Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 677
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 674

Følg bodybuilding.dk på

Gå efter "The Pump?"

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej jeg er en gut der har trænet i ca. 1.5 år. Jeg har fået at vide af et par af trænerne i mit center at hvis jeg ville være større så skulle jeg holde mig på lave rep's (ca. 6).
Selvom dette har gjort mig større, overvejer jeg en anden træningsmetode som jeg har læst. Læste at hvis man går efter The Pump, hvilket forfatteren anbefaler gøres ved 8-12 reps, så skulle dette være den mest effektive måde at træne for størrelse på?

Så, hvem har ret af de to? Skal jeg holde mig på lave rep's (ca-6) eller skal jeg gå efter lidt højere (8-12)?

Diskussion er gerne set til dette spørgsmål :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Vi vokser alle af noget forskelligt og på forskellige tidspunkter i vores liv. Nogen vokser bedst af lave reps, andre bedst af høje reps. Prøv dig frem, og husk at træn hårdt og spis godt med mad.

Pumpet har ingen direkte betydning for muskelvækst.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

Hvis du kigger rundt i de forskellige logs, kører en del af de folk der stiller op et højt rep antal (8-15). Mange opnår gode resulataer ved at variere reps antal løbende og det vil jeg også anbefale dig. Kig evt. på HST.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Misterhamper skrev:Vi vokser alle af noget forskelligt og på forskellige tidspunkter i vores liv. Nogen vokser bedst af lave reps, andre bedst af høje reps. Prøv dig frem, og husk at træn hårdt og spis godt med mad.

Pumpet har ingen direkte betydning for muskelvækst.

Ok måske har pumpet ingen direkte inflydelse, men forstod det som, at lavere reps var mere til styrke, mens lidt højere reps var bedre til muskelvækst?
Brugeravatar

Styrkeliste

Gozo skrev:Hvis du kigger rundt i de forskellige logs, kører en del af de folk der stiller op et højt rep antal (8-15). Mange opnår gode resulataer ved at variere reps antal løbende og det vil jeg også anbefale dig. Kig evt. på HST.

Hvordan ville du anbefale varierende rep antal træning skulle udføres? Og hvad/hvor finder jeg "HST"?
Brugeravatar

Styrkeliste

Neut skrev:
Gozo skrev:Hvis du kigger rundt i de forskellige logs, kører en del af de folk der stiller op et højt rep antal (8-15). Mange opnår gode resulataer ved at variere reps antal løbende og det vil jeg også anbefale dig. Kig evt. på HST.

Hvordan ville du anbefale varierende rep antal træning skulle udføres? Og hvad/hvor finder jeg "HST"?

HST-programmet kan du læse om her på siden
http://www.bodybuilding.dk/artikler/traeningsprogrammer/hsthypertrophyspecifictraining.php

Altså man kan ikke stille det op så sort hvidt, om mange reps er bedre til masse eller ej. Der findes massere af personer, som er vokset meget af lave reps. Men jeg tror hvis man kigger på proff. bodybuildere er det mit indtryk at de fleste kører mellem 12-15 reps. Men prøv dig frem ;)
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Ok, tak for jeres hjælp. Gælder vel bare om at komme ned og prøve forskellige træningsmetoder så ^^
Brugeravatar

Styrkeliste

Neut skrev:Ok, tak for jeres hjælp. Gælder vel bare om at komme ned og prøve forskellige træningsmetoder så ^^

Følg program i minimum 2 måneder før du bestemmer dig
Brugeravatar

Jeg synes nu godt man kan stille mere eller mindre sort/hvidt op. Der er self. altid undtagelsen der bekræfter reglen, men det er da generelt anset at 1-6 er styrketræning og 8-15 er størrelse. imellem dette er der så en gråzone.

Så jeg vil sige at du har fattet det meget godt. Ang. variation så gør jeg f.eks det at jeg træner tungt hver anden gang. dvs. f.eks bænk så træner jeg 3x10 en gang og næste træningspas er det så 5x5.

Denne måde har hjulpet mig en del, men prøv og se hvad der hjælper på dig bedst.

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online