Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 687
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 684

Følg bodybuilding.dk på

godstart på træning og kost

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

hej medlemmer ..
er en gut på 20år der er startet med at træne igen, og da jeg gerne vil gøre det 100% denne gang skal jeg have træningsmønsteret på plads ,, skal normalt træne fullbody her istarten ca 5 gange om ugen af 1-1,5time af gangen. (køre lidt på halv kraft er i starten) og går bare og træner lidt som jeg vil i de forskellige muskel grupper.

jeg er 185cm og vejer 99kg er rigmlig stor bygget men har en del fedt i mave/side regionen der skal trænes væk

så er det jeg spøger
1. skal jeg fokusere på at træne fedt væk som det første igennem god træning og kost. alstå skære helt ind til benet med hvad jeg kommer i dunken, eller vil det gå for meget ud over min nuværene muskel masse ?
2.skal jeg bare træne igennem og sørgefor stadig at ligge i overskud hver træningsdag, for at se om man kan træne fedtet væk med ren og skær afbrænding

mit mål er på sigt at øge mit muskelmasse og blive mere markeret

elelr hvad skal mit start mål være
mvh tobias jacobsen

Reputation point: 0

Geografisk sted: Holstebro vestjylland

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du vil træne fullbody 5 gange om ugen, 1-1,5time og betegner det som at starte stille og roligt ud? - eller?

Jeg synes ikke rigtigt det fremgår.

Udover det kan du sagtens bulke stille og roligt hvis du kun har en lille smule fedt, det ville måske også gøre dig lidt gladere i starten, da du så kan mærke styrken og massen stiger
Sidst rettet af Johnyboi 19. nov 2010, 16:12, rettet i alt 1 gang.
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

En rigtig god start ville være at tage et kigge i artikel arkivet herinde, der er stort set alt hvad du har brug for. Du vil også nemmere huske det når du selv skal sidde og gruble over nogle af tingene.

Derefter vil jeg også sige at man ikke kan træne FB 5 gange om ugen, da musklerne også skal have ro for at gro, hvis du har 5 dage til rådighed, ville jeg foreslå et 2 split.
Men husk at det er i køkkenet at du vokser :wink:
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

okay ;)
træner meget men køre ikke det store vægt og går bare lidt rundt og prøver forskellige maskiner og teknikker her i starten. og prøve at komme ind i en træningsrytme og prøver at få gang i arme og led igen ..

har læst stolpe op og stolpe ned med artikler herinde ( der er mange rigtig rigtig gode) men syntes alle det er for nogle helt nybegynder og meget tynde folk eller også nogle der henvender sig til folk der er i træning

jeg vil jo gerne tabe mit fedt samtidig med at øge styrke og masse .. er dette muligt elelr skal jeg bare træne igennem og spise rigmligt og så vente med et cut hvor jeg lige så stille trapper ned for at miste mit fedt ?

og som under bemærkning .. for jeg noget ud af det fedt jeg har på kroppen ved træning? altså omdannes det ?

Hartmann skrev:okay ;)
træner meget men køre ikke det store vægt og går bare lidt rundt og prøver forskellige maskiner og teknikker her i starten. og prøve at komme ind i en træningsrytme og prøver at få gang i arme og led igen ..

har læst stolpe op og stolpe ned med artikler herinde ( der er mange rigtig rigtig gode) men syntes alle det er for nogle helt nybegynder og meget tynde folk eller også nogle der henvender sig til folk der er i træning

jeg vil jo gerne tabe mit fedt samtidig med at øge styrke og masse .. er dette muligt elelr skal jeg bare træne igennem og spise rigmligt og så vente med et cut hvor jeg lige så stille trapper ned for at miste mit fedt ?

og som under bemærkning .. for jeg noget ud af det fedt jeg har på kroppen ved træning? altså omdannes det ?

Hvis du har læst mange artikler, ville du vide at man ikke kan omdanne fedt til muskler :wink:
Men når man lige er begyndt at træne, er det muligt ved hjælp af begynder gains at gaine masse samt at man kan smide lidt fedt, men de gains forsvinder hurtigt igen. Så du må gøre op med dig selv om du har for meget fedt, eller om du godt kan holde til at få lidt mere fedt, samtidig med at du prøve at gaine muskel masse. :)
Brugeravatar

jeg har for meget fedt .. men det er ikke noget der går mig på som sådan. men mine musker er ikke så makeret .. og de skulle de jo gerne være (engang) så for min skyld kan jeg bare træne fra det stadie jeg er i nu og bygge en masse, masse på kroppen uden at gøre noget radikalt ved mit fedt .. for de kan jo være det forsvinder lige så stille nu når jeg er gået over til skraf kost førelse og sundt mad 100%
for det fedt jeg har nu skal jeg cutte MEGET og længde før det er nede på det jeg ønsker

så skal jeg starte fra bunden smide alt fedt og starte der fra med at bygge den rette krop/masse
eller skal jeg lade fedtet side så længde det nu vil og bare bygge vidre på masse og så tage et cut om et halvt til et helt år eller bare se tiden an

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster