Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1251
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1248

Følg bodybuilding.dk på

Hive energi fra fedt

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Som skrevet i et par andre post vil jeg igang med at træne, og på opfordring af at jeg bare skulle komme igang har jeg valgt at tage i gymmet i morgen. Jeg vil dog godt vide hvorvidt det muligt for mig at køre muskelmasse på fedtdepoterne. Jeg er overvægtig (91kg / 181, ingen muskelmasse pt!) så derfor køre jeg en MEGET skrabet diet. Jeg ville høre om jeg bare kan træne og derved forbrænde endnu mere fedt (altså, fedt -> muskelmasse), eller om jeg skal i kalorie overskud for det. Jeg kan muligvis gå ned i energi da jeg køre på så skrabet en diet, samtidig med at træne, og i så fald vil jeg skrue lidt op for kosten.

Mit mål pt. er ikke at få muskelmasse, jeg vil først have tabt mig, men det ville jo være super at slå 2 fluer med ét smæk. Kan det betale sig at tage protein når jeg er på slank, for at hjælpe musklerne? Kunne eventuelt nakke én dåse tun lige inden træning for at få smidt nogle proteiner ned.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

så let går det ikke..

læs artiklerne om cut og bulk i artikelarkivet..

Logbog: Vis logbog

Som totalt nybegynder vil jeg nu mene det godt kan lade sig gøre at tabe sig og gaine muskelmasse på samme tid da BB er helt nyt for hans krop. Og i og med du får mere muskelmasse får du også nemmere ved at forbrænde kcal'er. Efter noget tid bliver du så nok nødt til at bestemme dig om du vil bulke eller cutte. Men jeg tror da nok du vil få fine resultater på et halvt års tid hvis du træner, spiser sundt (godt med proteiner og sundt fedt) og ligger en smule under dit ligevægtsindtag.
LIFT - EAT - REST - REPEAT
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 165.00

Logbog: Ingen logbog

X skrev:Som totalt nybegynder vil jeg nu mene det godt kan lade sig gøre at tabe sig og gaine muskelmasse på samme tid da BB er helt nyt for hans krop. Og i og med du får mere muskelmasse får du også nemmere ved at forbrænde kcal'er. Efter noget tid bliver du så nok nødt til at bestemme dig om du vil bulke eller cutte. Men jeg tror da nok du vil få fine resultater på et halvt års tid hvis du træner, spiser sundt (godt med proteiner og sundt fedt) og ligger en smule under dit ligevægtsindtag.

vil give X ret i at du til at begynde med nok "bare" skal ligge lidt i underskud. Så vil du tabe dig men i og med du træner vil der nødvendigtvis blive bygget muskler. Når du så når det punkt hvor du tænker du er ved at blive for "lille" så kan du begynde på noget bulk-cut.. men til at starte med ville jeg bare koncentrerer mig om at komme i gang og få en god trænings moral og rytme.
You shouldn't fear making mistakes, it's all part of the learning process.
Brugeravatar

Geografisk sted: Greve

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Kola skrev:Som skrevet i et par andre post vil jeg igang med at træne, og på opfordring af at jeg bare skulle komme igang har jeg valgt at tage i gymmet i morgen. Jeg vil dog godt vide hvorvidt det muligt for mig at køre muskelmasse på fedtdepoterne. Jeg er overvægtig (91kg / 181, ingen muskelmasse pt!) så derfor køre jeg en MEGET skrabet diet. Jeg ville høre om jeg bare kan træne og derved forbrænde endnu mere fedt (altså, fedt -> muskelmasse), eller om jeg skal i kalorie overskud for det. Jeg kan muligvis gå ned i energi da jeg køre på så skrabet en diet, samtidig med at træne, og i så fald vil jeg skrue lidt op for kosten.

Mit mål pt. er ikke at få muskelmasse, jeg vil først have tabt mig, men det ville jo være super at slå 2 fluer med ét smæk. Kan det betale sig at tage protein når jeg er på slank, for at hjælpe musklerne? Kunne eventuelt nakke én dåse tun lige inden træning for at få smidt nogle proteiner ned.

Hvis spørgsmålet lyder på om du kan "omdanne" dit fedt til muskler (som en myte siger) så nej. Du taber dit fedt samtidig med at du opbygger musklmasse. og jo større muskler du får jo hurtigere forbrænder du fedt da musklerne oger dit kcal forbrug. en selvforstærkende effekt.. :)
You shouldn't fear making mistakes, it's all part of the learning process.
Brugeravatar

Geografisk sted: Greve

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online