Trods det at jeg snart har været medlem af et fitnesscenter i to år, har jeg fået langt fra de forventede resultater. Det skyldes primært at jeg indtil januar i år aldrig har trænet i mere end 2 måneder i træk, uden så at stoppe i mere end 6. I den tid jeg har trænet lavede jeg (selvfølgelig...) nogle vanvittige 4-5dags split med tæt på ingen resultater. Her i januar prøvede jeg så englig at tage mig sammen, hvilket indbærede at jeg rent faktisk satte mig en smule ind i styrketræning. Jeg begyndte på et SS (starting strength) baseret program der ser således ud:
A:
Squat 3x5
Bænk 3x5
Chin-ups 3xF
B:
OHP 3x5
Dødløft 1x5
Power cleans 5x1
Chin-ups 3xF
(til alle løft udføres 3 opvarmingsæt med stigende belastning)
AxBxAxx
BxAxBxx osv.osv.
Jeg har hele mit liv påstået at jeg er "naturlig tynd" og jeg kan spise hvad jeg vil uden at tage på, men efter at jeg begyndte at tælle calorieindtag for at opnå de 500 kcal + (med ca. 150g protein), bulkede jeg op fra 58kg januar til 71kg nu (jeg er forresten 174cm). Samtidig gik mine vægte fra:
Bænk: 50kg -> 82,5kg
Squat: 40kg -> 85kg (ATG)
OHP: 35kg -> 52,5kg
Dødløft: 60kg -> 125kg

Dette er i sig selv OK, problemet er bare at jeg siden starten af maj ikke er gået et eneste kilo op! Tværdimod føles de samme vægte tungere, og jeg føler meget hurtigt, at jeg ikke har energi nok til at udføre træningen. Dette er til trods af at jeg både er gået ned i vægt (10-15%) og microloaded op igen (med 0,625kg's vægte), i alle løft. Jeg må også indrømme at mit kalorieindtag er faldet en smule, siden det nu er sommersæson og jeg vil nødigt bulke så voldsomt som jeg har gjort indtil nu. Sammentid har jeg på personligt plan haft problemer der har gjort at jeg måske ikke lige altid har fået de 8 timers søvn + stress. Kan disse forhold være nok til at min træning er gået helt i stå? Eller skyldes dette "bare" det faktum at jeg efterhånden er løbet tør for "noob gains", og det altså er på tide at skifte min rutine til en mere advanceret, der indeholder "lette dage" (som 5/3/1)?
Håber ikke jeg har kedet Jer ihjel, og at der er nogle der kan hjælpe.
Tak på forhånd.