, at det ikke er så smart at træne et 3-split program, når man kun har trænet i én måned?
Du kunne passende komme ind på at han nok er for svag og ikke udholdende nok, og derefter ender med ikke at skubbe betydelige kg i fx 3. brystøvelse - og i stedet bare brænder CNS.
Dernæst noget om han ikke med så kort træningserfaring kan akkumulere nok muskeltræthed til at han kræver så lang restitutionstid, som et 3-split gør.
Måske også noget om muskelprotein nedbrydningen ikke er så høj, nu hvor han er nybegynder.
Jeg vil anbefaler nybegyndere til altid at starte et fullbody-program i 2-3 mdr., hvorefter man kan prøve et 2-split.

Du må ikke svare: "Nej det gider jeg ikke, for der er intet hold i hvad du skriver", så bliver jeg ked af det. True story

I second that. Horrific but true.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster