Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

Gaine tabt muskelmasse?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey guys,
Har været ude ca. 3 måneder med en skidt skulder og der er selvfølgelig røget en del muskelmasse særligt på bryst og arme. Benene har ikke mistet det mindste visuelt, dog en smule fysisk. Min kropvægt er uændret og har endda været et til to kilo tungere i perioden uden træning. :roll: Mit spørgsmål er, hvor hurtigt man kan regne med at gaine det man har tabt? Det tager vel forhåbentlig ikke ligeså lang tid, som det har taget at opbygge det, eller hvordan? :) Vil jeg kunne hente 3 måneders pause på 1 måneds træning, eller ville det være for optimistisk?
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

her står lidt du måske kan bruge til at få svar på dine spørgsmål :) http://www.motion-online.dk/fora/index. ... opic=54845 "At man med styrketræningserfaring re-gainer muskelmasse hurtigere efter en pause eller skade sammenlignet med den tid, det tog at gaine de første kg er et kendt fænomen under navnet muscle memory." Hvor lang tid det tager at genskabe den tabte masse, er nok svært at svare på da jeg kunne forestille mig det afhænger af rigtig mange faktorer :wink:

Reputation point: 165

Geografisk sted: Vejle

Træner her: AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 210.00

Flyttet
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

chill skrev:Hey guys,
Har været ude ca. 3 måneder med en skidt skulder og der er selvfølgelig røget en del muskelmasse særligt på bryst og arme. Benene har ikke mistet det mindste visuelt, dog en smule fysisk. Min kropvægt er uændret og har endda været et til to kilo tungere i perioden uden træning. :roll: Mit spørgsmål er, hvor hurtigt man kan regne med at gaine det man har tabt? Det tager vel forhåbentlig ikke ligeså lang tid, som det har taget at opbygge det, eller hvordan? :) Vil jeg kunne hente 3 måneders pause på 1 måneds træning, eller ville det være for optimistisk?

Du kan kigge lidt i min logbog. Jeg var selv ude for en skulderskade (den gik ad led) tidligere på året :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Hvor længe har du været væk fra træning for du har mistet MEGET mere muskelmasse end jeg.. tror kun jeg har smidt 1-2 cm på armene. Havde intet brystmål før min skade, men huden sidder lidt løs på pecs ifht. før.
Adrenaline is rushing throug my veins
Next stop is victory, it's rushing like a train!

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

chill skrev:Hvor længe har du været væk fra træning for du har mistet MEGET mere muskelmasse end jeg.. tror kun jeg har smidt 1-2 cm på armene. Havde intet brystmål før min skade, men huden sidder lidt løs på pecs ifht. før.

Jeg var ude i godt og vel en måned :)

Tror dog også jeg startede for tidligt op med at træne, før jeg reelt var klar.

Grunden til at jeg har mistet så meget masse, tror jeg også er fordi jeg ikke lige fik spist optimalt i den måneds tid, så lå ikke i kalorieoverskud :)
Brugeravatar

Og så skal man også lige tage højde for at jeg ikke var i stand til at posere ordentligt på efterbillederne, pga. manglende mobilitet i skulderleddet :)
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster