Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 903
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 900

Følg bodybuilding.dk på

Genetisk spørgsmål mm.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.

Jeg er ny her på sitet, men har brugt utallige timer på at søge rundt og læse diverse fora samt artikler. Har dog et par spørgsmål.
1. Har hørt rygter om, at hvis man fra naturens side har en god og stærk benmuskulatur vil det lettere kunne overføres til resten af kroppen gennem træning? (læs: Jo stærkere ben (naturligt) des større overall potentiale).
2. Jeg er forholdsvis ny i (styrke)træningsøjemed. De første par gange var jeg naturligvis meget øm efter træning, men allerede efter 2 uger er det som om, at ømheden udebliver? Er det naturligt eller fordi jeg træner for let? Vil selv mene at jeg kører mig relativt langt ud i øvelserne. Skal siges at jeg kører FB med planer om 3/4 gange ugentlig træning. Kører efter typisk en 8-10 reps, da sener og nervebaner lige skal have lov til at følge med her i starten.

Tak for hjælpen på forhånd, og ser frem til mange timers god træning :D
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Macu skrev:Hej BB.

Jeg er ny her på sitet, men har brugt utallige timer på at søge rundt og læse diverse fora samt artikler. Har dog et par spørgsmål.
1. Har hørt rygter om, at hvis man fra naturens side har en god og stærk benmuskulatur vil det lettere kunne overføres til resten af kroppen gennem træning? (læs: Jo stærkere ben (naturligt) des større overall potentiale).
2. Jeg er forholdsvis ny i (styrke)træningsøjemed. De første par gange var jeg naturligvis meget øm efter træning, men allerede efter 2 uger er det som om, at ømheden udebliver? Er det naturligt eller fordi jeg træner for let? Vil selv mene at jeg kører mig relativt langt ud i øvelserne. Skal siges at jeg kører FB med planer om 3/4 gange ugentlig træning. Kører efter typisk en 8-10 reps, da sener og nervebaner lige skal have lov til at følge med her i starten.

Tak for hjælpen på forhånd, og ser frem til mange timers god træning :D

2. Det fordi din krop vender sig til øvelserne rigtig hurtigt, så skift hyppigt øvelser. Der er artikler om emnet hvis du gad søge efter det oppe i hjørnet...

Reputation point: 5

Kostplan: Vis kostplan

Hej androide, har udmærker læst diverse indlæg om DOMS. Men er desværre svært at vide, hvad kroppen fortæller en når man er helt nybegynder. Kunne jo være, at der var nogen der havde en bedre ide om det end mig? Synes selv det virkede som meget hurtigt, at kroppen i så fald kunne vænne sig til en helt anden form for fysisk belastning.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster