Jeg er helt ny herinde, så beklager på forehånd hvis der har været lignende spørgsmål før. Eller hvis jeg bare er alt for amatør
Jeg vil prøve at fortælle jer om min situation, uden at gøre det til en livshistorie.
Jeg er en fyr der lige fyldt 26, er ca 175 og vejer 105 (desværre)!
Jeg har tidligere aldrig rigtig lavet fitness eller styrketræning på højt niveau. Jeg har haft af og til dage hvor jeg tog op med en kammerat for "sjov".
Seriøs træning har jeg haft perioder på maks 2-3 måneder, og så faldet fra igen. Jeg har et kæmpe problem med at hvis jeg ikke ser fysiske resultater på min krop så bliver jeg fuldstændig demotiveret. Og jeg ved udmærket godt at det kræver tid, hård træning, dedikation til at opnå gode resultater på kort tid.
Jeg tror jeg har fundet lidt motivation igen. Men har nogle helt andre problemer nu.
For det første så fik jeg et knæ skade knap 2 år siden som gjorde mig "bange" til at lave noget som helst fysisk.
Samme tid fik jeg et arbejde der består meget af at sidde ned.
Så blandningen af de 2 gjorde at jeg bogstavelig talt ikke rørt en finger i de to år. Som har resulteret i ekstrem dårlig kondi, og taget minimum 20 kilo på.
Det blevet så "slemt" at hvis jeg løber lidt hurtigt op ad trapperne til min lejlighed på 2 etage så føler jeg som om mit hjerte hopper ud af min mund.
Jeg vil gerne til fintness centeret, men (uden at fornærme nogen) jeg synes det røvsygt at fx. løbe på et løbebånd og glo på en skærm. Jeg holder maks 2 minutter så synes jeg det for kedeligt.
Samme gælder vægt løftning. Man står foran et spejl og repetere det samme igen og igen, mens (som vi alle ved) andre gutter glor på hinanden. Det bare irriterende at stå og blevet gloet på når man kommer op efter lang tid og føler sig som en amatør, der kun tager 8 kg per arm.
Jeg har lagt mærke til, at ved gruppe træninger præstere jeg bedre. Det som om alle er koncentreret om at give den gas i stedet for at stå og glo på hinanden. Hvilket passer mig fint. Men men men, det jeg prøvede dengang var boksning, og crossfit. Hvilket jeg på ingen måder tror min kondi eller knæ kan holde til. Kender I evt til noget med gruppe motion? Hvor de tager det i lav tempo.
Så kommer mit næste problem som er det største for mig. MAD!!!
Mad, mad, mad! Jeg har ingen anelse hvad i folk spiser! Jeg har virkelig prøvet at spise sundt eller mindre måltider. Det holder 1 dag for mig. Så jeg tilbage igen på dårlige vaner. Hvor jeg arbejder så desværre, er der kun en pizzeria i nærheden. Jeg arbejder i en butik. Har desværre ikke tid eller muligheden for at gå for langt. Så oftest ender det med pizzerian.
Hvad gør i på en 7 timers vagt?
Før og efter arbejde kan jeg nogenlunde godt "styre mig".
Jeg ved det ren dovenskab og jeg hader mig selv for det. Men som sagt jeg er klar til gøre noget ved det.
Jeg har bare brug for lidt råd
Jeg har en forresten en cykel som jeg overvejer at bruge. Der er ca 7 km til mit arbejde. Men det er min søsters gamle "mormor" cykel, ved ikke hvor effektiv den er?
For at gøre det kort, så ønsker jeg en fast træning, som jeg vil fortsætte med, uden at blive demotiveret.
At spise sundt mad (der smager godt
) I må gerne komme med nogle ideér 
Først og fremmest komme af med ihvertfald de 20 kilo som jeg har fået på. Men meget gerne også bygge en flot krop op på et tidspunkt.
Tror det var det hele for nu
Tusind tak for svar på forhånd.