Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 811
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 808

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp! (PROJEKT) Styrketræning hjemme

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej Bodybuilding.dk. Jeg er ny her på siden, men dette virker som det rigtige sted at lede efter gode råd, erfaring, mm!

En lille introduktion
Jeg er 18 år og jeg bor hjemme hos mine forældre da jeg stadigt studere. I vores hus har vi et stort rum, (6x5 på øjemål). Dette rum står rimeligt urørt, og der er for tiden ikke noget formål til det. Mine forældre har derfor besluttet at indrette dette som et fælles "styrkerum" efter megen "plagen" fra mig og min bror.

Mere specifikt om rummet, og mine tanker herom.
Rummet's vægge består af gips, så der vil derfor ikke være mulighed for at hænge ting af betydning på væggene. På væggene vil jeg derfor montere spejle, så det er nemmere at holde øje med eventuelle fejl under træningen (her tænker jeg meget i forhold til squat/dødløft). Der er meget højt til loftet, men ca. 2,5 meter over gulvet er der tværgåenge bjælker, hvor der er mulighed for montering af forskellige ting.
Cardio maskiner (Romaskiner,cykler,løbebånd osv.) Vil jeg ikke nævne her. Vi løber/cykler i naturen. Så det eneste vi kunne overveje ville være en brugt romaskine fra f.eks. DBA. Men i dette indlæg, søger jeg kun råd omkring deciderede styrkreskaber.

Kort om mig + krav til rummet, inden vi snakker indkøbsmuligheder
Jeg er som sagt 18 år. Min bror er 14. Rummet vil primært blive brugt af mig, min mor og far en lille smule dog løber de mest. Og højst sandsynligt min lillebror når han lige bliver lidt ældre. I starten vil han nok bare styrke lidt on/off, men tænker seriøsiteten kommer med alderen.
Jeg har trænet sammenlagt 1½ år. Men har nu haft en del pause. Min teknik er rigtigt fin, og jeg kan rigtigt mange forskellige øvelser. (er bl.a. stor fan af dødløft). Jeg vejer lidt omkring 70kg. Og er 186, med en fedtprocent på ca. 4-5%. Jeg må derfor være i gruppen "Splejset". Og i må derfor forstå, at jeg ikke ligger og løfter 250kg. Derfor er mine krav ikke så ekstreme.
Rummet skal indeholde det mest basale. Men har ikke i sinde at betale det hvide ud af øjnene. Så de fleste løsninger skal være kompromis løsninger. (Kommer mere specifikt ind på dette senere). Alle kropsdele skal kunne trænes. Det sværeste bliver nok ben. Men her tænker jeg umiddelbart squat, lunges, eller andre "fritstående".

Specfikke indkøbsmuligheder, og tanken bag

Vægtsæt: Her hersker der ikke megen tvivl. Jeg tror de bedste stænger er 50mm. (tror jeg nok de hedder) Nogle kalder dem vidst Olympic. Det er dem du typisk tager bænk med i dit lokale center. Her ville jeg købe diverse stænger+vægte. Alternativet ville være 30mm (tror jeg vidst man kalder dem ;D) .. Men vil hellere ofre lidt mere på nogle gode kvalitetsvægte/stænger

Træningsbænk Jeg har prøvet at få en bænk med så mange positioner som muligt, så jeg slap for at have mange forskellige bænke. Men på dette punkt er jeg meget i tvivl. Skulle jeg købe en bænk+seperat squat/bænkpres stativ. For at slå flere fluer med ét smæk, eller kan det bedre betale sig at købe en decideret bænkpres, + en bænk til andre øvelser
Øvelser som jeg umiddelbart tænker ville være: Bænkpres(flad+Incline,(har ikke prøvet decline, og ved ikke om dette er nødvendigt overhovet???)). Skulder øvelser, hvor det kræves at bænken kan justeres op til 90* vinkel.

Jeg har kigget på 4 forskellige "bænke". Jeg har forelsket mig i "Semi pro" serien fra (link slettet). (correct me if this is garbage)
Den første bænk er kun bænken alene. Her var tanken at købe et eksternt stativ, som jeg skulle bruge til både bænkpres+squat. Bænken er her: http://shop.(link slettet).dk/semi-pro-traeningsbaenk.

Herefter er der 3 bænke med indbygget bænkpres "holder". Beskrivelserne her er dårlige, så hvis jeg eventuelt skulle vælge mig en decideret bænkpres bænk, ville jeg ikke helt vide hvad jeg skulle tage her. Must' have: inccline+Flad bænk. Bonus: Eventuelt 90* til skulderøvelser. Superbonus:Decline
1. http://shop.(link slettet).dk/msl004
2. http://shop.(link slettet).dk/baenkpres-msl005
3. http://shop.(link slettet).dk/negativ-baenkpres

Her er jeg meget i tvivl om hvad jeg ska investere i. Kom gerne med vise ord!

Træktårn Jeg kender rigtigt mange gode øvelser man kan lave fra træktårn. Men jeg er i tvivl om hvor nødvendig den er for træningen. Når jeg køber ind til herhjemme, er min umiddelbare tanke, at jeg blot skal købe det essentielle til at starte med, og så kan jeg eventuelt købe til som seriøsiteten stiger, eller som jeg føler at jeg mangler noget.
Da jeg ikke selv kan vurdere hvor vigtigt et sådant tårn er (selvom jeg har brugt det meget i styrkecentre) Så har jeg kigget på 3 muligheder.
1. http://shop.(link slettet).dk/semi-pro-traek1 - et kabeltårn som kan monteres på semi-pro bænken (virker dog som en meget billig løsning.
2. http://shop.(link slettet).dk/simpel-kabel dette kabeltårn monteres direkte i loftet, men virker også en anelse billigt. Desuden kan der ikke trækkest fra neden af og op på nogle af dem. Hvilke virker lidt ærgeligt.
3. http://www.abilicaonline.dk/salg/multistationer/abilica-crossover/ Her er en stor investering (Har også kigget på det billigere http://shop.(link slettet).dk/home-kabeltaarn). Og tanken er om det overhovedet ville være det hver at have derhjemme? selvom jeg må indrømme der kan komme mange fede øvelser ud af denne! Dog ser det ikke ud til at være muligt at lave de her tunge rygøvelser, med bred stang. (hvis i forstår?) men der kunne man eventuelt montere trækstationen til semi-pro bænke til rygøvelserne?

Det er sådan de store ting som jeg er lidt i tvivl om. Ben vil nok blive frie øvelser, som bl.a. Squat/Lunges. Dips/Pushups/ osv. stativ, vil jeg hænge fra bjælkerne for at udnytte dem. Derudover vil jeg selv. Købe f.eks. fitnessmåtter, til mave/arm/ryg. En fitness bold (til bla. træning af lind). Og eventuelt en mave bænk + Lind bænk. Samt diverse småting som f.eks. Abrollers, og de her "koncentrerede armbøjnings håndtag".

Håber i vil hjælpe mig her! mht. Øvelser/Kost osv. Er jeg rimeligt stærk. Men når jeg nu selv skal ud og købe maskiner er jeg straks på bar bund.

KORT OM DET HELE / OPSUMMERING
Rummet skal indeholde basale ting, så det er muligt at træne hele kroppen med variation. Der skal kun købes ind så jeg lige kan klare mig, der kan altid købes flere ting til senere!!! Jeg søger kvalitet + Tingene skal ikke være for grimme (udseende = krav fra kvinden i huset). Der vil blive trænet ca. 4 gange om ugen + cardio. (løb/cykel). Srry for walloftext!

Håber ikke jeg har glemt noget. Ville blive superglad hvis nogle med mere erfaring herinde kunne hjælpe!
Venligst hilsen: Mikkel.

