Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1122
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1120

Følg bodybuilding.dk på

Grund-hjælp

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Halløj

Jeg har efterhånden trænet i små 10 måneder, og har fået bygget en rimelig grundstyrke op. Det har ikke været super seriøs træning, da jeg for det første ikke havde nogen som helst ide om hvad det gik ud på de første par måneder, og dels fordi jeg ikke har været istand til at "proppe" mig med mad som man ellers bør. Jeg har dog været istand til at holde en træningsrytme hvor jeg har været i centeret ca. 4-5 gange hver uge.

Problemet er at jeg desværre ikke kunne lave hverken squat eller dødløft i centeret (før nu), og jeg er derfor meget uvant i disse øvelser. Jeg har generelt været meget sløv benmæssigt hvilket jeg gerne vil gøre noget ved.

Derfor er jeg selvfølgelig begyndt på både squat og dødløft som nogle primær-øvelser, men det går ganske enkelt af helvedes til. :D

I forhold til at jeg sædvanligvis tager 3 sæt af hver 10 repetetioner 65kg bænkpres, så synes jeg det er mega sløvt at jeg knapt kan tage 40kg, 8 gange i squat. Med dødløft er det endnu værre - kan næsten curle lige så meget som jeg kan tage i dødløft.

Jeg har derfor MEGA brug for jeres hjælp, og ikke mindst en forklaring på hvad f*ck der foregår?? Det kan da ikke være rigtigt at min overkrop kan presse mere end mine ben kan?? - Skal min krop bare vænne sig til de her nye øvelser eller hvordan??

Derudover må i meget gerne hjælpe mig med et fullbody-træningsprogram, beregnet til en der (som sagt) ikke har helt styr på kosten. Udover en helt normal kost tager jeg 1 protein shake efter hver træning, og 1 weightgainer hver aften.
- Vil helst kun holde træningen på ca. 4 gange om ugen.

Håber meget på jeres hjælp!!!
Mvh,
Rasmus

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

1. Tjek nogle instruktionsvideoer på nettet, øv lidt teknik, spørg en instruktør om din teknik er korrekt (i visse tilfælde ved instruktøren ikke en skid, men du kan være heldig), film det og smid en video op så vi kan hjælpe dig :)

2. Ja, du skal lige vænne dig til belastningen. Derefter skal det nok komme :wink:

3. ... get off your ass and do it :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Du aner ikke hvor hurtigt det går at komme gang i squat med dødløft, når teknikken er nogenlunde, begynder det at gå opad rigtig hurtigt. :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 160

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster