Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1300
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1298

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp: LG, IF og faste generelt

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB-folk,

Selvom der findes mange artikler og emner omkring fasting, så er jeg stadig forvirret omkring det hele.
Hvis jeg nu spiser fire måltider på en dag (kl. 12, kl. 15, kl. 18 og derefter kl. 22 ca efter min træning), er det så IF, LeanGain eller noget tredje?
Eller gør jeg det her faste-halløj forkert?

Jeg skal indtage 1500 kcal om dagen for at cutte en smule, og jeg vil meget gerne prøve en af de der fastemetoder. Hvordan skal jeg bære mig ad? Det vigtigste er kun, at jeg får mad sent, da jeg ofte er sulten inden sengetid.

På forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Leangains er en form for intermittent fasting, hvor man normalt faster 16 timer og får sine kalorier i løbet af 8 timer.

Normalt plejer måltidet efter træning at være det største.
Det lyder som om du bør læse lidt mere inde på leangains.com før du begynder på eventuelt at køre den "template" eller hvad man skal kalde det
Sidst rettet af Jiyan 3. aug 2012, 23:14, rettet i alt 1 gang.
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Du skal spise i 8 timer, og derefter faste i 16 timer udad 24 timer..

Hvis du spiser det første måltid klokken 12:00 så skal du spise det sidste af dine måltider 8 timer efter. Det vil sige klokken 20:00. Også spiser du første et måltid igen 16 timer efter. Det vil sige kl 12 dagen efter..

:8
GO HARD... OR GO HOME..!!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Cruise skrev:Du skal spise i 8 timer, og derefter faste i 16 timer udad 24 timer..

Hvis du spiser det første måltid klokken 12:00 så skal du spise det sidste af dine måltider 8 timer efter. Det vil sige klokken 20:00. Også spiser du første et måltid igen 16 timer efter. Det vil sige kl 12 dagen efter..

Ja, den er jeg med på. Men ved du, om det med fire måltider på de nævnte tidspunkter har noget med fasten at gøre, idet jeg springer morgenmad over og først spiser kl .12?

Hvis jeg nu går efter de 8 timers spise ud af 16 timer, skal jeg så stadig tænkte på kun at ramme 1500 kcal?

I din feeding periode er måltidsfrekvens/antal måltider stort set ligegyldig. Hvis du vil tabe dig bør du stadig ligge omkring 500kcal i energiunderskud. Desuden, hvis du spiser sidste måltid klokken 22.00, så skal du først spise klokken 14.00 næste dag.

Edit; Berkhan siger selvfølgelig, at kvinder har en tendens til at klare sig bedre ved at spise efter 14 timer, så klokken 12.00 er fint.
Sidst rettet af Jiyan 3. aug 2012, 23:40, rettet i alt 1 gang.
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Cruise skrev:Du skal spise i 8 timer, og derefter faste i 16 timer udad 24 timer..

Når det nu heder lean gains og man kun har 8 timers vindue for at spise. Hvor mange kalorier skal man så indtage i forhold til ens ligevægtsindtag?
Brugeravatar

narvs skrev:

Når det nu heder lean gains og man kun har 8 timers vindue for at spise. Hvor mange kalorier skal man så indtage i forhold til ens ligevægtsindtag?

Dit ligevægtsindtag er jo det samme uanset om du spiser det på 8 timer eller om du fordeler det ud på mere end 8 timer. Så alt efter om du cutter eller bulker så tilpasser du bare din kcals indenfor de 8 timer. Simple as that :)

@nomiki
Du tænker over alt for meget! Det handler kun om kcal. Om du spiser det over 1 eller 20 måltider, det kommer ud på et. Som andre skriver så gælder det bare om at spise indenfor sit "8 timers vindue" og så faste de sidste 16 timer i døgnet. I fasten må du ikke få kcals. Her må den stå på vand, kaffe, the, lightsoda og tyggegummi. (skulle der ryge lidt ned så er grænsen 120 kcal da dette er grænsen, hvor kroppen hurtigt kommer tilbage i "faste tilstand" jf. LG)
Ift din træning så er det bare vigtigt ikke at træne på tom mave. Træner man om morgenen er det mest optimale at drikke 10g BCAA inden og 10g bagefter. Lad være med at gå så meget op i om det første måltid efter træning er det største osv. Bare sørg for at holde de 16 timers faste og sørg for at få dine 1500 kcal i dit 8-timers spise vindue!

Jeg kørte LG fra jan-maj og det fungerede helt perfekt mht sult. Derudover fandt jeg ud af hvor meget kroppen egentlig kan præstere på tom mave uden det gik udover min styrke.

Synes du skal gå ind og læse om Leangains (Martin Berkam). Han har lavet en genial hjemmeside!

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster