Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1179
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1176

Følg bodybuilding.dk på

GVT mixet med basic??

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey I store brød!

Jeg er en dreng på 19 år, som har trænet i et par års tid. Jeg har lige indgået konkurrence med to venner, om hvem der har den bedste form til juni.. lidt ligesom konkurrencerne herinde. Derfor skal træningen have fuld gas fra nu af og de næste måneder!!

Jeg har et par spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med :-)

1)
Jeg har i snart et par måneder kørt god gammeldags gvt-træning. Jeg er blevet rigtig glad, for den måde det kører på med dagene, hvor det hele tiden er forskudt og man får trænet ca. 5 gange om ugen. Dog vil jeg gerne køre det lidt mere "basic" mht. reps+sæts.
Derfor tænkte jeg på, om man kunne stile det sådan her op, eller om det vil være helt hen i skoven?

Day 1 - Chest/Back

bænkpress 5x5
incl. press 4x8
flyes 3x10
dødløft 5x5
bobr 4x8
pulldowns 4x8

Day 2 - Legs and Abs

Squat - 5x5
leg extentions - 3x10
leg curls - 3x10
calf raises - 3x12-15
Dragonflags - 3xmax
crunches - 3x10

Day 3 - Off day

Day 4 - Arms and Shoulders

Millitary press - 5x5
lateral raises - 4x8-10
Preacher curls - 4x10
french press - 4x10

Day 5 - off day

og så forfra dag 6.

Vil det være optimalt, eller burde jeg gå tilbage til 2-split? Synes bare det er svært at presse sammen på et 2-split.. Så føler jeg, at jeg forsømmer noget, ved mindre jeg er i centeret 3 timer. 3-split bliver for mange gange om ugen, til at der er overskud til det.

2)
Jeg er ca. 175 høj og vejer 69kg morgenvægt. Jeg har en fedt% på omkring 15 vil jeg tro.. Mine øverste abs kan ses når jeg spænder.. Hvor lang tid vil I køre bulk? Skal jo stå skarpt mod de to andre til juni, så der skal jeg helst være rimelig trimmet :D
Jeg smider billeder af min form pt. op i morgen.

3)
Har I andre gode råd/tips/tricks når jeg går ind til denne konkurrence? Tips til at holde motivationen osv :-)

Håber I gider at bruge et par minutter på at hjælpe mig, så jeg kan vinde den her konkurrence!! Pt. står jeg nemlig ikke helt så godt som de andre to.. Den ene er utrolig bred og stor, men har også rimelig høj fedt%. Den anden ikker er vildt stor, men er bare bredt bygget og holder en rimelig lav fedt%. Jeg er klart den der går mest seriøst ind til konkurrencen og er den, der har den største selvdisciplin til at holde et clean bulk/cut.

Mvh. Anders!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har som sådan ikke noget imod programmet, det er meget individuelt hvad man føler der virker for en. Det vigtigste er at du presser muskler til hypertrophy - Dog føler jeg selv, jeg får mest hypertrophy når jeg kommer lidt højere op i reps, omkring de 12 stykker med pauser omkring 1-1½ minut. Men igen er det meget individuelt...
Mht. bulk/cut vil jeg nok begynde at cutte 2-3 måneder før, hvis du fortsat holder de 15% bf - Så burde det være en rimelig tidsramme til at cutte ned, hvis du vel og mærket holder en ordenlig kost. Hvis du bare skal stå knivskarpt til du skal sammenligne med dine venner, så lad yderligere vær med at indtage sodium og kun meget lidt væske en uges tid før - og carb up de sidste par dage. Så vil du stå meget mere trimmet.
Held og lykke :-)
Brugeravatar

Geografisk sted: Gentofte

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50

Kostplan: Ingen kostplan

Tusind tak for svaret! :)
Sodium? Hvad er det?
Hvis du vil køre højere reps, vil du så stadig køre lige så mange sæt og øvelser? Så bliver det i hvert fald en rimelig høj workload :b

Nu skriver du at du er glad for 5 dages træning og at 6 er for meget, men nu når du har tid til bulk osv. Så kan jeg virkelig anbefale B2B round 2, 2 split, men kørt 3 gange på en uge. Det har en lille cyklus på 3 uger hvor man skal presse sig selv 1-3 reps fra sit max med given vægt og gentagelser.

Jeg er i gang med at køre det for anden gang. Kan anbefales til masse og styrke. Simpelt og effektivt.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Logbog: Vis logbog

Kidd skrev:Nu skriver du at du er glad for 5 dages træning og at 6 er for meget, men nu når du har tid til bulk osv. Så kan jeg virkelig anbefale B2B round 2, 2 split, men kørt 3 gange på en uge. Det har en lille cyklus på 3 uger hvor man skal presse sig selv 1-3 reps fra sit max med given vægt og gentagelser.

Jeg er i gang med at køre det for anden gang. Kan anbefales til masse og styrke. Simpelt og effektivt.

Lyder som noget jeg kunne prøve.. Der bliver det bare igen 6 dages træning.. og det kan min hverdag ikke sammen med :-/ 3.g, arbejde, venner. Så er der ikke meget tid tilbage :-(

theandyman skrev:Tusind tak for svaret! :)
Sodium? Hvad er det?
Hvis du vil køre højere reps, vil du så stadig køre lige så mange sæt og øvelser? Så bliver det i hvert fald en rimelig høj workload :b

Sodium er en anden betegnelse for natrium. Som er den del af almen salt (natrium clorid) der binder væske til kroppen.
Jeg kører personligt altid 4-6 sæt per øvelse. Og ja det er rimelig meget work load, men det er det jeg har haft størst succes med :-)
Brugeravatar

Geografisk sted: Gentofte

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50

JJKB24 skrev:
theandyman skrev:Tusind tak for svaret! :)
Sodium? Hvad er det?

Sodium er en anden betegnelse for natrium. Som er den del af almen salt (natrium clorid) der binder væske til kroppen.
Jeg kører personligt altid 4-6 sæt per øvelse. Og ja det er rimelig meget work load, men det er det jeg har haft størst succes med :-)

Ja okay. Det tror jeg, jeg vil prøve så :dope:

:)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Sportshøjskolen