Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1649
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1646

Følg bodybuilding.dk på

Går du op i dine proteiner?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey alle,

Jeg ved, at alle, der træner, går op i, hvad de spiser, og især at de får proteiner nok.
Men hvor meget går du op i kvaliteten af din protein, tilsætningsstoffer, pulver vs. rigtig mad osv.?

Derfor: Hvis vi snakker proteinbarer eller andre proteinrige opskrifter, er dit fokus så på, at der skal være nok protein i, og så er det lige meget, om det er fra proteinpulver sødet med syntetiske sødemidler eller indeholdende forskellige E-numre?
Eller ville du helst have, at de proteinrige ingredienser i stedet stammede fra naturlige fødevarer såsom æggehvider, skyr, mælk osv. (eller proteinpulver fra brune ris, der ikke indeholder andre ingredienser end ris)?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kvalitet frem for kvantitet vil jeg mene. Jeg prioriterer at få mine proteiner via føde og indtage minimal af supplementer, jeg får dog en enkel scoop af pulver efter træning.

Men ellers masser af skyr, tun, makrel, nødder og laks og sommetider fedtfattigt oksekød.
“I may look calm, but in my head I’ve killed you 3 times”

Reputation point: 80

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog

Man kan vel debattere, hvorvidt "naturlige" proteiner er bedre end "syntetiske" proteiner. Proteinpulver indeholder en del aminosyre (glutamin, leucin, valin, iso-leucin) som også har sin plads, i en muskelopbyggende kost. En blanding af begge ville dog være at foretrække efter min mening.

Hvor vil du hen med det her?
Mvh. Protein

Træner her: Byens Fit

Protein skrev:Man kan vel debattere, hvorvidt "naturlige" proteiner er bedre end "syntetiske" proteiner. Proteinpulver indeholder en del aminosyre (glutamin, leucin, valin, iso-leucin) som også har sin plads, i en muskelopbyggende kost. En blanding af begge ville dog være at foretrække efter min mening.

Det er ift. en markedsanalyse. Hvor mange er begyndt at tænke mere over, om der fx er kunstige sødemidler i deres proteinbar? Eller handler det om makroer fremfor detaljerne om ingredienslisten? :)

nomiki skrev:
Protein skrev:Man kan vel debattere, hvorvidt "naturlige" proteiner er bedre end "syntetiske" proteiner. Proteinpulver indeholder en del aminosyre (glutamin, leucin, valin, iso-leucin) som også har sin plads, i en muskelopbyggende kost. En blanding af begge ville dog være at foretrække efter min mening.

Det er ift. en markedsanalyse. Hvor mange er begyndt at tænke mere over, om der fx er kunstige sødemidler i deres proteinbar? Eller handler det om makroer fremfor detaljerne om ingredienslisten? :)

Jeg vil til dels sige at jeg går op i mine proteiner, samt mine makroer. Men hvad det "syntetiske" protein indeholder af E-numre og kunstige sødemidler, opvejer den vel ved at have en høj biologisk værdi, samt en masse nødvendige aminosyre. Derfor bekymrer det mig ikke synderligt, hvorvidt det er syntetisk eller ej, så længe det ikke er den ene eller den anden der overtager ens kost.
Mvh. Protein

Næ.. Er sådan set "ligeglad" Så længe det er proteiner.... Spiser ik selv det vilde af Tun og kylling. Tilgengæld får jeg noget whey og kød. Ofte grillet okse eller flæskesteg. Og hakket oksekød. Har ikke samme holdning at whey er fy fy. Kroppen er sgu ligeglad! Om det er ost, mælk, whey, kød osv. Så længe mine macro tal passer! Er glad for skyr..... Prøver ik at få for meget kød fra pålæg. Meeeen det er dejlig nemt.

Reputation point: 5

Kostplan: Ingen kostplan

Prøv at komme med et eksempel på et protein, der ikke indeholder aminosyrer? :)
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Bnaz skrev:

Prøv at komme med et eksempel på et protein, der ikke indeholder aminosyrer? :)

Jeg har skrevet "Proteinpulver", og ikke "protein". Proteinpulver indeholder en del aminosyre ift. mængden af mad du indtager, hvorimod f.eks. æggehvider ikke indeholder samme mængder, medmindre du indtager en kæmpe mængde, hvilket ikke altid er helt så praktisk. :)
- Derudover, så er det også ufatteligt nemt at indtage proteinpulver, fremfor diverse kogekunster inden/efter træning
Mvh. Protein

Det er svært at argumentere imod, at man burde få størstedelen af sine proteiner igennem normal kost. Ser man bort fra selve proteinet, så får man en del nutrienter igennem faste fødevare som man ikke får igennem kosttilskud, du får altså hele pakken. Hvis man dog taler om kvaliteten af protein, så er valle protein kongen. Dette er dog ikke særlig relevant i og med stort set alle animalske proteiner er fornuftigt sat sammen.

Proteinpulver indeholder alle aminosyrer, desuden er protein pulver ikke syntetisk. Langt de fleste proteiner du indtager, indeholder alle aminosyrer, spørgsmålet er bare i hvilke forhold. Animalske proteiner indeholder en mere fordelagtig aminosyre sammensætning ifht vegatabilske med henblik på muskel opbygning.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

Labze skrev:Hvis man dog taler om kvaliteten af protein, så er valle protein kongen. Dette er dog ikke særlig relevant i og med stort set alle animalske proteiner er fornuftigt sat sammen.

Hvad er dine argumenter for, at valleprotein er "kongen"? Hvad med fx risprotein?

Og hvad mener andre om risprotein egentlig?

nomiki skrev:
Labze skrev:Hvis man dog taler om kvaliteten af protein, så er valle protein kongen. Dette er dog ikke særlig relevant i og med stort set alle animalske proteiner er fornuftigt sat sammen.

Hvad er dine argumenter for, at valleprotein er "kongen"? Hvad med fx risprotein?

Og hvad mener andre om risprotein egentlig?

Valleprotien har en langt mere hensigtsmæssig og optimal aminosyreprofil.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 195.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster