Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 973
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 970

Følg bodybuilding.dk på

ganske kort spørgsmål om george turner 10x10

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

har trænet næsten 2 år seriøst, men har aldrig kørt højvolumensprogram før og overvejer derfor george turner. Jeg har dog et enkelt spørgsmål til programmet; til skulderen vælger George Turner siddende db skulderpres, men jeg har altid foretrukket military. Er der en grund til at det er lige præcis den øvelse han har taget eller kan jeg godt skifte den ud med military? Mine overvejelser går bl.a. på om man kunne frygte at brystmuskulaturen bliver aktiveret for meget i military, da bryst jo kun skal køres 2 gange hver 10. dag, og ikke 4 gange, ifølge programmet.
ååh ååh ååh matiaaarkeeen

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hmm. Altså jeg tror ikke du vil ødelægge hele programmmet hvis du gør det, men du skal tænke på at DB shoulder press er en mere isoleret øvelse end Mili Press, som er en fler-leds øvelse. Dvs Mili Press bruger meget mere energi og det kan være meget dårligt for hele programmet hvis du kaster dig ud i noget som du ikke har energi til.

Det er ihvertifald noget jeg altid passer på :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Jeg kører selv George Turner og havde i starten også mest lyst til millitary i stedet for DB press, men en gut fra centeret sagde at den ikke gik nær så meget i skulderen som Db press gør. Jeg synes efter noget tid på programmet at DB press er genialt og efter endt træningsdag med db shoulder, db curls og french press er du meget busted. Det rykker helt vildt. Er virkelig glad for jeg startede på det. En af mine Buddies startede også på programmet da jeg havde været igang en uge. Han ville gerne prøve noget nyt efter lang tids stilstand i forøgelse og han havde heller ikke ret mange DOMS efter at have trænet hårdt. Han er virkelig smadret efter et træningspas og han føler virkelig den gode smerte som programmet gir!!

Du kan følge med i min log og se hvordan vi har grebet det an.. bar spørg løs hvis der er noget du er i tvivl om..
NYT PROGRAM - Tjek det og kommentér det !!
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.ph ... t=0#213837

Geografisk sted: Sea of babes

Træner her: Fjerritslev Motioncenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 122.00

Ville heller ikke foreslå dig at skifte øvelserne i programmet ud med andre, ihvertfald ikke første gang du kører programmet. Senere kan man jo bedre eksperimentere hvis man har erfaringer med at køre det fra tidligere.
Men tror nu der er en grund til at den gode George Turner har valgt lige præcis DB shoulder press, kunne forestille mig den rammer skulderhovederne mere overordnet og komplet end military der aktiverer forskulderen i meget høj grad.

Afsluttede GT 10x10 for 3 uger siden, og fik rigtig gode overall gains ud af det - dog voksede specielt lats og arme helt vildt på den høje volumen :D det er virkelig noget der fungerer! Held og lykke med det herfra :wink:
Mvh Nikolaj Bach
Co-Admin på bb.dk
Skribent på bb.dk og bodylab.dk

Støt dem, der støtter os:
Bodyman Bodylab

Personlig træning i Aalborg I Personlig træning Online I Facebook
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2008
Administrator

Reputation point: 675

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.40
- Squat: 37.00
- Dødløft: 75.00

Kostplan: Vis kostplan

Her kommer så lige et bonusspørgsmål. Mine albuer kan ikke holde til fransk pres, så der skal jeg have fundet en erstatning. Hvad anbefaler i?

Jeg har overvejet cable pushdowns f.eks.
ååh ååh ååh matiaaarkeeen

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Dødløft: 130.00

Matiarken skrev:Her kommer så lige et bonusspørgsmål. Mine albuer kan ikke holde til fransk pres, så der skal jeg have fundet en erstatning. Hvad anbefaler i?

Jeg har overvejet cable pushdowns f.eks.

Cable pushdown er et fint alternativ :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster