Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1305
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

HerreBreds log

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

Hej

Jeg vælger at oprette en logbog til eget forbrug, så jeg bedre kan holde styr på min fremgang.
Mit fokus ligger på at stå godt til sommer. At stå godt for mig er at komme ned og få synlige ABS, samt bevare den smule muskelmasse jeg har opbygget.

Stats:
19/12-2011
alder: 22år
højde:175cm
vægt:74kg
arm:35cm
fedtprocent:12% (ca.)

PR:
Bænk: 82.5 kg
Miltary: 50
DL: 100
Sidst rettet af HerreBred 3. feb 2012, 11:43, rettet i alt 6 gange.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hejsa. Og velkommen til :D . Hvilket program kører du?
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Tak, Jeg køre et forholdsvis traditionelt 2-split med lidt udveksling i øvelser og lige begyndt at smide noget Progression (HST) ind i bænkpress for at få øget styrken.

Gider ikke lige til at skrive programmet, da det automatisk kommer efter mine træningspas i denne uge :D

Styrkeliste

PR i dødløft og squat?
Hvor lang tid har du trænet?
Højde?

Kom med nogle stats! :twisted:
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Jyllinge

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK
Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 280.00

PR i dødløft og squat?
Hvor lang tid har du trænet?
Højde?
Alder?

Kom med nogle stats! :twisted:
Brugeravatar

Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste

Jeg har trænet lidt on/off i et par år og lige opdateret stats.

Det er Rigtig lang tid siden jeg har taget dødsløft og squat køre jeg ik.
Men dødsløft skal jeg efterhånden have med i programmet igen, så der skal nok komme en pr inden alt for længe :D
Jeg stoppede med øvelsen sidst fordi jeg blev for svag i min core muskler (lænd/mave), men det har jeg fået gjort noget ved, så der er ingen undskyldning længere :D

Styrkeliste

HerreBred skrev:Jeg har trænet lidt on/off i et par år og lige opdateret stats.

Det er Rigtig lang tid siden jeg har taget dødsløft og squat køre jeg ik.
Men dødsløft skal jeg efterhånden have med i programmet igen, så der skal nok komme en pr inden alt for længe :D
Jeg stoppede med øvelsen sidst fordi jeg blev for svag i min core muskler (lænd/mave), men det har jeg fået gjort noget ved, så der er ingen undskyldning længere :D

Blev du for svag i din core af dødløft? :O
Det er jo en af de primære muskelgrupper, som bliver brugt under øvelsen :)
Brugeravatar

Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste

Jeg fik ondt i lænden....

Nå, det blev til en ret så ringe træning idag. Jeg fik ondt i min venstre under arm ved sidste ryg træning som var i lørdags og kraftedeme om jeg ikke fik ondt samme sted igen idag, endda allerede ved første sæt bænkpress og det blev værre ved alle efterfølgende øvelser jeg lavede. Tror måske det er en forstrukken scene. Men det begrænsede mig i mine løft og måtte efter bænkpress begynde at løfte let i resten af øvelserne. Magter virkelig ikke en langvarig skade, så tror denne uge bliver med lette vægte til armen er iorden.

Tøjstilen var heller ikke lige den fedeste, da det rene tøj ikke lige var blevet hentet fra vaskekælderen endnu og det magtede jeg egentlig heller ikke da jeg skulle til at gå ud af døren. Så jeg fandt et par gamle nike bukser med lyserøde detaljer og fyldt med maling, haha :D

Skal siges jeg ikke er begyndt på HST progressionen endnu, det venter jeg lige med til januar, da der kommer et par dage indtil nytår hvor jeg ikke kan træne.

Dips (opvarmning)
10*BW
10*BW
10*BW

bb benchpress:
varm op
8*60kg
5*70kg
5*75kg
1*80kg
½*85kg (her kunne skaden i venstre arm mærkes for alvor og det belastede mit løft.)
1*82.5kg PR (jeg var stædig og dum)
8*60kg

db incline benchpress:
8*26kg
8*20kg
8*20kg
8*20kg

military press:
8*30kg (den 8. gjorde lidt for ondt i armen)
7*30kg
7*70kg
7*30kg

One arm lateral raise (cable):
8*3.5kg
8*3.5
8*5kg
6*6.25kg

Triceps pushdown:
10*25kg
10*27.5kg

ARV, ARV, ARV min arm!!!!!!!!
Lorte træning!

Hjem og skylle ned med en protein shake og se solkongen med vennerne :D

Styrkeliste

Grunden min skade valgte jeg bevidst der ikke skulle køres nogle øvelser hvor armen skal bøjes. Dvs ingen rows, pull ups, curls mm. Virkelig ikke fedt :/ men der er ikke andet for end at give den lidt pause.
Men det fik mig da gang i lidt dødløft

Fik forresten også lige bestilit mig en iPad 2 idag :D

DL:
varm op med stangen
5*60kg
5*80kg
5*90kg
5*95kg
5*95kg PR

Shrugs DB
8*30kg
8*30kg
8*30kg
8*30kg

Incline crunch
15*bw
15*bw+7kg
15*bw+7kg
10*bw+7kg 'For satan det kunne mærkes! :D

side bend (db):
8*32kg
8*32kg
8*32kg

db curls:
1*14kg ' Der kunne jeg bare med det samme mærke min venstre arm sagde NEJ! pis os*!

Styrkeliste

Endnu en lorte træning, grunden skade... Var mening der skulle trænes bryst, triceps og skulder, men det kunne ikke redit lade sig gi sig. Kørte derfor kun øvelser hvor der ikke skulle bøjes så meget i armene.
Smutter heldigvis på ferie i en uge fra den 25 december, så jeg kan holde mig lidt i ro.

Dips
10*BW
8*BW+10kg
8*BW+10kg
8*BW+10kg
8*BW+10kg

Prøvede på bænkpress, men det gjorde nas!

lateral raise one arm
8*6kg
8*7kg
8*8kg
8*8kg

bb shrugs i smith
8*40kg
8*80kg
8*85kg
8*90kg
6*95kg PR

decline crunches
10*bw
10*bw+7kg
10*bw+10kg
10*bw+8kg
'mener jeg kørte et sæt mere, men hukommelsen er ikke så god ved sådan en alternativ træning.

side bend
10*32kg
10*32kg
10*22kg

front raise
8*6kg
8*7kg

Styrkeliste

Hvorfor fanden ville damer altid lege kærester!!!!!!??????

Ja jeg har mødt en dame for en lille måneds tid siden....
Vi har efterhånden været sammen en 5 gange og hun er begyndt at sige jer er rigtig sød og dejlig :D Hun er også super sød, der er slet ikke noget det!.
Men jeg gider virkelig ikke have kæreste på igen (er næsten lige kommet ud af et 3,5 årig forhold), da det altid ender med regler, begrænsninger, diskussioner og hva fanden de ellers kan finde på.
Den værreste er nok at de tager et "måske" som man har "lovet det", fuck jer! ;)

Nå men hun skrev så en sms til mig igår, som jeg gerne lige ville citer:
Pige: Har haft for meget i hovedet idag, eller nærmere, det har jeg stadig. Har ikke rigtig kunne finde ro idag.
mig: Hva går dig på søde?
pige: Syntes bare det var lidt mærkeligt at du undgik øjenkontakt med mig efter igår aftes(efter jeg kneppede hende), og imorges(gav hende en finger orgasme). Ved ikke om det bare er mig der mistolker det?

Altså det med øjenkontakt efter sex er noget man gør hvis man er forelsket og ikke hvis man bare ville hygge sig.
Tolker det i hvert fald som om at hun ville til at lege kærester og det nok det sidste jeg gider. Ville gerne besøge hende lidt mere og lave sjove ting med hende for hun er da sød, men jeg gider da kraftedeme ikke ligge og kneppe hende hvor jeg derefter skal kigge hende i øjne og sige alle mulige søde ting!

Er det her man skal stoppe med at se hende? Det faktisk sjovt piger ikke bare kan hygge sig med en dreng uden de skal gå over i et decideret kæreste stadie! Ahh!

Styrkeliste

merry christmas! ;D

Fuck energi niveauet var i bund idag. Der bliver drukket bajer både igår og i forgårs og søvnen blev ikke mange timer i alt. Men trænes skulle der!

Jeg kørte med lav vægt i alle skubbe øvelser og det viste sig jeg slet ikke fik ondt i armen idag. Så skaden var vist bare en kortvarig og er nok snart istand til at træne tungt uden smerte igen :D

bryst maskine:
10*50kg
10*50kg
8*70kg
7*80kg
8*75kg

dips:
10*bw
10*bw
10*bw
10*bw

bænkpress:
12*50kg
12*50kg
12*50kg
12*50kg
8*60kg

militarypress:
12*20kg
12*20kg
12*20kg
12*25kg
1*45kg
1*50kg PR

one arm lateral raise:
8*5kg
8*8kg
8*8kg
8*8kg

incline weighted crunch:
8*12kg
8*12kg
10*12kg PR
8*12kg

triceps extension:
10*27.5kg
10*27.5kg
10*30kg

cable flyers:
8*12.5kg
8*12.5kg
8*15kg
8*12.5kg

Daffer syd på til gran canaria inat, men der skulle vidst også være et fitness center der nede, så mon ikke der stadig bliver logget lidt ;)

Styrkeliste

Så er jeg vendt hjem fra ferie. Dejlig ø med masser af sol og gode steder at tage i byen for at drikke/spise :D

Træning blev der også lavet, men ikke så meget styrketræning. Jeg meldte mig ind i det lokale gym en af de første dage. Rigtig lækkert lille center, med fedt udstyr og langt bedre maskiner end de har i fitness world. Det viste sig så at centeret var delt op på midten, så den ene side var styrketræning og den anden side var et bur med bløde måtter, boksepude, handsker, mm... :D

DAG1:
Min lillebror er karate master, så han var jo helt vild for at vi skulle træne kampsport. I starten tænkte jeg det var lidt pinligt at stille mig der ind og stå at slå som en pige på den pude, imens de store gutter ved vægtene stod og kunne kigge ind. Har jo intet teknik og vidste da godt mine håndled ville kollapse efter et par "hårde" slag. Men jeg blev lokket!

Min bettebror fandt hurtigt ud af jeg overhovedet ikke havde styr på teknikken og begyndte med det samme at rette på mig, vise mig teknikker, give gode forklaringer og trænede mig. Nøøøøøj det var fedt.
Efter lidt tid kom et par knejter ind på samme alder som mig. De var begge kick boxer, men dyrkede nu MMA.
De kunne godt se jeg ikke havde styr på det med kampsport, men at jeg havde motivationen og viljen til det. Så de tilbød mig at træne mig lidt.
Det blev vel til 45min konstant træning, hvor jeg endte med at forbedre kraften i mine slag og spark RIGTIG meget!
Fuck jeg var smadret og gik direkte hjem, lagde mig i sengen og slukkede med det samme!

Dag2:
Kort styrketræning (2-3 øvelser et eller andet), derefter ind for at slås.
Bettebror var træner og vi gik mere detaljeret ned i mine slag. Det gælder om at bruge hoften for at få fart på, så der blev trænet stillinger og slag. Virkelig Hårdt igen, men kondien var allerede bedre!

Dag3:
Havde tømmermænd, så det blev kun til slå og spark på sækken. Hvor jeg igen fokuserede på at bruge hoften og ikke skulderen for at få fart på mine slag, det blev bedre!.

Dag4:
Pause (blev spillet squash, tennis, bold og den slags istedet)

Dag5:
Skade i højre arm, grunden overbelastning er jeg sikker på, så der skulle trænes spark!
Skide fed træning, fik virkelig kraft på mine spark til sidst, i forhold til før. Jeg kunne pludselig også sparke højere end jeg nogensinde har kunne før og lærte et par nye spark.
MMA fighterene mødtes vi med igen og de fik lige rettet både mig og bettebror i et par spark, der gjorde at de blev ca. dobbelt så effektive!.
Alt for lækker træning.

Nu skal der bare dyrkes noget kampsport og har fundet et sted som underviser i MMA, så det bare at komme igang. Det ville helt sikkert også gavne min fysiske form. Styrketræning bevares self. da jeg stadig har mål indenfor denne genre, men samtidig går det jo skide godt med kampsport :D

Styrkeliste

HerreBred skrev:Hvorfor fanden ville damer altid lege kærester!!!!!!??????

Ja jeg har mødt en dame for en lille måneds tid siden....
Vi har efterhånden været sammen en 5 gange og hun er begyndt at sige jer er rigtig sød og dejlig :D Hun er også super sød, der er slet ikke noget det!.
Men jeg gider virkelig ikke have kæreste på igen (er næsten lige kommet ud af et 3,5 årig forhold), da det altid ender med regler, begrænsninger, diskussioner og hva fanden de ellers kan finde på.
Den værreste er nok at de tager et "måske" som man har "lovet det", fuck jer! ;)

Nå men hun skrev så en sms til mig igår, som jeg gerne lige ville citer:
Pige: Har haft for meget i hovedet idag, eller nærmere, det har jeg stadig. Har ikke rigtig kunne finde ro idag.
mig: Hva går dig på søde?
pige: Syntes bare det var lidt mærkeligt at du undgik øjenkontakt med mig efter igår aftes(efter jeg kneppede hende), og imorges(gav hende en finger orgasme). Ved ikke om det bare er mig der mistolker det?

Altså det med øjenkontakt efter sex er noget man gør hvis man er forelsket og ikke hvis man bare ville hygge sig.
Tolker det i hvert fald som om at hun ville til at lege kærester og det nok det sidste jeg gider. Ville gerne besøge hende lidt mere og lave sjove ting med hende for hun er da sød, men jeg gider da kraftedeme ikke ligge og kneppe hende hvor jeg derefter skal kigge hende i øjne og sige alle mulige søde ting!

Er det her man skal stoppe med at se hende? Det faktisk sjovt piger ikke bare kan hygge sig med en dreng uden de skal gå over i et decideret kæreste stadie! Ahh!

Jeg har noget kørende med en pige i øjeblikket, og har egentlig haft det i noget tid efterhånden, hun er sød og dejlig (og fucking lækker :hihi:), og vi er forelskede begge to, og det er ved at blive rimelig seriøst, og vi har været på en del dates efterhånden, men efter sex lægger vi os begge til at sove i hver vores side af sengen, fordi vi er helt svedige og trætte efter. Det jeg prøver at sige er, at du er bare nødt til at være åben om, hvad sex er og betyder for dig. Jeg ser det som en nydelse med partneren - ikke kærlighed. Flere af mine veninder beskriver sex som "følelser i bevægelse". Og det er lige til at brække sig over... sex er sex. Det kræver ikke følelser at have sex.

Og forresten er det en fin fremgang du har, men jeg vil råde dig til at følge et program, da det virker som om, at du tager dine træninger på fornemmelsen. Prøv desuden at køre nogle rackpulls i stedet for dødløft, da du havde dine problemer.

Godt nytår ;)
Brugeravatar

Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste

Jeg har faktisk fået talt lidt med hende og for hende betyder sex MEGET. og min holdning er det samme som din, det er rent nydelse, thats it!. kærlighed er hvis man svinger utroligt godt sammen og har løst til at opdage hele verden med hinanden, ikke af at kneppe!
Tøser, tsk tsk ;)

Angående træningen, så er det begrund af skader den er ikke er så struktureret. Når jeg er 100% klar igen, bliver der kørt struktureret program, men det kan bare ikke lade sig gøre som det ser ud nu, desværre :(

Styrkeliste

HerreBred skrev:Jeg har faktisk fået talt lidt med hende og for hende betyder sex MEGET. og min holdning er det samme som din, det er rent nydelse, thats it!. kærlighed er hvis man svinger utroligt godt sammen og har løst til at opdage hele verden med hinanden, ikke af at kneppe!
Tøser, tsk tsk ;)

Angående træningen, så er det begrund af skader den er ikke er så struktureret. Når jeg er 100% klar igen, bliver der kørt struktureret program, men det kan bare ikke lade sig gøre som det ser ud nu, desværre :(

Mange piger har det problem, at de ikke kan skille det ad. Det gælder sikkert også mange drenge for den sags skyld...
Og hvis hende du har gang i ikke kan skille det ad, må du overveje, om at du vil udnytte hende (lyve) og blive ved med det, I har gang i, eller om du vil slutte det for hendes skyld. Du ender nok med at såre hende til sidst ligemeget, sorry to say it...
Men lav hende da lige en gang til lige meget hvad :P

Det var lænden og knæet, der gav problemer, ikke? :)
Brugeravatar

Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste

holstc skrev:
HerreBred skrev:Jeg har faktisk fået talt lidt med hende og for hende betyder sex MEGET. og min holdning er det samme som din, det er rent nydelse, thats it!. kærlighed er hvis man svinger utroligt godt sammen og har løst til at opdage hele verden med hinanden, ikke af at kneppe!
Tøser, tsk tsk ;)

Mange piger har det problem, at de ikke kan skille det ad. Det gælder sikkert også mange drenge for den sags skyld...
Og hvis hende du har gang i ikke kan skille det ad, må du overveje, om at du vil udnytte hende (lyve) og blive ved med det, I har gang i, eller om du vil slutte det for hendes skyld. Du ender nok med at såre hende til sidst ligemeget, sorry to say it...

Laver hende et par gange og så stopper jeg imens legen er god :D

Nej det var venstre arm og nu højere arm. Det er ved selve ledet/sceneren på modsat side af albuen, der hvor du bøjer armen.

Jeg kan ved små bevægelser ligge i timevis og have PISSE ondt på en vildt mærkelig måde. Efter et par timer mærker jeg intet, indtil jeg lige svinger en ketcher, bænker, slår, what ever. Nu har jeg holdt den i ro i 2 dage og håber træningen lykkes idag!

Styrkeliste

HerreBred skrev:
holstc skrev:
Tøser, tsk tsk ;)

Laver hende et par gange og så stopper jeg imens legen er god :D

Nej det var venstre arm og nu højere arm. Det er ved selve ledet/sceneren på modsat side af albuen, der hvor du bøjer armen.

Jeg kan ved små bevægelser ligge i timevis og have PISSE ondt på en vildt mærkelig måde. Efter et par timer mærker jeg intet, indtil jeg lige svinger en ketcher, bænker, slår, what ever. Nu har jeg holdt den i ro i 2 dage og håber træningen lykkes idag!

God idé :D
Prøv denne udstrækningsøvelse for underarmen: Billede
Den har hjulpet på min seneskedehindebetændelse. Prøv desuden at smøre Voltaren på et til to gange om dagen, hvis det er ekstra slemt.
Brugeravatar

Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste

Laver også de øveler, every day! :D

nå back to traning. Den var ikke god, men den var der...

1 times thai boxing......

bb becnh press:
10*60kg
8*65kg
8*65kg
10*60kg

db incline press:
6*24kg
8*20kg
8*20kg
8*20kg

frensh press:
8*30kg
Arm min arm, måtte stoppe

incline crunch:
10*bw+8kg
12*bw+8kg
10*bw+10kg
10*bw+10kg
10*bw+10kg

Crunch machine:
10*45kg
10*45kg
10*45kg

Styrkeliste

Let træning, da jeg stadig har skaden, det er dog blevet bedre

opvarmning:
1 times mma

bb bench press
8*50kg
8*50kg
8*55kg
8*55kg

standing db shoulder press
8*12kg
8*12kg
8*12kg
8*12kg

db bench press
8*20kg
8*20kg
8*20kg
8*20kg

military press
8*20kg
8*20kg
8*20kg
8*20kg

incline weigted crunch
8*bw+12kg
8*bw+12kg
8*bw+12kg
8*bw+12kg

Armen havde det okay igennem hele træningen :D

Styrkeliste

HerreBred skrev:Let træning, da jeg stadig har skaden, det er dog blevet bedre

opvarmning:
1 times mma

bb bench press
8*50kg
8*50kg
8*55kg
8*55kg

standing db shoulder press
8*12kg
8*12kg
8*12kg
8*12kg

db bench press
8*20kg
8*20kg
8*20kg
8*20kg

military press
8*20kg
8*20kg
8*20kg
8*20kg

incline weigted crunch
8*bw+12kg
8*bw+12kg
8*bw+12kg
8*bw+12kg

Armen havde det okay igennem hele træningen :D

Udfører du dine military press' med en OL stang? Og hvis du gør, tæller du så den med?
Hvis jeg var dig, ville jeg ramme skuldrene (OH-press) en anden dag en bryst-dagen, da jeg simpelthen ikke mener, at man kan presse noget nær optimalt efter en tung gang bryst.
Er incline crunches ikke totalt ligemeget? Hvis ikke du mener decline, så prøv det i stedet ;)
Brugeravatar

Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste

Military press er udført med den lange stang, men vejer kun ca. de der 10-12kg. og ja den er inkluderet.
Altså har ALDRIG taget så lidt i military press før og kunne snildt tage LANGT flere gentagelser eller meget mere vægt. Som sagt det skulle være en let træning.

Hvis ikke du ville ligge skulder på samme dag som bryst, hvilke dag ville du så vælge i et 2-split? ryg, ben, nakke dagen?

ahh mener nok decline, altså tager bænken og indstiller den så benene placeres så højt som muligt og hovedet så lavet som muligt :D

Jeg har en ide om at mit program skal se nogenlunde sådan her ud, hvis ikke jeg hopper på "større arme på 12 uger". Et 3-split havde nok været mere optimalt, men med kampsport 4-5 gange ugentligt blive det for meget med 3-split :/

dag1.
bb bench press
incline/decline db bench press
militarypress
laterial raise
frenchpress
triceps pushdown
mave....

dag2.
pull/chin ups
dødløft
squat
rows
shrugs
db curls
bb curls

Styrkeliste

Lorte træning igen, grunden skade.

Opvarmning:
1 times thai boxing.

Det startede godt, men kun lige i 3 sæt.

pullups
8*bw
8*bw
8*bw
8*bw 'Her fik jeg voldsomt ondt i armen, hvilket resulterede i resten af træningen blev ødelagt.

bb shrugs i smith
10*50kg
10*60kg
10*70kg
10*70kg

Lidt læg og mave, kunne ikke udføre andre øvelser :(

Styrkeliste

Jeg ville tage military press efter rows på din ryg/ben-dag, bagefter kan du tage et par sæt lateral raises. Det undre mig lidt, at du ikke træne lidt mere specifikt mod din kamptræning. Jeg har hjulpet min bedste ven med hans program, og han er en af Danmarks bedste karate-kæmpere. Jeg ville skifte military press ud med push press, og derefter vil jeg putte nogle flere coreøvelser ind, som fokuserer på selve rotationen under et spark eksempelvis. Desuden satte jeg ham til nogle tunge chin ups, eksplosivt dødløft og eksplosive partial squats. Oven i det noget HIIT.

Bare noget du kunne overveje, hvis du vil være bedre til din kampsport. ;)

Jeg vil også lige påpege, at du burde prioritere træk højere end pres. Jeg kender ikke dine sæt og reps, men bare hav det i baghovedet.
Brugeravatar

Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste

holstc skrev:Jeg ville tage military press efter rows på din ryg/ben-dag, bagefter kan du tage et par sæt lateral raises. Det undre mig lidt, at du ikke træne lidt mere specifikt mod din kamptræning. Jeg har hjulpet min bedste ven med hans program, og han er en af Danmarks bedste karate-kæmpere. Jeg ville skifte military press ud med push press, og derefter vil jeg putte nogle flere coreøvelser ind, som fokuserer på selve rotationen under et spark eksempelvis. Desuden satte jeg ham til nogle tunge chin ups, eksplosivt dødløft og eksplosive partial squats. Oven i det noget HIIT.

Jeg vil også lige påpege, at du burde prioritere træk højere end pres. Jeg kender ikke dine sæt og reps, men bare hav det i baghovedet.

Jeg ville træne for 2 ting.
1. have en flot krop, her er det vigtigt med en stor brystkasse efter min mening og derfor skal presse øvelser også være i fokus.
2. at blive bedre til kampsport. Dette er dog et nyt emne for mig.

Kan godt se det ville være fint med nogle coreøvelser som fokuser på rotationen i hoften, men hvilke for ka da ikke lige selv komme i tanke om nogen?
kan jeg ikke få dig til begrunde hvorfor lige præcis disse øvelser og udførelse skulle være godt til kampsport?: "Desuden satte jeg ham til nogle tunge chin ups, eksplosivt dødløft og eksplosive partial squats. Oven i det noget HIIT. "

Styrkeliste

Dagens træning bestod kun i bryst for at passe på min arm

bb bench press
8*60kg
8*60kg
8*60kg
8*60kg

db incline bench press
8*22kg
8*22kg
8*22kg
8*22kg

cable flyers
8*12.5kg
8*12.5kg
8*12.5kg
8*12.5kg

1 times thai boxing

Styrkeliste

HerreBred skrev:
holstc skrev:Jeg ville tage military press efter rows på din ryg/ben-dag, bagefter kan du tage et par sæt lateral raises. Det undre mig lidt, at du ikke træne lidt mere specifikt mod din kamptræning. Jeg har hjulpet min bedste ven med hans program, og han er en af Danmarks bedste karate-kæmpere. Jeg ville skifte military press ud med push press, og derefter vil jeg putte nogle flere coreøvelser ind, som fokuserer på selve rotationen under et spark eksempelvis. Desuden satte jeg ham til nogle tunge chin ups, eksplosivt dødløft og eksplosive partial squats. Oven i det noget HIIT.

Jeg ville træne for 2 ting.
1. have en flot krop, her er det vigtigt med en stor brystkasse efter min mening og derfor skal presse øvelser også være i fokus.
2. at blive bedre til kampsport. Dette er dog et nyt emne for mig.

Kan godt se det ville være fint med nogle coreøvelser som fokuser på rotationen i hoften, men hvilke for ka da ikke lige selv komme i tanke om nogen?
kan jeg ikke få dig til begrunde hvorfor lige præcis disse øvelser og udførelse skulle være godt til kampsport?: "Desuden satte jeg ham til nogle tunge chin ups, eksplosivt dødløft og eksplosive partial squats. Oven i det noget HIIT. "

Eksplosivitet og coretræning burde være det basale i program, der går ud på at forbedre en kampsportsudøver.
Barbell twist ville være en rigtig god øvelse til corerotation :)
Brugeravatar

Gundsø Vægttrænings Klub

Styrkeliste