kollejensen skrev:Formålet er at få mine 2-3 g protein pr. legemsdel :-)
Men kan godt være jeg skal tage lidt mindre..
Lyder som om du ikke rigtig ved hvad aminosyre er? anyway let me explain it for you then

Og ja sorry hvis du faktisk ved det.
Der findes 20 forskellige standard aminosyre, 3 af dem er det man kalder forgrenet aminosyre og dem er vi rigtig glade for da omkring 30% af vores muskelproteiner består af dem. Hvilket jo så vil sige at proteiner er opbygget af aminosyre. Når vi så indtager noget føde med proteiner i, har vi nogen enzymer som "klipper" proteinerne op til aminosyre, vores krops samler så disse aminosyre på ny, til den protein struktur den har brug for. Så når du indtager aminosyre frem for proteinpulver betyder det bare at de allerede er "klippet" så de er klar til brug med det samme, derfor de flest der drikker/spiser aminosyre vælger at gøre det omkring deres træning, man kan sammenligne det med at indtage Carbs med højt GI(maltodextrin) efter/under/før sin træning.
Så det jeg prøver at sige er at din krop ikke har bruge for at få sådan nogen mængde aminosyre på random tidspunkter, proteinpulver eller mad med højt protein indhold vil være at foretrække, samt det er langt billigere