Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 918
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 916

Følg bodybuilding.dk på

Gradvist sænke kulhydrat

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej allesammen

Jeg vil utrolig gerne have afklaret et spørgsmål som jeg har spekuleret lidt over på det sidste.

Jeg stødte på en youtuber der talte meget om at man gradvist kunne sænke sit indtag af kulhydrat mens man cutter. Men for mig kan det betyde to ting:
1. Mindre kulhydrat --> Færre kalorier
2. Mindre kulhydrat --> Mere protein --> Samme kalorieindtag

I hvilket af de to ovenstående vil man jo også ændre på sin "makro fordeling", Som udgangspunkt cutter jeg med 40/40/20 (protein, kulhydrat, fedt) Denne fordeling vil jo også blive meget anderledes hvis man kun skruer ned for kulhydrat, og måske også fjerner lidt fedt også men holder proteinen det

Er nogen af jer der har stødt på det her selv, og kan fortælle mig hvad der menes med det med gradvist at sænke kulhydrat? tak!
Sidst rettet af elert 12. aug 2015, 18:02, rettet i alt 5 gange.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

elert skrev:Hej allesammen

Jeg vil utrolig gerne have afklaret et spørgsmål som jeg har spekuleret lidt over på det sidste.

Jeg stødte på en youtuber der talte meget om at man gradvist kunne sænke sit indtag af kulhydrat mens man cutter. Men for mig kan det betyde to ting:
1. Mindre kulhydrat --> Færre kalorier
2. Mindre kulhydrat --> Mere protein --> Samme kalorieindtag

I hvilket af de to ovenstående vil man jo også ændre på sin "makro fordeling", Som udgangspunkt cutter jeg med 40/40/20 (protein, kulhydrat, fedt) Denne fordeling vil jo også blive meget anderledes hvis man kun skruer ned for kulhydrat, og måske også fjerner lidt fedt også men holder proteinen det samme.

Er der en af jer kan hjælpe mig med at besvare det spørgsmål tak på forhånd!

Hvad ER spørgsmålet?
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

hvilken en af de to ting er der ment?

Reputation point: 0

Kostplan: Vis kostplan

At svare på een sætning fra en youtube video vi ikke kender, er umuligt!
Der er så mange cut og bulk guides og ideer på nettet. En masse gode men endnu flere dårlige.
Det kan sagtens være en eller andet atkins lignende ide, hvor holdning er at hvis man ikke indtager kulhydrater, ryger man i ketose og forbrænder fedt for at omdanne dem til energi. Og så kan det sagtens være at ideen er at man i stedet erstatter de kcal med proteiner og/eller fedt.

Eller også er det en mere standard diæt hvor man skal skære i kcal og gør det via ens kulhydratindtag, så kroppen stadig får 1-2 gram protein pr. kg kropsvægt (eller hvor meget gutten i din youtube video mener man skal have), samt bevarer indtaget af fedt på en hvis mængde, da kroppen har godt af at få noget sund fedt gennem fx mandler og æg. Da du skriver det er noget med at sænke kulhydrat gradvist, hælder jeg til at tro det er sidstnævnte.

Reputation point: 15

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster