Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1722
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1720

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Bodybuilding.dk

Ved ikke hvor jeg skulle slå emnet op henne, men nu prøver jeg her
Jeg har siden slutningen af November måned haft STORE søvnproblemer. Det startede med at jeg kun sov 6-7 timer, men nu er det helt nede på 3-4 timer. Det er ligesom om min hjerne eller psyke arbejder imod mig. Den gider ikke falder i søvn, før jeg næsten ikke kan se ud af øjenene mere. Det ødelægger oftest næsten resten af min dag, fordi jeg har store koncentrationsproblemer.

Det eneste tidspunkt jeg får et lille wake up call, det er når jeg spiser.. Min appetit har aldrig været større. (Men jeg har også læst at for lidt søvn, medvirker til mindre mæthed) Selvom jeg spiser langsomoptagelige fødevarer er jeg stadig sulten.. Nå men det ikke det vigtigste.

Jeg har været til lægen grundet mine søvnproblemer. Hun gav mig selvfølgelig de klasse tips, som jeg havde læst over nettet hundredevis af gange. De hjælper bare ikke dem der med at læse i en bog, drop computer før sengetid osv. osv.

Jeg går meget op i min træning og kost, så det irriterer mig grænseløst og har gjort mig virkelig ked af det. Jeg har ikke opnået de største resultater, da min krop ikke har restitueret nok om natten.

Måske har nogle af jer prøvet noget lignede. Hvis ja, må i meget gerne hjælpe mig

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

En af mine bedste råd ville simpelthen være at ligge sig ned i sengen 1-2 timer før du vil sove, bare se noget fjernsyn og på den måde gear ned for kroppen, en hård løbetur, eller meget hård træning efter aftensmaden. Simpelthen sætte det op sådan her, Aftensmad, så ned og træne meget hårdt i et bad, og så ellers bare hoppe under dynen og slappe af i hele kroppen, få ro i sindet. En rigtig tung læsning som en skolebog eller lignende kunne også hjælpe dig med at få hovedet træt. Så en times læsning, og så en times fjernsyn. Jeg elsker at tage mad med i sengen der når jeg skal se fjernsyn. Bruger selv alt dette, og har simpelthen fået den bedste søvn nogensinde. Når jeg skal op om morgenen, sætter jeg altid to alarmer, en 10 min før den normale tid, og så den normale. Så jeg lige vågner, og så får lov til lige at cutte forbindelsen igen. Man falder cirka i søvn på 7 min. Og så vågner jeg af det andet signal, og for mig virker jeg MEGET friskere. Er også holdt op med at rulle gardinet helt for. Vi er nemlig opbygget på den måde at vågne naturligt i takt med morgenlyset. Det påvirker os sådan (Ikke 100% sikker) at vi stille og roligt vågner fra den dybe søvn, og ligger i et meget lettere søvn. Ergo, så er vi ikke helt døde når vi vågner.

Håber virkelig det kan hjælpe dig, det har hjulpet mig, og har påvirket mig mere end jeg troede.
So you want to get big by crossfitting? That's cute

Eat Big, Lift Big, Get Big!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 222.50

Logbog: Vis logbog

Det ville nok være gavnligt for antallet af brugbare svar, om du lige fixede din overskrift.... :)
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg lider af søvnløshed, og har gjort det hele mit unge liv. Her er en liste med ting der virker for mig. Nu om dage sover jeg stort set altid inden for 30 minutter efter jeg ligger mig i sengen (hvilket er en KÆMPE succes for mig).

- Vær konsistent med dine sengetider. Dvs. at du altid går i seng kl. 11 fx. LIGEMEGET hvad, så går du i seng på dette tidspunkt. Dette er nok den vigtigste ting du kan gøre.
- Sørg for at dit soveværelse er rent, ryddeligt, mørkt og rimeligt afkølet.
- Brug KUN din seng til at sove, kneppe eller læse i. Ikke noget med at se TV eller ligge med computeren i sengen. Sengen er kun til at voksenleg, og til at prøve at sove.
- Hvis du har meget aktive tanker (jeg har ADD, hvilket er en af grundende til mit søvnbesvær), så kan det hjælpe at læse inden du sover. For mig, virker det IKKE hvis jeg læser på dansk. Jeg skal læse på engelsk, ellers falder jeg ikke i søvn. Dette "trick" virker ikke nødvendigvis for dig.
- Forskellige metoder der kan få dig til at sove:

- følg rytmen af dit vejtræk. Tæl inden i hovedet. 1 når du trækker vejret ind, 2 når du puster ud. 1-2-1-2-1-2 hele tiden. Det gør intet andet end at beskæftige din hjerne med noget ligegyldigt, inden til den slapper af og lader dig sove. Selvhypnose af en art.
- tæl ned baglæns fra 1000.
- tænk på farven sort, kun sort, ordet sort, sort sort sort se sort sort sort sort osv.

Held og lykke, champ - det sucks at have søvnproblemer. Bliver det ved, så gå til lægen. Nogle læger ordinerer fx melatonin, ellers kan det bestilles fra udlandet :)
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Overså lige det med at du havde været til lægen allerede. Kom også i tanke om en ting, som faktisk var noget en psykolog fortalte mig engang. Der er meget placebo i det med ikke at kunne sove - dvs. at man efter lang tid nok med søvnløshed, ender med at 'være bange' for at gå i seng. Du forventer ikke at kunne sove, du lægger hovedet på puden og VED at du ikke kommer til at sove med det samme, osv. Du bliver nødt til at vende disse tanker om, og forsøge at være optimistisk omkring det. Din sindstilstand når du lægger dig til at sove, betyder meget.
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Tak for alle jeres råd!
De der tælle metoder, og tænke på en ting når man sover har bare ikke fungeret for mig..
Du har ret det er nemlig gået hen og blivet noget psykist. At jeg er bange når jeg skal til at sove.
Men i nat havde jeg en rigtig god nat i lang tid, da jeg blev anbefalet at lytte til ASMR videos. Det fik mig på andre tanker

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster