Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1336
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1334

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til en ny computer? :-)

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

e
Sidst rettet af Kelto10 11. mar 2013, 20:57, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Pro tips:
1) Lad være med at købe fra Leasy. Spar dine penge og lån pengene i banken.
2) Lad, for Guds skyld, være med at købe en HP. HP er lort og specs på den maskine du linker til, er lort med lort på - især til prisen.
3) Kig på Topdata eller sharkgaming, hvis du vil have en computer som allerede er samlet. Saml-selv er dog det bedste
4) Kig efter noget brugt på Hol.dk

Glemte lige at nævne det vigtigste. Sæt dig et budget for hvor meget du gerne vil bruge.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Måske kan du også finde noget her: http://www.komplett.dk/k/cl.aspx?bn=10627

Jeg kan kun anbefale sharkgaming.

Har selv en PC derfra, og den virker ubeklageligt. Iøvrigt super god service, og de er meget "nede" på jorden, hvis du forstår :)

Køb aldrig fra leasy, du ender med at betale det dobbelte, derudover er deres stationære computere så ringe, at man faktisk allerede her også betaler dobbelt forhold til hvad man kan få andre steder, så du ender med at betale 4x så meget.

Købe på afbetaling er også dumt hvis man kan undgå det, men det ved du jo nok. Evt spørg din bank?

Hvis du er fastbesluttet på at gøre det sådan vil jeg anbefale mm-vision.dk Her får du mest for pengene , og det er muligt at låne.

Alternativ er der også sharkgaming.dk som generelt er lidt dyrere, du kan jo kigge lidt rundt.

Hvis du har mulighed for det så spar en 3-4.000 op og køb noget brugt istedet.

Er blevet foreslået den her: http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10700

Hvordan ser den ud for jer der har forstand på det?

Ups, forkert link.. det var den til 4,5k* nu er den rigtig!
Sidst rettet af Kelto10 5. mar 2013, 15:04, rettet i alt 1 gang.

Synes MM-vision og SharkG ser ret dyre ud :o...

Synes den er godt sammensat til 4.5k, kan jeg godt stå inde for, grunden til anbefaling fra sharkgaming.dk mv var jo også, at du kunne låne hos dem, det kan du ikke hos komplett, troede det var et krav.

Den her er bedre, plus du får nogle spil med i anledning af noget fødselsdag
http://topdata.dk/product.asp?product=8992
Brugeravatar

Ang komplett pcen, ville jeg dog nok vælge denne opradering:

ingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin til 217kr, istedet for 4gb 1333 mhz ram.

hr_bjoern skrev:Den her er bedre, plus du får nogle spil med i anledning af noget fødselsdag

Han får også spil med i den anden,bioshock infinite og tombraider følger med grafikortet står der, derudover er den fra komplett med windows og ssd.

Den vil koste en del at opgradere den fra topdata til det samme, dog har den en bedre cpu. Overall synes jeg stadigt komplett er bedste deal..

.
Sidst rettet af kasperkirk 5. mar 2013, 15:30, rettet i alt 1 gang.
Ay yo dawg, I aint even mad.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hornslet 8543

Træner her: Hornslet Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (1)

kasperkirk skrev:vent 1 månede og køb noget bedre.
ingen grund til at købe en lorte computer til 4.5k når du kan få noget meget bedre til 6-7k som holder længe og ikke bliver så hurtigt outdated i specs.

tænker i5 3770k - gtx670 - 16gb ram - Sabertooth bundkort osv.

16gb ram? ingen spil kommer i nærhede naf 8gb ram, så 16 er 100% ubrugeligt, heller ingen grund til at købe et suepr dyrt bundkort med mindre man vil kører xfire/sli eller skal bruge en specielt feature.

Derudover et en 3770k ikke bedre end en 3570k i spil.

ExILe2013 skrev:
ingen grund til at købe en lorte computer til 4.5k når du kan få noget meget bedre til 6-7k som holder længe og ikke bliver så hurtigt outdated i specs.

16gb ram? ingen spil kommer i nærhede naf 8gb ram, så 16 er 100% ubrugeligt, heller ingen grund til at købe et suepr dyrt bundkort med mindre man vil kører xfire/sli eller skal bruge en specielt feature.

+1

TIL TOPICSTARTER:
Den fra komplett er en rigtig udemærket PC. Klikker man på de enkelte dele til computeren op komplett løber prisen op i 4108, så de tager altså kun 400 kroner for at bygge den. Medmindre du ikke har erfaring med at bygge computere(har du nok ikke), så tager det dig nok omkring 2 timer + at samle, altså en helt rimelig pris.

Når det er sagt kunne GPU og CPU sagtens være meget bedre, men til prisen er den rimelig. HoN kan du sagtens kører, fifa 13 er lidt mere krævende, men det kan du også sagtens køre på den GPU.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

ExILe2013 skrev:Ang komplett pcen, ville jeg dog nok vælge denne opradering:

ingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin til 217kr, istedet for 4gb 1333 mhz ram.

Undskyld, men hvad betyder det sådan helt præcist? Har ikke forstand på det overhovedet. Er det strengt nødvendigt? Prøver at holde udgifterne lidt nede. :P

Og tak for hjælpen.

Oliverg skrev:
ExILe2013 skrev:

+1

TIL TOPICSTARTER:
Den fra komplett er en rigtig udemærket PC. Klikker man på de enkelte dele til computeren op komplett løber prisen op i 4108, så de tager altså kun 400 kroner for at bygge den. Medmindre du ikke har erfaring med at bygge computere(har du nok ikke), så tager det dig nok omkring 2 timer + at samle, altså en helt rimelig pris.

Når det er sagt kunne GPU og CPU sagtens være meget bedre, men til prisen er den rimelig. HoN kan du sagtens kører, fifa 13 er lidt mere krævende, men det kan du også sagtens køre på den GPU.

Vil gerne garantere at den fra komplett kan kører både HoN og fifa 13 på max, de kræver intet de spil. Har du råd til det så lav opgradering til 8gb 1600mhz ram(kun 217kr) og en icore 5 i den fra komplett, men den er god til prisen som den er.

Oliverg skrev:
TIL TOPICSTARTER:

Okay, tak for inputs. Ville jeg kunne køre Fifa 13 helt uden lag og sådan? Ikke NØDVENDIGVIS på højeste setting - det kan den måske ikke? :)

Kelto10, ja det kan den 100% godt.

ExILe2013 skrev:
Vil gerne garantere at den fra komplett kan kører både HoN og fifa 13 på max, de kræver intet de spil. Har du råd til det så lav opgradering til 8gb 1600mhz ram(kun 217kr) og en icore 5 i den fra komplett, men den er god til prisen som den er.

Helt klart god anbefaling.

Ja du har ret, det er min fejl... lol! Iflg. et review har hd7770 en FPS på 200 i Fifa 13, hvilket er en GPU till 800 DKK, hvor GPU her i tråden koster 1300 DKK.

Din nuværende geforce 8200 scorer omkring 11000 i 3dmark 2006, hvor hd7850 scorer omkring 30k.

Dv.s. du kan forvente en øget ydeevne på en faktor 3-4, hvilket er rigtig godt! Jeg har selv lige købt nu PC hvor ydeevnen kun blev fordoblet.

Du kan læse en anmeldelse af HD7850 1GB her(grafikkortet i den anbefalede PC):
http://www.techpowerup.com/reviews/Club ... een/9.html
Fra side 6 - 19 har de testede diverse spil med højeste grafikindstillinger, pånær AA og AF.
TL:DR
Den kan kører samtlige spil på markedet på højeste grafikindstillinger pånær AA og AF slået til, selv nogle med disse nævnte indstillinger slået til.

Styrkeliste

Altså jeg skulle opgradere til en "Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin"? Gør det en stor forskel? Og en Icore 5, er det den til 700? :)

Mange tak for hjælpen forresten - det lyder som en fin PC!

Lyder godt, Oliverg. Kan nok godt få råd til 217 mere (hvis nødvendigt?). Er der ellers andre opgraderinger, du ville foreslå?

Kelto10 skrev:Altså jeg skulle opgradere til en "Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin"? Gør det en stor forskel? Og en Icore 5, er det den til 700? :)

Mange tak for hjælpen forresten - det lyder som en fin PC!

Det gør en forskel, specielt hvis du vil op og spille lidt mere krævende spil på et tidspunkt, ram opgraderingen er så billig at man ligeså godt kan gøre det(dog ingen grund til at gå over 8gb). Udover man får 4gb mere, for man også hurtigere ram, og 2x 4 gb der gør at man kan kører dualchannel med rammene hvilket igen gøre det hurtigere end bare en 4gb ram klods, alt i alt en god deal til 217kr.

Når man ser på cpu osv, så kan man jo altid opgradere til noget dyrere og bedre, så du må også gøre op med dig selv hvad du vil bruge, som udgangspunkt kan computeren uden opgraderinger sagtens bruges til de 2 spil du nævner, men at få en icore 5 (4 kerner istedet for 2) og de 8gb ram, gør at du også i fremtiden vil have gode gaming muligheder. F.eks fifa 14 osv.

Hvis pengene er til det ja så opgrader processer til den billigste i5 også.

Den mest populære gaming processor er 3570 eller 3570k (forskellen på k og ikke k, er at k modellen kan overclockes), har du råd til en af de 2 kan de også anbefales, men det hele koster jo ekstra :)

ExILe2013 skrev:
hr_bjoern skrev:Den her er bedre, plus du får nogle spil med i anledning af noget fødselsdag

Han får også spil med i den anden,bioshock infinite og tombraider følger med grafikortet står der, derudover er den fra komplett med windows og ssd.

Den vil koste en del at opgradere den fra topdata til det samme, dog har den en bedre cpu. Overall synes jeg stadigt komplett er bedste deal..

En SSD er let at opgradere. Det er en CPU ikke, da der ofte også skal skiftes mainboard hvis socket ikke passer. Windows er noget han sandsynligvis allerede har.
Brugeravatar

hr_bjoern skrev:
ExILe2013 skrev:

En SSD er let at opgradere. Det er en CPU ikke, da der ofte også skal skiftes mainboard hvis socket ikke passer. Windows er noget han sandsynligvis allerede har.

Om han har windows ved jeg ikke, det er jo ikke noget man kan vide. Alle de cpuer der bliver snakket om her kører på samme på socket 1155, så det er ikke noget problem)

SSD er let at opgradere ja, men koster også en del :)

Den fra topdata er også fin, synes bare man for mere for pengene ved den anden, specielt hvis man ikke har windows.

ExILe2013 skrev:
hr_bjoern skrev:
ExILe2013 skrev:

Om han har windows ved jeg ikke, det er jo ikke noget man kan vide. Alle de cpuer der bliver snakket om her kører på samme på socket 1155, så det er ikke noget problem)

SSD er let at opgradere ja, men koster også en del :)

Den fra topdata er også fin, synes bare man for mere for pengene ved den anden, specielt hvis man ikke har windows.

Det giver jo ikke mening købe en ringe CPU, for senere at opgradere den til en bedre af samme socket. Når han så skal opgradere den, så vil den sandsynligvis være outdated
Prisen på en SSD er jo den samme, om du køber den nu eller om et par måneder. Om muligt vil den endda være billigere på et senere tidspunkt. En SSD er desuden ikke must-have, men nærmere nice-to-have.
Brugeravatar

ExILe2013 skrev:Det gør en forskel, specielt hvis du vil op og spille lidt mere krævende spil på et tidspunkt, ram opgraderingen er så billig at man ligeså godt kan gøre det(dog ingen grund til at gå over 8gb). Udover man får 4gb mere, for man også hurtigere ram, og 2x 4 gb der gør at man kan kører dualchannel med rammene hvilket igen gøre det hurtigere end bare en 4gb ram klods, alt i alt en god deal til 217kr.

Når man ser på cpu osv, så kan man jo altid opgradere til noget dyrere og bedre, så du må også gøre op med dig selv hvad du vil bruge, som udgangspunkt kan computeren uden opgraderinger sagtens bruges til de 2 spil du nævner, men at få en icore 5 (4 kerner istedet for 2) og de 8gb ram, gør at du også i fremtiden vil have gode gaming muligheder. F.eks fifa 14 osv.

Hvis pengene er til det ja så opgrader processer til den billigste i5 også.

Den mest populære gaming processor er 3570 eller 3570k (forskellen på k og ikke k, er at k modellen kan overclockes), har du råd til en af de 2 kan de også anbefales, men det hele koster jo ekstra :)

Den er nogle valide opgraderinger, men som du selv er inde på skal man gøre op med sig selv hvad den skal bruges til og hvorvidt det kan betale sig.

F.eks. vil jeg ALDRIG anbefale den nævnte CPU til GPU'en, da 90% af alle spill er mere GPU krævende end CPU krævende. Derudover koster rammene 217kr mere (troede det var 17 kr). Til den pris vil jeg ikke anbefale det. Stort set ingen spil i dag bruger 8gb ram, jeg har selv valgt 8gb, men det er også fordi resten af mine komponenter tillader det. Medmindre du skal videoredigere eller andet ram krævende, vil jeg nok ikke anbefale 8 gb. På min PC er idle omkring 1.5gb ram, og jeg har for sjov lige åbnet BF3 og NFS most wanted 2, nu ligger jeg på 3.9gb, så medmindre du skal spille flere spil på en gang, får du nok ikke brug for det ;)

TLDR: Jeg tror komplett helt oprigtigt har afbalanceret computeren, så den ikke har nogle reele flaskehalse. Du skal altså ikke lege byggemand bob og købe en enkelt del hist og her. Enten kører du nyt bundkort / cpu / ram / gpu / køler, men så er det jo en anden pris og computer..

EN HELT VALID UPGRADE:
HDD - din computer har kun en SSD på 128 gb, når windows lige har opgjort det i deres binære system er du nede på 119 gb, så har vi windows + diverse spil, film og musik og så er det hurtigt brugt. Derfor ville en valid upgrade, medmindre du har en gammel HDD, være en HDD. Her kan jeg anbefale f.eks. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=753350 - dog lider HDD stadigvæk af noget efterspørgsel pg.a. krisen i thailand og derfor er prisen stadigvæk lidt overpriced. Så hvis du kan vente vil det nok være bedst, evt. til SSD falder yderligere i pris.

For at genanvende din gamle HDD, skal du åbne din nuværende PC og checke om det er sata eller ide kabel, sata er ret lille(det nye) - hvor ide er gammelt ( https://www.google.dk/search?hl=da&q=ID ... rDtAbRuYBQ ) - hvis det IDE skal du nok bare skrotte den, en adapter koster 150-200 kroner, og så kan en ny HDD nok bedre betale sig.

Pøj pøj med det.

Styrkeliste

Hej, mange tak for svarene.

Du mener altså ikke det kan betale sig med de 217 ekstra? Så ville jeg altså have 8 GB ram... Men det er lige meget så længe jeg ikke billedbehandler etc?

Og undskyld, men jeg forstod ikke helt det med HDD'en... er ik super skrap til det med PC'ere. Har vist et IDE kabel i min nuværende PC. Men jeg vil helst bare vente med alle de upgrades (også den der core 5, den kan jo altid komme senere hvis det er...?) Men du sagde jo også at PC'en var fin som den er nu (:. Tror bare jeg bestiler den en af dagene - det skulle jo være en OK gaming PC!

Og tak for hjælpen (;

Husk på at når du opgraderer den BAGEFTER du allerede har købt en computer skal du betale MEGET mere for tingene..

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Har en gamer stationær fra topdata jeg kunne finde på at sælge..

x4 3,2 Ghz amd phenom ii gtx 470, 1333 MHz ram 4gb . 500 gb hdd, 750 w psu osv..

Den trækker battlefield 3 med ultra settings uden problemer ( samt metro 2033, altså alle spil du kan finde )....

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 140.00

Ekstrem skrev:Har en gamer stationær fra topdata jeg kunne finde på at sælge..

x4 3,2 Ghz amd phenom ii gtx 470, 1333 MHz ram 4gb . 500 gb hdd, 750 w psu osv..

Den trækker battlefield 3 med ultra settings uden problemer ( samt metro 2033, altså alle spil du kan finde )....

Ellers tak, kontant er ikke lige mig ;)

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster