Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 727
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 724

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til Fitness

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej allesammen, :mrgreen:

Jeg er helt ny herinde, så beklager på forehånd hvis der har været lignende spørgsmål før. Eller hvis jeg bare er alt for amatør :)

Jeg vil prøve at fortælle jer om min situation, uden at gøre det til en livshistorie. :D

Jeg er en fyr der lige fyldt 26, er ca 175 og vejer 105 (desværre)!

Jeg har tidligere aldrig rigtig lavet fitness eller styrketræning på højt niveau. Jeg har haft af og til dage hvor jeg tog op med en kammerat for "sjov".
Seriøs træning har jeg haft perioder på maks 2-3 måneder, og så faldet fra igen. Jeg har et kæmpe problem med at hvis jeg ikke ser fysiske resultater på min krop så bliver jeg fuldstændig demotiveret. Og jeg ved udmærket godt at det kræver tid, hård træning, dedikation til at opnå gode resultater på kort tid.
Jeg tror jeg har fundet lidt motivation igen. Men har nogle helt andre problemer nu.
For det første så fik jeg et knæ skade knap 2 år siden som gjorde mig "bange" til at lave noget som helst fysisk.
Samme tid fik jeg et arbejde der består meget af at sidde ned.
Så blandningen af de 2 gjorde at jeg bogstavelig talt ikke rørt en finger i de to år. Som har resulteret i ekstrem dårlig kondi, og taget minimum 20 kilo på.
Det blevet så "slemt" at hvis jeg løber lidt hurtigt op ad trapperne til min lejlighed på 2 etage så føler jeg som om mit hjerte hopper ud af min mund.
Jeg vil gerne til fintness centeret, men (uden at fornærme nogen) jeg synes det røvsygt at fx. løbe på et løbebånd og glo på en skærm. Jeg holder maks 2 minutter så synes jeg det for kedeligt.
Samme gælder vægt løftning. Man står foran et spejl og repetere det samme igen og igen, mens (som vi alle ved) andre gutter glor på hinanden. Det bare irriterende at stå og blevet gloet på når man kommer op efter lang tid og føler sig som en amatør, der kun tager 8 kg per arm.
Jeg har lagt mærke til, at ved gruppe træninger præstere jeg bedre. Det som om alle er koncentreret om at give den gas i stedet for at stå og glo på hinanden. Hvilket passer mig fint. Men men men, det jeg prøvede dengang var boksning, og crossfit. Hvilket jeg på ingen måder tror min kondi eller knæ kan holde til. Kender I evt til noget med gruppe motion? Hvor de tager det i lav tempo.
Så kommer mit næste problem som er det største for mig. MAD!!!
Mad, mad, mad! Jeg har ingen anelse hvad i folk spiser! Jeg har virkelig prøvet at spise sundt eller mindre måltider. Det holder 1 dag for mig. Så jeg tilbage igen på dårlige vaner. Hvor jeg arbejder så desværre, er der kun en pizzeria i nærheden. Jeg arbejder i en butik. Har desværre ikke tid eller muligheden for at gå for langt. Så oftest ender det med pizzerian.
Hvad gør i på en 7 timers vagt?
Før og efter arbejde kan jeg nogenlunde godt "styre mig".
Jeg ved det ren dovenskab og jeg hader mig selv for det. Men som sagt jeg er klar til gøre noget ved det.
Jeg har bare brug for lidt råd :´)
Jeg har en forresten en cykel som jeg overvejer at bruge. Der er ca 7 km til mit arbejde. Men det er min søsters gamle "mormor" cykel, ved ikke hvor effektiv den er?

For at gøre det kort, så ønsker jeg en fast træning, som jeg vil fortsætte med, uden at blive demotiveret.
At spise sundt mad (der smager godt :lol: ) I må gerne komme med nogle ideér :D
Først og fremmest komme af med ihvertfald de 20 kilo som jeg har fået på. Men meget gerne også bygge en flot krop op på et tidspunkt.

Tror det var det hele for nu :D

Tusind tak for svar på forhånd.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Så du gider kun langsom holdtræning, orker ikke at smøre en sund madpakke, og er ikke motiveret til nogen af delene? Det bliver da et kedeligt projekt for dig. :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Logbog: Vis logbog

Haha jeg håber da ikke, jeg fik det til at lyde som du siger det.

Det jeg mente var at få råd.
Ikke fordi jeg er for doven til at smøre madpakke, men mere hvad i smøre af madpakke?

Jeg har ikke tænkt mig at være på et langsomt yoga hold. (Fuld respekt for yoga folkene). Men jeg skal jo starte et sted fra.
Så spurgte til om nogen kendte til noget hvor det er "okay" at ikke at kunne være med i tårnhøj tempo.

Ved ikke om du læste det hele jeg skrev men jeg har jo også haft et knæ skade. Og uden at skulle virke klog, så skal jeg vel nok ikke hoppe ud i crossfit, eller boksning og risikere at gøre skaden værre.

Det ikke fordi jeg er en grøntsag og ikke ved hvordan man løfter en vægt. Har trænet før. Men nu hvor situationen er anderledes og jeg vejer 20 kg mere en jeg gjorde dengang, så vil jeg hellere starte langsomt og bygge op.

Det er såment kun lidt råd jeg ønsker. Hvad i spiser når/hvis i arbejder 7 timer om dagen.
Og om der findes et sted hvor der er holdtræning uden man bliver hængt hvis man har dårlig kondition.

Til sidst vil jeg sige jeg ikke er demotiveret. Hvis jeg var det, havde jeg ikke brugt 1 time på skrive et indlæg herinde. Jeg er skam motiveret. Men orker ikke fitness centre. Vil hører om alternativer.

Tak for svar .

Jeg laver oftest bare lidt for meget aftensmad, og tager resten med i skole eller på arbejde. Det er super nemt, og væsentligt billigere end pizza.

Med din nuværende vægt og lave aktivitetsniveau kan du garanteret smide en god del kilo, hvis du bare spiser sundt og dyrker den motion, du nu kan holde til lige for tiden.

Men hvorfor spørge på bodybuilding.dk, hvis du ikke vil løfte vægte? Du kommer ikke til at opnå en flot og muskuløs krop uden at løfte vægte. :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Tak for svar.

Du har fuldstændig ret i, at jeg bare ved ændre kost og træne den smule jeg kan, kan smide en del kilo.
Det har jeg også tænkt mig at gøre. Problemet er bare, at jeg er noget på det punkt, hvor jeg føler jeg ikke ved hvad man spiser af sund mad. Som sagt jeg holder til det en enkelt eller 2 dage. Så falder jeg fra.
Men det er selvfølgelig ingen undskyldning.
Jeg må bare søge lidt, og finde frem til hvad jeg kan lave af sund mad.

Jeg ville spørge herinde fordi jeg på et tidspunkt gerne vil løfte. Men skulle i virkeligheden hører alternativer til fitness centre.
Og faktisk som jeg sagde så er mad ideér jeg trænger til.

Jeg tror næsten at jeg må bare fuldstændig glemme det med fitness og vægtløfning til starte med . Og begynde med cykle stille og roligt. Med bedre kost. Uden at ødelægge knæet. Så må jeg tage den derfra. Fordi er virkelig på bare grund. Og må hellere gøre noget ved det.

Men tak for svar. Jeg må overveje at lave mere mad om aftenen og tage det med på arbejde. God råd. Takker! :drink:

Da jeg ville tabe vægt, sad jeg selv og puslede med en kostplan, fordi jeg bare ville spise det rigtige - ramme det rigtige proteinindtag, carbs, fedt osv. Det går jeg hurtigt død I.

Hvad angår kosten for mig nu, er jeg rimelig kedelig. Jeg spiser næsten det samme hver dag - det eneste der varierer er hvilken type kød jeg spiser. Ellers hedder den proteinbar inden træning, kød og grøntsager efter træning, 3 stk rugbrød med kødpålæg til middag, proteinshake og frugt til kaffen, kød og grøntsager til aften og en proteinshake inden sengetid. For mig er dette en rutine hver eneste dag og jeg er gået fra 93kg til 81kg nu.

Find ud af hvad der virker for dig angående kost og træning. Jeg vil jo bare sige masser af kød og grøntsager. Juster kosten og træningen, hvis vægttabet går I stå.

Du kan lave en logbog herinde og skrive din aktivitet ned hver dag. Det kan være en motivationsfaktor?

Reputation point: 10

Kostplan: Vis kostplan

Om kosten: Hvis du vil tabe dig, skal du spise mindre end du forbrænder. Det er du givetvis klar over. Derfra er det sådan set kun fantasien, der sætter grænser. Du kan spise mindre, end du plejer - f.eks. skære portionsstørrelser ned, skifte pasta ud med grøntsager, drikke skummetmælk osv. Det er virkelig nemt. Jeg kender flere, som simpelthen bare cutter ved at gå fra sødmælk til letmælk og så fra letmælk til skummetmælk.
Mht. frokost, så købte jeg på arbejde bare noget "salat" (primært fisk, nødder, olie, bønnespirer, ærter, feta). Der kan man jo så lave det af noget andet, hvis man cutter. I perioder spiste jeg også bare tun og avocado. Og så havde jeg altid selv et par liter sødmælk med, og 200 gram mandler til turen frem/tilbage og som mellemsnacks.
I dag, hvor jeg igen kun studerer, har jeg bare en pakke brød og noget pålæg liggende på et kontor, jeg låner - og så naturligvis ofte en liter sødmælk også.

Det er fuldstændig ligegyldigt, om folk glor i centeret. Jeg var en lille tynd pind, da jeg startede. Du kan tro, folk ville glo på den lille pind (i tank top, uha), som var helt rød af anstrengelse ved at bænke 30 kg på 12,10,8,6 og squattede 38 kg i smith'en. Fuck om folk glor. Du ved, at om føje tid, er du større, stærkere og flottere end dem; thi de giver sig ikke 100 procent og vil for evigt være henvist til 3x10 med 60 og muskler, som forsvinder når de tager tøj på.

En cykel er en cykel, medmindre man er cykelrytter og skal noget andet end bare fra A til B uden at svede ærmerne af skjorten.

tl;dr: find ud af, hvor mange kcal du indtager og indtag mindre. Det er lettest bare at skære noget fra i det man allerede spiser. Køb noget andet end pizza til frokost, eller spis i det mindste kun halvdelen af, hvad du plejer (og gem resten til dagen efter). Og så hold op med at være forfængelig til træning, det er virkelig unødvendigt.
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster