Casper.S skrev:Mavetræning er overvurderet, sålænge du har de 3 store med. Der er andre ting du hellere skulle bruge tiden på.
Og hvis man absolut skal lave mavetræning, så er det iform af relativt tunge sæts.
Og lige for at slå det fast, så ser jeg ingen grundt til at træne mave medmindre man er langt bagud her rent styrke eller måske massemæssigt. Og det tør jeg godt vædde om at du ikke er.
nu er vi tilbage ved at man behøver ikke træne arme for at de vokser, men ja hvad virker bedst i længen. hvor mange bodybuilder har 50+ arme, bare ved at have squattet. dødløfter og bænkpresset.
men selvfølgelig alle er ikke ens men vil da mene at det er smart at træne det man fokusere på.
Da han spørger om maveøvelser går jeg udfra at han synes hans abs er for små, så virker det da fulstændig åndsvagt bare at fortælle ham at bare skal glemme al mavetræning og bare køre basisøvelser. bare fordi maven aktiveres statisk.
Lad og tage et eksempel:
der en der spørger om råd til at få store skuldre.
foreslå du ham så Barbell benchpress og Incline db benchpress, fordi at det aktivere skuldrererne.
nej du smækker nok et masse SKULDERØVELSER I hovedet på ham,
men når han snakker mave så må han ikk lave direkte maveøvelser for det hjælper ikke.
men kan da godt være at du har ret. hvorfor er maveøvelser opfundet, når man har basisøvelser??