OPDATERING(her skriver jeg opdateringer undervejs)

Det ser ud til jeg har en masse links der er slettet. Det er links fra (get)%(big) Er disse links imod reglementet? I så fald undskylder jeg meget. Håber i forstår mit indlæg uden disse links.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Køb et squat rack, en justerbar træningsbænk, et 50MM olympisk vægtsæt (med minimum 100 kg. i skiver), en chinup-bar til at hænge op i dørkarmen og nogle måtter, så du kan dødløfte uden at smadre gulvet. Dette ville tilsammen kunne erhverves for 8-10.000 kr. hvis du da finder de rigtige hjemmesider. Jeg kan anbefale dig at kigge efter de større tyske hjemmesider. Tror ikke jeg må nævne dem her inde, men jeg har selv købt fra Tyskland, og jeg er ovenud tilfreds med min opstilling. Tjek evt. den første side i min log, for et billede af mit homegym.

EDIT: Hvis jeg må linke - http://www.simpleproducts.de/
Sidst rettet af Almond 25. aug 2013, 18:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

1 powerrack med safety pins
1 50mm stang med godt groft greb. (220mm 20kg)
1 masse skiver. 45cm diameter (Gerne nogle bumperplates + måtter så gulvet ikke smadres)
1 justerbar bænk fra decline til lodret (90 grader).

That's all you really need.
Så kan der senere suppleres med brugte håndvægte fra DBA eller lign.

http://www.megafitness-shop.info/Krafts ... 0_288.html
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Brugeravatar

Styrkeliste

Brugeravatar

Styrkeliste

1500kr i fragt for alt dette er ikke voldsomt?

Kender du et billigere sted fragtmæssigt?
Brugeravatar

Styrkeliste

Kenny Nickelman=GUNS skrev:1500kr i fragt for alt dette er ikke voldsomt?

Kender du et billigere sted fragtmæssigt?

Jeg betalte omkring 60 euro for fragt af hele mit homegym fra simpleproducts.com
Brugeravatar

Styrkeliste

Forstår ikke et ord tysk, og forstår ikke helt den der "power rack" sådan en har jeg ikke set før! Forklar den lige for mig! :D

Et Powerrack har safetypins og du er omsluttet af stolper.
Derfor kan man (Såfremt man fejler) lægge stangen fra sig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Et Powerrack har safetypins og du er omsluttet af stolper.
Derfor kan man (Såfremt man fejler) lægge stangen fra sig.

Okay. Så langt så godt. Synes sådan et powerrack lyder som en rigtigt fornuftig ting til mit homegym. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af det prismæssigt. Hvor meget følger med til sådan et rack? jeg kiggede på denne video: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ntl3skVEyM

Jeg er klar over at der skal købes bænk ved siden af. Men her laver han både dips, pull-ups. Han har træk maskine "ovenfra" og "nedenfra" og han kan også lave "ro øvelsen" kan ikke lige huske hvad vi kalder den... Så forstår ikke hel? køber man bare "buret" og så skal alle tilføjelser købes ved siden af? eller følger det med?

Jeg har en romaskine fra kettler som fungere fint, så hvis du er interesseret kan du evt kontakte mig over indbakke? :)

Har også en bænk fra kettler hvor man kan tilføje en del på enden af bænken hvis man ønsker at træne ben baglår, forlår
og så har jeg også nogle håndvægte hvor du kan tilføje ønsket vægt, sådan at dig og din bror kan træne uden det store besvær med vægtene.

Hvis du er interesseret så send mig en besked, så kan jeg sende billeder osv :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00

GymKillerX skrev:Jeg har en romaskine fra kettler som fungere fint, så hvis du er interesseret kan du evt kontakte mig over indbakke? :)

Har også en bænk fra kettler hvor man kan tilføje en del på enden af bænken hvis man ønsker at træne ben baglår, forlår
og så har jeg også nogle håndvægte hvor du kan tilføje ønsket vægt, sådan at dig og din bror kan træne uden det store besvær med vægtene.

Hvis du er interesseret så send mig en besked, så kan jeg sende billeder osv :)

Er PT. Ikke interesseret i køb. :-)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster