Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1166
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til full body program, til nybegynder!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Halløjsa!

Jeg vil til at igang med at træne igen, var igang over en kortere periode sidste sommer med en kammerat, men det fungerede ikke rigtigt, så nu vil jeg prøve igen, alene i et nyt motionscenter.

Jeg er 21 år gammel, 188 cm høj og vejer ca. 60 kg. Dvs. jeg er rimeligt undervægtig. Mit største problem er kosten, jeg spiser ikke særligt meget, har sjældent den store appetit.

Sidste år lavede min kammerat et full body program, som jeg egentligt synes fungerede ok, dog var jeg ikke lige vild med alle øvelserne, så håber I kan hjælpe mig i den rigtigte retning. Det vigtigste for mig er at jeg dækker alle muskelgrupper, det er ikke for at jeg forventer det vilde, jeg vil bare så frygteligt gerne tage på!

Jeg har selv sammensat et udgangspunkt, som jeg håber I vil kigge på:

Dødløft (ikke min yndlings, men den er vel svær at erstatte?)
Bent-over-row (er ikke sikker på navnet, men den hvor man har knæet på en "bænk" og en db i den ene hånd, ad gangen)
Skulderpres (siddene)
Bænkpres (DB bænkpres måske? Det fungerede OK for mig sidste år, hvad er bedst?)
Curls og fransk pres (taget i forbindelse med hinanden, det fungerer rigtigt godt for mig, og jeg synes det er nogle nemme øvelser)
Underarme (forslag?? Jeg har meget tynde underarme, nok noget af det der går mig mest på)
Squat (evt. et alternativ hertil? - den hader jeg nemlig)
Læg (forslag?)
Mave (regner med at bruge en maskine der er i det nye center, sådan en hvor man sidder og har fast i noget med armene, hvor man så skal bukke kroppen fremover - kan ikke helt huske udformningen, håber I forstår hvad jeg mener)

- dækker jeg ikke nogenlunde det hele her? Pointen er at det skal være SIMPELT og OVERSKUELIGT da jeg som sagt er helt grøn.

Jeg har desuden købt mig 5 kg Serious Mass weight gainer, som jeg vil forsøge at klemme ned, i forbindelse med træningen (sidst jeg prøvede den, røg den op igen, skruer lidt ned for mængden denne gang)

Puha, det blev noget af en smørre - håber I kan finde noget mening i det, og som sagt, hjælpe mig i den rigtige retning.
Mvh. Morten D. Nielsen

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Til din træning:

-Øvelserne ser fine nok ud, da du har basisøvelserne med.
-Ville dog droppe en decideret isolationstræning af underarme, da du aktiverer dem rigeligt i de andre øvelser.

Det er dog umiddelbart din kost, som er problemet. Dette siger jeg dog udelukkende ud fra dig vægt kontra din højde. Du burde minimum veje 75kg.

Så se du bare at få spist en masse mad, selvom du føler at du ikke er sulten.

EAT EAT EAT.. Det er jo et drømmescenarie.. ;D
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Leangains22 skrev:Til din træning:

-Ville dog droppe en decideret isolationstræning af underarme, da du aktiverer dem rigeligt i de andre øvelser.

Det er dog umiddelbart din kost, som er problemet. Dette siger jeg dog udelukkende ud fra dig vægt kontra din højde. Du burde minimum veje 75kg.

Fino, så udelader vi underarmene.
Mht. kosten - det er et drømmescenarie for de fleste - IKKE for mig :( Jeg har som sagt ingen appetit, og jeg er generelt ikke vild med at spise. Slet ikke faktisk, ofte ser jeg det som en pestilens, der bare skal overståes. Der er nok også noget psykologisk over det, for jeg bliver virkeligt dårlig hvis jeg spiser bare en enkelt bid mere end jeg plejer.
Mvh. Morten D. Nielsen

/flyttet
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

MDN91 skrev:

Mht. kosten - det er et drømmescenarie for de fleste - IKKE for mig :( Jeg har som sagt ingen appetit, og jeg er generelt ikke vild med at spise. Slet ikke faktisk, ofte ser jeg det som en pestilens, der bare skal overståes. Der er nok også noget psykologisk over det, for jeg bliver virkeligt dårlig hvis jeg spiser bare en enkelt bid mere end jeg plejer.

Jeg er selv meget tynd, men er på det seneste blevet bedre til det med at spise meget. Førhen var det også bare noget der skulle overståes. Gerne meget hurtigt.
Dog kan jeg anbefale at lave noget andet imens man spiser. Ikke fysisk aktivitet selvfølgelig, men se noget TV, bruge din telefon på nettet eller andet du synes er interessant. Det hjælper sommetider for mig.
Brug det eller lad vær. :)

Og nå, ja. Hvis du vil tage på er du jo nødt til at spise rigeligt. Ellers er timerne i centeret mere eller mindre spildt.

mic skrev:/flyttet

Tak for det, havde vist lidt for travlt dér..

BIF64 skrev:
MDN91 skrev:

Jeg er selv meget tynd, men er på det seneste blevet bedre til det med at spise meget. Førhen var det også bare noget der skulle overståes. Gerne meget hurtigt.
Dog kan jeg anbefale at lave noget andet imens man spiser. Ikke fysisk aktivitet selvfølgelig, men se noget TV, bruge din telefon på nettet eller andet du synes er interessant. Det hjælper sommetider for mig.

Tak for rådet, det er egentligt rigtigt når jeg tænker over det, det går som regel lidt bedre når jeg tænker på noget andet :) Og ja, jeg er nødt til at spise noget mere, men det kommer som regel automatisk når jeg træner "fast" - ikke nok, men mere end nu ihvertfald, så det må da hjælpe på det..
Mvh. Morten D. Nielsen

MDN91 skrev:
mic skrev:/flyttet

Tak for det, havde vist lidt for travlt dér..

BIF64 skrev:
MDN91 skrev:

Tak for rådet, det er egentligt rigtigt når jeg tænker over det, det går som regel lidt bedre når jeg tænker på noget andet :) Og ja, jeg er nødt til at spise noget mere, men det kommer som regel automatisk når jeg træner "fast" - ikke nok, men mere end nu ihvertfald, så det må da hjælpe på det..

Jeg har selv tænkt at hvis jeg vil tage på så må jeg jo spise mere. Godt vi ikke vejer 150 KG, og æder for meget, så det er jo egentligt bare at komme igang.. :D

Fornuftigt som udgangspunkt, men jeg ville nok lave to eller tre fullbody pas i ugen med de forskellige øvelser så du ikke skal køre 5 basisøvelser i hvert pas.

Hvorfor hader du dødløft og squat? Har du tænkt dig at køre øvelserne i den rækkefølge de står?
Brugeravatar

Reputation point: 15

JRHEDER skrev:Fornuftigt som udgangspunkt, men jeg ville nok lave to eller tre fullbody pas i ugen med de forskellige øvelser så du ikke skal køre 5 basisøvelser i hvert pas.

Hvorfor hader du dødløft og squat? Har du tænkt dig at køre øvelserne i den rækkefølge de står?

Hvad vil det sige, med "pas"? Jeg havde tænkt mig at træne 3 gange om ugen hvor jeg kører det hele igennem, hvad er det du foreslår? :)

Har måske fået en idé om at jeg udfører øvelserne forkert, har lige set nogle video'er herinde http://slettet af admin.dk/oevelsesbibliotek/ - problemet er nemlig at jeg synes de er sindsygt hårde, selv med lav vægt. Og så er der ikke noget stativ med stang (ved ikke lige hvad det hedder) i det nye træningscenter, så jeg skal udføre dem "i det fri" - det bekymrer mig lidt, når jeg synes jeg havde problemer med dem i forvejen.. Og nej, rækkefølgen er ikke bestemt, hvorfor?
Mvh. Morten D. Nielsen

MDN91 skrev:
JRHEDER skrev:Fornuftigt som udgangspunkt, men jeg ville nok lave to eller tre fullbody pas i ugen med de forskellige øvelser så du ikke skal køre 5 basisøvelser i hvert pas.

Hvad vil det sige, med "pas"? Jeg havde tænkt mig at træne 3 gange om ugen hvor jeg kører det hele igennem, hvad er det du foreslår? :)

Har måske fået en idé om at jeg udfører øvelserne forkert, har lige set nogle video'er herinde http://slettet af admin.dk/oevelsesbibliotek/ - problemet er nemlig at jeg synes de er sindsygt hårde, selv med lav vægt. Og så er der ikke noget stativ med stang (ved ikke lige hvad det hedder) i det nye træningscenter, så jeg skal udføre dem "i det fri" - det bekymrer mig lidt, når jeg synes jeg havde problemer med dem i forvejen.. Og nej, rækkefølgen er ikke bestemt, hvorfor?

Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps
Bænkpres 5 sæt x 5 reps
Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps
Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps
Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps
Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps
Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps
Dips 5 sæt x 5 reps

Det er tre forskellige pas på en uge, så kan du vælge at tilføje lunges og andet godt.

Til det med at du ikke har et squat rack i dit nye center er bare noget lort i min optik. Kan du ikke skifte til et andet?

Dødløft kan du altid lave, og så længe du er usikker på teknik så kør med lave kilo. Hvis det betyder at skiverne er så små at stangen ligger for lavt så smid den op på nogle stepbænke eller lignende så du kan ligge den død og starte udgangspositionen med ret ryg.

Det med teknik gælder også med squaten og alle andre øvelser, specielt basisøvelserne. Du kan få en instruktør til at hjælpe, eller filme mens du laver øvelserne så du kan uploade dem her og få hjælp.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster