Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 814
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 812

Følg bodybuilding.dk på

HILFE please - vægttab og mass to ass

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er gået fra 100 kg til omkring 70. Jeg aner faktisk ikke hvad jeg vejer nu, men vil gerne længere ned. Jeg har PCOS og kæmper med at tabe mig, det er ikke helt nemt. Min kost består primært af protein og grønt, minimalt frugtindtag og lidt fedt. Jeg spiser ingen stivelse, kun i form af rodfrugter. Sådan har jeg spist i flere år, og jeg tror min krop har vænnet sig til det nu.

Jeg har 2 spørgsmål:

Jeg har en periode på 3 måneder, inden jeg skal flytte. For at få det bedste vægttab:

Skal jeg bruge 3 måneder på crossfit (4 gange ugentligt) - eller 3 måneder på styrketræning i et fitnesscenter (4 x ugentligt) suppleret med 3 x HIIT hill sprint træning hver uge?

Jeg hader cardio og laver ikke meget af det udover hvad der har indgået i CF-træningen, og udover mine hill sprints som jeg lige er begyndt på. Jeg er pt medlem af både crossfit og træningscenter, men det er lidt overkill.
Jeg føler ikke jeg får det optimale ud af CF pt, da jeg har fået en skade i min skulder :(

Et andet spørgsmål: Kan man både tabe sig og få en større røv/beholde sin nuværende form der på samme tid?

Jeg har nu en rimelig stor røv, det er sikkert bare fedt, men vil gerne arbejde på mine glutes. Er det overhovedet muligt at træne sig til at større røv, eller er det genetisk?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

/flyttet til begyndersektionen.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville tage mulighed nummer 2 - styrketræning.
Så kan du vælge øvelser der går udenom din skade mens du arbejder på den/giver den fred.
Ja du kan sagtens træne glutes/balder. Nogle af de bedste øvelser er squat og dødløft varianter. :)
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Jeg ville tage mulighed nummer 2 - styrketræning.
Så kan du vælge øvelser der går udenom din skade mens du arbejder på den/giver den fred.
Ja du kan sagtens træne glutes/balder. Nogle af de bedste øvelser er squat og dødløft varianter. :)

Men kan man BÅDE tabe sig og øge størrelsen på sin røv/bibeholde det man har?

Jeg har prøvet at læse mig frem til effektive glutebuilding øvelser. Jeg er lidt forvirret omkring hvilke jeg skal vælge. Bør jeg også lave goodmornings, glute bridges og hip thrusters?
Og har det fx. nogen betydning hvis jeg kører flere forskellige typer af squat og dødløft hver gang, hvis det er den samme muskelgruppe der trænes - eller er det overkill? Er det for meget at træne ben/røv 3 x ugen?

Pt kører jeg 5 x 5 og 3 x 10 set af walking lunges (25 kg), dødløft (92 kg), barbell squat (50 kg), smith machine squat (55 kg), split squat i smith machine (10 kg), step ups (27 kg). Er også begyndt på romanian deadlift, men det kan jeg ikke gøre så tungt endnu.

Jeg er lige startet på at styrketræne uden for crossfit, så skal vel starte med disse vægtenheder og prøve at øge enten antal reps, set eller kg hver uge for linær progression, ikke sandt?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

ChloeS skrev:
Men kan man BÅDE tabe sig og øge størrelsen på sin røv/bibeholde det man har?

Jeg har prøvet at læse mig frem til effektive glutebuilding øvelser. Jeg er lidt forvirret omkring hvilke jeg skal vælge. Bør jeg også lave goodmornings, glute bridges og hip thrusters?
Og har det fx. nogen betydning hvis jeg kører flere forskellige typer af squat og dødløft hver gang, hvis det er den samme muskelgruppe der trænes - eller er det overkill? Er det for meget at træne ben/røv 3 x ugen?

Pt kører jeg 5 x 5 og 3 x 10 set af walking lunges (25 kg), dødløft (92 kg), barbell squat (50 kg), smith machine squat (55 kg), split squat i smith machine (10 kg), step ups (27 kg). Er også begyndt på romanian deadlift, men det kan jeg ikke gøre så tungt endnu.

Jeg er lige startet på at styrketræne uden for crossfit, så skal vel starte med disse vægtenheder og prøve at øge enten antal reps, set eller kg hver uge for linær progression, ikke sandt?

Det afhænger af bl.a. af personens genetik, kost, træning og træningserfaring, så det er lidt svært bare at sige ja eller nej. MEN er man nybegynder, er det muligt (for mange) at øge masse, samt tabe sig. Er man mere erfaren er det som regel kun muligt at bibeholde det man har. (Dette er sådan groft forklaret)

Lyt til din krop, hvis du føler kan holde til det, kan du sagtens lave squat og dødløft 3 gange om ugen. Også flere varianter. Det kommer dog også an på hvor hårdt de køres. Laver du tung/allout DL og squat 3 gange ugentligt er du et vidunder, hvis du ikke går ned efter en måned. Supplementerne er fine, jeg foretrækker bare mere squat og DL i stedet. :D

Lyder fornuftigt. Er dog ikke selv fan af smith stativet.

lyder udemærket i mine øre, jeg vil anbefale dig at vælge en hovedøvelse eller 2 som du køre 5x5. Så køre den/dem skiftevis tungt, let og medium, og så øge 1,25-2,5kg ved næste tunge pas.
Hvis du f.eks. vælger backsquat og dødløft: mandag tung squat og let/eksplosiv DL, onsdag tung DL og let/eksplosiv squat og fredag lidt lettere end mandag. Derefter øger du 2,5kg hele vejen igennem. Det er ihvertfald en måde at gøre det på :)
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online